Astra 1.6 sport ’99 na lange tijd stilstaan weer inrijden?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.6 sport ’99 na lange tijd stilstaan weer inrijden?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Co-tjee
    Deelnemer

Beste allemaal,

Ik ben sinds zaterdag eigenaar van een mooie Astra 1.6 sport.
    Deze auto heb ik ben een 75 jaar oude man vandaan, die er weinig tot niet in gereden heeft (wel onderhouden)
    Nu zei mn overbuurman dat ik de auto rustig moet inrijden ( dus langzaam wegtrekken en langer door in versnelling )
    Wou even weten of dit inderdaad de juiste handelingen zijn?( niet dat de auto er traag van word, want dat zou ik zonde vinden van dit sporttype :( )
    en of er nog andere nuttige tips zijn ( naast de vloeistoffen vervangen etc. )

P.S.
    Kan het kwaad dat de temperatuur niet boven de 85 graden uitkomt? ( moet nieuw thermostaatje dat sowieso.. maar buurman zei dat ik dit even anderhalve week moest aankijken i.v.m het lange stilstaan..)

Groetjes,

Marco :) nieuw lid van dit forum!

Co-tjee
    Deelnemer

voor degene die willen weten…. km stand 96.235

Co-tjee
    Deelnemer

Nog best leuk dingetje toch :P

KadAstra-EF
    Deelnemer

Haha, Welkom op dit forum Marco,

Zit jij altijd s,nachts altijd achter de pc, gezien je post tijdstippen :-o :-o :-o :-o

Maar inderdaad, een auto weer rustig inrijden en alle vloeistoffen vervangen, Das nooit verkeerd.
    Vergeet ook je remolie niet, wordt vaak vergeten.

Verder mooie G heb je daar, heel veel plezier ermee en veel plezier op dit forum.

Rik :D

Co-tjee
    Deelnemer

Haha xD had nachtdienst…en wou even meer weten over dit..had namelijk geen zin mn
    koppakking te vernielen :(
    Maar hoelang zal t ongeveer duren voordat mn G weer als vanouds op kan trekken etc..want ik hinder t andere verkeer nogal uit angst mn autootje te slopen xD

Groetjes

KadAstra-EF
    Deelnemer

Je moet gewoon normaal gaan rijden alleen fel optrekken en hoog in de toeren blijven een beetje vermijden.

Wanneer ie ingereden is dat merk je zelf, de auto doet dan wat ie moet doen: goed functioneren.
    En een goede beurt geven, niet onbelangrijk dacht ik zo.

Rik :D

turbo.d
    Deelnemer

Ik denk dat olieverversen, filters vervangen, bougies vervangen (dus onderhoudsbeurt) ook nooit kwaad kan.

gr
    Marcel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.