Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 477)
  • Auteur
    Berichten
  • #17577320

    leuke ascona!, engelman spiegels zou hem afmaken!

    #17577321

    nog updates aan de ascona b turbo

    #17577322

    ja, maar geen foto’s inlaat is inprinciepe klaar om afgelast te worden.
    zodra dat gebeurt, plaats ik foto’s, geld ook voor de c kadett.

    oja, met de ascona doe ik mee aan time attack :p

    #17577323

    Even een vraag:

    Ik heb een hydraulische handrem en remdrukregelaar klaar liggen (i.v.m. achterasombouw naar schijven zonder trommel-handrem).

    Vanaf de hoofdremcilinder ga ik naar de remdrukregelaar en vandaar naar de handremcilinder.

    Heb jij nog iets gemonteerd tussen de handremcilinder en de remklauwen? (drukhoudventiel of iets dergelijks):hmmz

    #17577324

    Als je schijven achter monteerd moet toch dat drukhoudventiel/rubbertje uit je leiding of vergis ik mij?

    #17577325

    origineel gepost door cuupi
    Als je schijven achter monteerd moet toch dat drukhoudventiel/rubbertje uit je leiding of vergis ik mij?

    Ik wil dit topic niet verpesten, maar die had ik inderdaad al laten vervallen.

    #17577326

    hallo rik.

    ik heb originele hoofdremcilinder, omdat ik klauwen gebruik zonder handremkabel heb ik een hydraulische handrem toegepast, ik heb vanaf mijn hoofdremcilinder een leiding naar remdrukregelaar, en vanaf daar een gevlochten leiding naar de handrem, die gaat weer naar de achteras met een t stukje. ik heb er geen problemen mee, alleen het ontluchen was vervelend werk.

    mvg Mats

    #17577327

    inlaat is klaar, getest en afgewerkt.
    ik zal z.s.m foto’s en evt filmpje plaatsen

    mvg Mats

    #17577328

    bij deze filmpje van testbank.

    dit is niet het beste filmpje, maar wel iets.
    http://matske-vdb.hyves.nl/album/43683654/ascona_c20let/ubqEc7Pu/video/890603572/0/pDFk/

    we hadden hier nog problemen met de testbank (op school)
    kwam wel iets leuks uit, of het klopt geen idee

    454 NM koppel
    221 kw oftewel 301.. Pk

    #17577329

    Hij komt niet echt lekker op gang he? Maar je zal vast nog wel een poging wagen als de slang gefixed is? :cool:

    #17577330

    bank was hier nog verkeerd, remde te vroeg af, of ja hield hem tegen, bij 110 kmh in zn 4 bij 4000 rpm had de bank heel heel veel moeite om hem af te remmen, maar hij moet nog wel een keer op een goede bank, ik vertrouw die van school niet. was wel leuk om te zien wat voor krachten er vrij komen

    #17577331

    Zit jij toevallig op de fredericklaan in eindhoven op school?
    Die rollenbank lijkt er in ieders geval veel op.

    #17577332

    ja toevallig wel :p

    #17577333

    haha toevallig, welke dag zit jij daar? Ik heb jou asci nog nooit gezien.

    #17577334

    maandag dinsdag en woensdag. ik neem hem alleen mee met mooi weer, en staat meestal bij de parkeerplaats langs die bus baan.

    #17577335

    oow ik zit er donderdags. Maar nog updates?

    #17577336

    foto’s van inlaat moet ik nog steeds plaatsen, ik heb nu semi slicks voor morgen, remkoeling is klaar, tot nu toe doet de inlaat het nog goed, geen lekkage’s of dergelijke.

    mvg Mats

    #17577337

    sow,
    dat ik dit topic niet eerder gezien heb..

    erg mooi project, en duidelijk ook met alle foto’s die je er bij zet :thumbup

    ben zelf ook nog maar 19 en met een b manta bezig,
    waar ook een let in zal komen :)
    momenteel ook bezig met het onderstel aanpassen,

    en zal nog vaak in je topic komen neuzen naar antwoorden! :thumbup

    keep up the good work!

    #17577338

    origineel gepost door asconac20let
    maandag dinsdag en woensdag. ik neem hem alleen mee met mooi weer, en staat meestal bij de parkeerplaats langs die bus baan.

    Dat is dan niet de eerste oranje’se ascona die op het ROC staat.
    Ik heb er ook gezeten en toen kwam ik een tijdje met 2.0/sr 4 deurs.

    Heb um daar nog een paar keer goed rond gegooid op het kruispunt met die stoplichten:wub 100% sper:P

    #17577339

    had dit topic ook ff gemist:o
    maar nu welk ff doorgelezen

    leuke wagens :thumbup;)

    maar even terug op die achterkant die lager hangt van bv een ascona 400

    dat heeft ook veel te maken met de achterophanging
    bij een standaard ascona as
    heb je als je op t gas gaat dat de auto van achter iets gelift wordt zie je heel goed bij standaard afgeveere manta,s ascona,s;)

    bij een 400 is dat juist andersom
    door het 4 link systeem
    wordt de achterkant juist naar benden gedrukt

    wat weer meer grip geeft
    en ook de auto achter lager hangt dan voor;)

    nadeel is dan ook n beetje dat je zoveel meer grip krijgt
    waardoor de wielen minder snel doorslaan

    en dus de krachten op de vertanding in en op je diff
    veel meer voor hun kiezen krijgen:o;).

    dan zag ik ook dat je wel erg mooi nieuw remspul gemonteerd hebt:thumbup

    maar geen stalen gevlochten remleidingen

    daarmee houd je wel meer druk over aan de klauw;)

    de “gewone”rubberen slangen zetten iets uit bij het remmen
    en das drukverlies;);)

    verder prachtig project:wors
    en t gaat in iedergeval n stuk sneller als bij mijn project:P;)

    #17577340

    vandaag time attack gehad.

    ging wel lekker, eerste x 3e, had nog nooit op zandvoort gereden of met mijn ascona op het circuit. was ook eerste x met toyo’s

    reed 2.14…. totaal geen tractie, alleen maar wielspin aan het binnenste wiel, dus sper is hard nodig, ook moet ik mijn vering en remmen aan passen.

    navanant dat het een 100%straatauto is, heb ik lekker gereden en weet dat hij hard loopt:P
    anyway, de finale begon goed, alleen had faiding met remmen, oftewel werden te warm en remde niet hard genoeg meer. had ook nog problemen met inlaat, deze had een kleine lek waardoor mijn turbodruk niet constant was.

    helaas een 12de tijd en maar 6 van de 11 rondes gereden waarvan 3 rustig.
    Super leuke dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

    ga nu sparen voor
    – spuiten
    – sper
    – nog betere remmen!
    – ophanging achter aanpassen.
    – negatieve camber voor!

    mvg Mats
    foto’s en onboard filmpjes volgen snel!

    #17577341

    Welke type TOYO’s?

    En kun je eens uitleggen waarom je het camber gaat veranderen?

    #17577342

    Hij had er toyo’s R888 onder liggen.
    En hij wil meer negatief camber voor, omdat dat garant staat voor beter bochtenwerk ;)

    Hierbij alvast wat foto´s die ik gister van Matske gemaakt heb :P

    #17577343

    En nog eentje om het af te leren, van time/attack:

    #17577344

    tnx rene, ik zie je vanavond!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 477)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.