Ascona i2000 groep 2

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona i2000 groep 2

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237147

    Hallo,

    Na 5 jaar met m’n huidige Ascona te hebben rondgereden ben ik nu bezig met de opbouw van een Ascona i2000 groep 2, zoals die in het WK heeft gereden (zie foto). De auto wordt zo waarheidsgetrouw mogelijk nagemaakt om te kunnen deelnemen aan Slowly Sideways demo ritten.

    Over de 400 is info genoeg te vinden, maar over de i2000 heb ik nog enkele vraagjes:

    welk is de kleurcode van de witte en gele lak?
    welke velgen maten zitten eronder?
    Is de motorkap van polyester of metaal?
    Is de rolkooi dezelfde als van een 400, dus geschroefd?

    Alvast bedankt.

    #17873225

    heb hier als het goed is de homoligatie papieren liggen van een i2000
    moet wel even opzoeken zaten bij mijn i2000
    kleuren zijn gelijk als die van een c coupe gt/e

    #17873226

    Dank u,

    Momenteel heb ik al:

    2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt
    geboute rolkooi.
    Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen
    achteras op schijven met 3.89 en 75% sper
    2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm
    Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.
    265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3
    Hydraulische handrem

    En de verbredingen zijn ook net binnen.

    #17873227

    Ben benieuwd naar dit project, ben trouwens gek op foto’s. :kewlpics :wors :D

    #17873228

    @Willy Vansant wrote:

    Dag Filip,hier de kleurcodes van een Kadett C Coupé GT/E.
    Wit is:POLARWEISS L452.
    Geel is:BRILLIANTGELB L445.
    Hopelijk heb je hier wat aan.
    Mvgr.Willy

    #17873229

    @rallyfilip wrote:

    Dank u,

    Momenteel heb ik al:

    2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt
    geboute rolkooi.
    Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen
    achteras op schijven met 3.89 en 75% sper
    2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm
    Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.
    265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3
    Hydraulische handrem

    En de verbredingen zijn ook net binnen.

    klinkt goed, maar origineel zaten er solex carburateurs op, en 265 bak is niet conform homologatie, 2.4 ook niet.

    Dus dat “waarheidsgetrouw” wordt met een knipoog bekeken ;) of niet? :D

    In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf

    Rolkooi is geschroefd, maar niet als 400, je kan zo’n kooi zelfs nu nog zo kopen, Sparco heeft ze ook, kan je ook nog rally’s rijden buiten de Slowly.
    Motorkap is gewoon staal, uitbouw is officieel van aluminium, maar die vind je eigenlijk nergens meer.

    succes met de opbouw en laat es wat zien zou ik zeggen.

    #17873230

    deze zeg maar :D

    #17873231

    Dat is’em ja. De motor ligt momenteel in m’n Ascona.

    #17873232

    Saftey devices kooi?

    #17873222

    Nee, er staat ééntje van OMP in. Omdat de hemel er ondertussen uit is wordt de kooi nog omhoog gebracht zodat ze wat beter aansluit.

    De auto wordt niet gebruikt voor competitie, enkel voor demo ritten, openingswagen en regularity ritten dus dat de motor uitgeboord is naar 2400cc is van geen belang. Het blijft een 2 liter blok en was enkel een goedkope manier om meer vermogen te krijgen. Ook wat remmen en versnellingsbak betreft. Voor Slowly Si
    deways is het van groot belang dat de livery klopt.

    #17873233

    @henk 400rr wrote:

    [
    In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf

    Interessant. Eens kijken wat ik er uit ga pakken voor mijn Ascona :thumb

    Hoeveel vermogen trokken ze uit zo’n i2000 ongeveer?

    #17873236

    Ondertussen is de kas opgelast en verstevigd.

    De verbredingen heb ik van de week ook opgehaalt bij Jaak Smeets en deze worden momenteel gemonteerd.

    Ik zal van de week eens enkele foto’s plaatsen. :D

    #17873237

    @McLambo wrote:

    @henk 400rr wrote:

    [
    In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf

    Interessant. Eens kijken wat ik er uit ga pakken voor mijn Ascona :thumb

    Hoeveel vermogen trokken ze uit zo’n i2000 ongeveer?

    Een goed geprepareerde 2 liter heeft 180 pk.

    #17873235

    Zoals belooft enkele pics:

    Zoals je ziet zijn de verbredingen er voorlopig opgeplaatst en worden de binnenkanten bewerkt.
    Ook is de carrosserie ondertuseen volledig opgelast. Er moeten nog enkele verstevigingen ingelast worden, maar dat gebeurt nadat hij gezandstraalt is want er hangt teveel coating op om goed te kunnen lassen.

    #17873239

    En….. ???

    hoe ging dat nou, die randen uitsnijden en de verbreders plaatsen? (moet zelf ook nog doen, dus vandaar de nieuwsgierigheid :-))

    #17873240

    Door tijdgebrek worden de werken uitgevoerd door m’n neef. Door de mooie pasvorm van de door Jaak Smeets geleverde verbredingen was het aftekenen geen probleem. daarna werd de rand uitgeslepen en de verbredingen aangebracht. Daarna zijn er plaatjes gelast in de vrijgekomen openingen.

    Nu worden de randen wat afgewerkt en afgekit.
    Daarna wordt de Ascona gestraalt en in Epoxy gezet. Dan moeten nog enkele verstevegingen gelast worden en kan hij naar de spuiter. Waarschijnlijk gaan we eerst ook nog de rolkooi wat verplaatsten en uitbreiden naar de veerpoten.

    #17873223

    dag filip,

    zeer mooi project.
    zal het zeker volgen.
    rij je terug voor in kasterlee?

    grtn michael

    #17873238

    Hoe zit dat nou met die overgang van geel naar wit, heb i2000’s gezien met een rechte overgang zoals ook hier op de foto’s maar ook wel eens met het gele meelopend over de wielkasverbredingen? Dus met een bult in de overgang tht van de spatbordranden .
    Hoe was het nou origineel??

    #17873234

    volgens mij is het origineel met het bultje erin, echter de ‘gruppe 2’ uitvoering heeft de spatboard verbreders, en die zitten een stuk hoger dan de originele wielrand, dus daarom zullen ze het wel rechtdoor getrokken hebben..

    #17873224

    @arrowboy wrote:

    dag filip,

    zeer mooi project.
    zal het zeker volgen.
    rij je terug voor in kasterlee?

    grtn michael

    Ik rij dit jaar mee in het Regularity gedeelte, met m’n 12 jarige dochter.

    misschien tot dan ;)

    #17873241

    Nog updates?

    #17873242

    Ik meen dat alles onlangs te koop heeft gestaan

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.