Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra 1.3 CDTI verklikkerlicht uitlaatgassen brandt
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 19:58 #17253079
Verklikkerlicht uitlaatgassen brandt bij draaiende motor.
Het verklikkerlicht is beginnen branden kort nadat de koppeling vervangen werd. Volgens de werkplaats is er echter geen verband tussen deze zaken en wordt het verklikkerlicht volgens hun uitlezing veroorzaakt door de EGR-klep.
Het kan blijkbaar geen kwaad om met het verklikkerlicht verder te blijven rijden gezien de motor een normaal vermogen geeft. Het is namelijk een gekend Opelprobleem.
Vraag: is er een mogelijkheid om het alarm uit te schakelen ? Heeft het zin om de EGR-klep te vervangen gezien dit een heel dure oplossing is om enkel een “vals” alarm op te lossen ?
23 november 2012 om 20:05 #18077165het is namelijk een gekend OPEL probleem:
dat is enigzins onzin zeg maar.. dat lampje hoort gewoon niet te branden..Als er problemen met de EGR zijn gaat de motor op gereduceert vermogen draaien.
Persoonlijk had ik een andere garage voor uitlezen en second opninion gevraagd..
willem
23 november 2012 om 21:15 #18077166Inderdaad even ergens anders laten uitlezen.
Als je in de buurt woont van Baarle-nassau wil ik hem ook nog wel even uitlezen voor je.
Gr
Stefan.25 november 2012 om 07:10 #18077167Uitlezen via pedalen geeft foutcodes ECN 040304 en ECN 210300. Is hieruit af te leiden wat er precies mis is ?
25 november 2012 om 09:58 #18077168zal eens zoeken:
– p0403: uitlaatgas recirculatie storing in Circuit = EGR klep ernstig vervuild of defect
– p2103: Motor electronica Gasklepsysteem Hoog = storing gasklep systeem..Dit lijkt allemaal op een Vervuild inlaat traject.. lang leve het trage nederlands verkeer, korte stukjes, het nieuwe rijden, en alle mileu opties op de motor..
Willem
25 november 2012 om 12:13 #18077169Willem, thanks voor het opzoeken !
Ik blijf evenwel met een groot probleem zitten: de EGR-klep is namelijk 1 jaar geleden vervangen door de Opeldealer. De aanleiding was een instabiel stationair toerental. Ben toen naar dealer geweest: diagnose was de EGR-klep. Reinigen was geen optie, te moeilijk en arbeidsintensief, ze gingen er dus direct een nieuwe inzetten.
Dankzij het forum kan ik nu de codes zelf uitlezen via de pedalen. Ik schrik mij een bult te zien dat het 1 jaar later vermoedelijk opnieuw de EGR-klep is. Intussen heb ik geen te best vertrouwen meer in Opel-dealers (dat ligt natuurlijk volledig aan mij) en verwacht ik volgende week een 2de dealer-diagnose die het waarschijnlijk even buiten de EGR gaat zoeken (bvb turbo te vervangen etc).
Daarom het belang van dit forum: het is het enige kanaal om als klant nog wat weerwerk te bieden.
25 november 2012 om 12:33 #18077170Zal wel weer vervuild zijn..
ik vermoed dan ook dat een rustige vooral op zuinig rijden afgesteld rijden word toegepast op deze auto..
Dan is deze storing in een jaar zeker niet raar…
Deze EGR’s vervuilen helaas nogal makkelijk, evenals het inlaat traject..het probleem is dat het vervuilen van de EGR versneld als het inlaat traject niet gelijk word gereinigd bij het vervangen van de EGR, dit is ook een kostenpost anzich, daar het VEEL werk is om te doen, en ook nog eens een zeer geduldig werk..
Willem
26 november 2012 om 08:39 #18077171Is opgelost. Er zat een connector los die te maken had met de EGR-klep. Vandaar ook de foutcodes voor EGR en voor CANBUS.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.