astra 1.7 dti 2001

Forumindex Forums Modellen Astra astra 1.7 dti 2001

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Hallo.

Ik ben Paul uit Maarssen en ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds 2005 de trotse eigenaar van een Opel Astra 1.7 dti uit 2001. Een heerlijke auto met van horen zeggen een goede isuzu motor. Nu is mijn probleem dat als ik van Maarssen naar Amsterdam rijd mijn thermometer niet op de 90 graden komt. Laat staan als ik kleine stukjes rijd, dan bijft de thermometer in het blauw staan. Weet iemand wat dit is en is dit bij deze motoren zelf te verhelpen.

p.s ik heb in de zoek omgeving gezocht, maar kon niet het juiste vinden. Mijn excuses hiervoor.

Was even vergeten te melden dat het om een G type met airco gaat.

Blijft de naald op het pinnetje hangen of komt hij wel iets omhoog? En werkt de kachel etc. verder wel?

waarschijnlijk een defecte thermostaat

Defecte thermosstaat inderdaad.

Welkom overigens.

Willem

Hoi

De kachel werkt verder prima. Het pinnetje werkt ook. Deze komt alleen niet netjes op de 90 graden.

Is dit door mijzelf eenvoudig te vervangen of moet de distributieriem er vanaf.

distributie riem los is alleen voor de 8klepper benzine smallblock motoren.

meestal kun je m vinden door de bovenste koelslang vanaf de radiateur te zoeken.

Willem

Hoi

Heeft iemand toevallig een afbeelding van zo,n thermosstaat die in mijn auto moet. Dat zoekt wat makelijker.

bedankt

Hoi Hoi

Ik heb vandaag een nieuwe temostaat gekocht bij Primaparts voor 12,50 euro. Het merk is Vernet. Nu is alleen mijn vraag waar zit de termostaat. Ik heb werkelijk geen idee. Zit de termostaat ergens ingebouwd.

Heeft iemand voor mij een antwoord.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.