AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 261)
  • Auteur
    Berichten
  • #17776786

    Sjongejongejonge… Ik had em iets langer moeten bewaren :wtf

    #17776787

    knap hoor!
    wordt de bodem nog gekit en gelakt? ik zie precies nog de lasnaden zitten in die wielkasten?

    #17776788

    @Ascona20E wrote:

    @Mr.T wrote:

    Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz

    Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
    Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)

    dat zou zelfs dit jaar nog wel lukken als het moet ;)

    #17776789

    @Ascona20E wrote:

    @Mr.T wrote:

    Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz

    Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
    Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)

    Ik neem aan dat je de groep h bedoelt? Hier mag je voor zover ik weet niet met een c20xe in een ascona rijden, alleen in een manta b.

    #17776790

    @Gerjanb wrote:

    @Ascona20E wrote:

    @Mr.T wrote:

    Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz

    Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
    Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)

    Ik neem aan dat je de groep h bedoelt? Hier mag je voor zover ik weet niet met een c20xe in een ascona rijden, alleen in een manta b.

    Nee dat begrijp ik, ik bedoel niet de klasse H
    er komt een nieuwe klasse, maar daar zal binnenkort wel meer duidelijk over worden ;)

    #17776791

    Je hebt meerdere groepen behalve groep H, en in Duitsland heb je nog de GTC en daar is wat meer vrijheid.
    Ieder land heeft zo weer z’n eigen groepen die hier en daar soms wat overlappen.
    Wat onder de ene wel kan, kan onder de andere weer niet en officiëel kan hier in Nederland niet veel en daar zou groep HM verandering in kunnen brengen.

    Eis is vaak wel bij zo’n motor dat het wel bij het merk moet horen.

    #17776685

    Eergisteren en gisteren een hoop gedaan.
    uitlaat zit er compleet onder en alle leidingen liggen er ook in (benzine en rem) ook zit de tank erin.
    maandag word de kabelboom aangepast voor de motor enz.
    we hopen eind volgende week een eind te komen en hopen dat weekend of begin de week erop de kleuren erop te hebben.
    hier een paar foto’s









    meer hier: http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17776792

    Ik had nog een foto voor jullie waar jr ook op staat.

    Hij word mooi….succses daar.mannen :wors

    #17776793

    veel succes met het afbouwen van de ascona

    #17776794

    Zeer interessant project dit.

    Ben ook heel benieuwd waar dat mooie uitbouwsetje vandaan komt. interessant om ook op mijn eigen Ascona te zetten :-)

    #17776796

    Die handrem is leuk bedacht maar bedenk wel dat als je de voetrem gebruikt en je wilt ook nog de handrem gebruiken dat je dan stevig moet trekken voor enig resultaat. En misschien een overbodige tip, zorg ervoor dat je de blokkering eruit haalt of iets verzint dat het “knopje” in blijft zitten….

    #17776797

    Dat knopje is bekend, maar moet erop zitten voor de APK, daarna wordt hij wel geblokeerd dat hij ’t niet meer doet, tot de volgende APK.

    Daarnaast ben ik wel benieuwd naar je handremoplossing ivm de voetpedaal.

    #17776798

    Is niet zo heel spannend, zorgen voor een langere hefboom is een, een andere zou kunnen zijn een andere diameter van de remcillinder. Miss heb je het zelf al gemerkt, de remdruk naar acher wordt eigenlijk doorgelust en als je remt zit er dus druk op. Wil je dan ook nog eens een beetje handremmen moet je de remdruk overwinnen.

    #17776799

    Vandaag een hoop gedaan aan de ascona
    foto’s zeggen het….
















    Morgen hopen we dat er geluid uit de achterkant komt…

    #17776800

    @m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

    Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.

    #17776801

    ziet er allemaal super uit :wors

    maar waarom niet meteen een lekker dik uitlaatspruitstuk ipv een standaard knellende omgelaste? ;)

    #17776719

    Keuze’s maken denk ik, je moet uiteindelijk wel budget hebben….

    #17776795

    @henk 400rr wrote:

    @m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

    Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.

    Mij is verteld dat een kleinere remcylinder juist harder remt dus zeker niet groter.

    #17776694

    Zou heel goed kunnen, heb het ooit met een hydr. pers zoiets meegemaakt, een zware kon vanwege z’n diameter niet het resultaat krijgen wat een lichte met een smalle diameter wel weer kon krijgen.

    Het gebruikte uitlaatspruitstuk heeft even niks te maken met budget, meer met de tijdsdruk, deze heb ik ooit eens inelkaar geflanst bij wijze van proef en die lag beschikbaar.
    Overigens is de std. diameter al vrij goed van zo’n 16V, in dit geval zijn de pijplengtes wel allemaal gelijk, wat je bij de meeste aftermarket dikkere diameters weer niet hebt.

    #17776802

    Afgelopen dagen nog wat dingen aan de ascona gedaan.
    hij loopt eindelijk (nog niet goed) waarschijnlijk de lmm kapot, gaan we morgen uitzoeken..
    vandaag hebben we de remmen ontlucht en schokbrekers eronder gezet.
    morgen gaan we weer verder
    ook hopen we morgen de losse delen terug te krijgen van de spuiter zodat alles erop kan en de kleuren erop gespoten kunnen worden.

    #17776774

    @Koekie wrote:

    @henk 400rr wrote:

    @m400: Ja, dat klopt, daar was ik al een keer (net op tijd) achter gekomen.

    Bedankt, ik zal daar eens mee aan de slag, is het dan handiger om een grotere cilinder te nemen voor de handrem? Ik ben nog 2 aan het bouwen dus dit is wel even handig om voor de bouw kort te sluiten.

    Mij is verteld dat een kleinere remcylinder juist harder remt dus zeker niet groter.

    Dat zal ook zo zijn, er zijn een aantal maten van die cillindertjes maar ik weet zo even niet meer welke

    #17776803

    Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?

    Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?
    Welke maat hebben de ‘brede’ wieltjes? Staat heel dik!

    #17776804

    @McLambo wrote:

    Wat zit daar nou voor trekhendeltje door de parafaan heen?

    Is voor buiten de auto uitschakelen van de stroomvoorzienning van de auto
    @McLambo wrote:

    Moest je bij deze uitbouwset ook de voorschermen uitslijpen?

    Uiteraard

    @McLambo wrote:

    Welke maat hebben de ‘brede’ wieltjes? Staat heel dik!

    15″8J-ET0

    zaten vroeger onder m’n “AcDelco” en de “Vanessa”-400

    #17776805

    Wat voor maat banden moet hier op? Volgens mij kan het nog wel iets verder naar buiten, of niet?

    Wat merk je nou als de grootste verschillen met het rijden van et35 en et 0?

    #17776806

    Kan/hoort eigenlijk 225 op, zat toen 205 op.

    het geheel ligt wat strakker op de weg, alleen langzame bochten nemen wordt wat zwaarder.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 261)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.