astra 1.6szr automaat andere motor en/of automaatbakgezocht!

Forumindex Forums Modellen Astra astra 1.6szr automaat andere motor en/of automaatbakgezocht!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Ik heb zelf een astra G uit 2000 met een 1.6szr 8v motor erin die 75 pk heeft. de auto is een automaat.
    nu zit mijn koppakking eraan te komen en zit eigenlijk te kijken of er een andere motor in gezet kan worden.
    dit lijkt mij een prima plan. alleen wil ik zo min mogelijk veranderen en eigenlijk wel een iets snellere motor
    erin hebben. ik zat te denken aan een c16se motor of een x18xe1 motor. maar past deze op mijn automaatbak?
    kunnen jullie mij helpen ? ik wil gewoon weer een degelijke motor terug want 1.6 16v zijn olie zuipers en dat wil ik niet
    het liefste alleen de motor maar als het een motor met bak is is dat ook prima
    wie kan mij helpen!!!!??????

je zal zowiezo motordraadboom Computer en startonderbreker moeten overzetten als je er een ander type motor in wil hebben, zo ook zal je een benzinepomp van een multipoint motor moeten plaatsen.

aan de bak van de SZR kan je ook en andere smallblock motor koppelen, dat mag geen probleem zijn.

voordeliger is om zelf gewoon dat koppie eraf te trekken, even te laten vlakken en weer terug erop te zetten.

Willem

ja dat snap ik maar ik wil eigenlijk net even een iets sneller blok erin hangen lijkt me een mooie uitdaging en inderdaad de kabelboom computer benzinepomp enzo die moeten mee maar welk type motor zou jij aanraden om erop te zetten dan? zonder teveel te veranderen?

dat 1.6 16v oliezuipers zijn is onzin. als je je blok goed behandeld en niet mishandeld is er niet mis mee,
    als je hem koud in de toeren jaagt krijg je bij elk blok olie verbruik, ook een 1.6 8v als een x18xel
    en ik zou zelf ook gewoon het koppie afvlakken en terugbouwen

okey dat is waar maar ik vind dat de 1.6 16v wel gevoeliger is voor motor problemen maar als dat niet zo is heb ik niets gezegd hoor;) maar wat zou je me aanraden als dat niet tot de mogelijkheden behoord er moet zowiezo een andere motor in en het liefste een iets snellere en zonder al te veel poespas ik vond de x18xe1 een mooi blok evenals de c16se. maar de 16xe zou ook kunnen mits deze motoren ook goed zijn zoals wordt beweerd. ? mijn automaatbak kan meer pk aan.

als je echt meer pk’s wil dan zou ik voor een x18xel gaan, een x16xel heeft dan maar 100 pk dus niet erg veel winst.
    maar er moet dan wel veel verbouwd en vervangen worden

okey wat denk je van een c18nz motor zal deze zonder aanpassingen passen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.