Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 1.6 1996 Autoradio.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
9 september 2010 om 11:34 #17225731
Hallo allemaal .
Ik ben sinds 4 dagen geleden nu bezig om een Subwoofer + Versterker in de auto te krijgen , zo gezegt zo gedaan alles aangesloten op het Dunne Blauwe Remote kabeltje van de Versterker naar de radio toe … , Er is geen specifieke Remote input in de radio dus moeten de kabeltjes verbonden worden met elkaar ( kroonsteentjes bijv. Correct me if im wrong! ) nu kreeg ik gister te horen ” Ja het blauwe kabeltje op je radio is je Atenne kabeltje die kan je doorknippe en je remote kabel van de versterker mee verbinden en dan weer aansluiten dmv kroonsteentje … dus wij dat gedaan en de versterker gaat gewoon niet aan , toen kreeg ik ook weer te horen ja de gele kabeltje ! , dus ook dat gedaan en nog steeds geen kick gewoon helaas ..
Ik heb een autoradio Clarion FB289RBT , en ben een beetje ten einde raad momenteel ..
Weet iemand nog iets of weet iemand wat ik nu fout gedaan heb en wat ik wel moet doen nu ?
Alsvast heel erg bedankt!
B.v.d Kevin Riemers9 september 2010 om 11:51 #17726627je hebt toch zeker wel ’n aparte dikke + kabel vanaf je accu naar je versterker liggen?
9 september 2010 om 11:54 #17726628jup een dikke rode naar de plus ( accu ) en een dikke zwarte op de auto op een bout .
9 september 2010 om 13:12 #17726629pak eens een multimeter en meet eens of er wel stroom staat op dat dunne blauwe kabeltje van je autoradio als je de radio aan zet ;)
meten is weten he king:
9 september 2010 om 13:37 #17726630Ja klopt alleen heb ik geen metertje haha helaas , maar alle kabels zijn splinternieuw komen net 4 dagen geleden bij media markt vandaan uit een heel pakket .
Maar de versterker geeft ondanks geen verbinding met de radio ook geen lichtje of iets ( wel logisch ivm leegtrekken van de accu) maar dat hoort zo toch ?9 september 2010 om 15:49 #17726631Ik moest hem nog inschakelen in de radio, er stond: sub: off en die moest ik dus verstellen:thumbup
9 september 2010 om 15:50 #17726632origineel gepost door Astra F Vaassen
Ik moest hem nog inschakelen in de radio, er stond: sub: off en die moest ik dus verstellen:thumbupDat zou inderdaad kunnen ja alleen heb ik dat gister nacht al nagekeken in de instellingen van de radio en alles wat aan moet staan staat aan etc.. had ook geprobeerd de MHZ van de versterker even wat lager te zetten etc.. met de hoop dat hij eventjes een teken van leven gaf maar helaas … :(:wtf:wtf
9 september 2010 om 17:18 #17726633Normaal moet je antenne gewoon +12volt uitgang geven.
Meten is inderdaad weten, zoek desnoods iemand op met een meter.. dan is het vaak binnen no-time opgelost ;).
Ik weet niet waar je vandaan komt? er zijn hier op het forum vaak mensen die wel willen helpen :thumbupKorte checklist die ik zou nakijken :
-Zekering voeding nog in orde?
-spanning op de remote?
-spanning op je voeding?
-goede massa?9 september 2010 om 20:35 #17726634De antenne draad is een goeie om je versterker op te zetten.
Als de radio aangaat komt daar stroom op, als die uit gaat gaat het er weer af.
Doe dit niet via de constante plus oid, want dan blijft de versterker altijd aanstaan.Met een proeflampje of een multimeter van 5 euro ben je er zo achter welke draad de juiste is.
9 september 2010 om 20:43 #17726635Ik heb nu een multimeter even opgehaald duurde wel even maar goed … zo dalijk even meten zodra de auto terug is , Weet ook iemand zo 123 even te zeggen welke Kleur kabeltje ik nodig zal hebben ?? heb al paar gehoord Blauwe, (werkte gister niet ) Gele, Ook die werkte niet , Blauw/Wit , maar die is er niet .. wel zwart wit
9 september 2010 om 21:56 #17726636Pin 7
En ga niet in je originele kabelboom zitten knippen en plakken he!!!
gewoon in het verloopje!!

-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.