Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 477)
  • Auteur
    Berichten
  • #17577294

    origineel gepost door gonzo powerrr

    origineel gepost door Jaccoooo

    origineel gepost door gonzo powerrr

    Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
    Dat hoort dus zo

    kun jij ook vertellen waarom dat zo hoort,sommige ascona’s hangen inderdaad in de kont en de berijders ervan zeggen dat dat beter is,maar waarom is me nog nooit duidelijk geworden.
    Dolf Dekking reed af en toe eens met een Ascona en die was van voren lager,en hij ging daar verschrikkelijk hard mee.
    ik heb die van mij ong. waterpas gezet

    Nou , ik heb eerst gereden met een Ascona die alleen aan de voorkant verlaagt was en de achterkant normaal maar die ging al bekant dwars als je een parkeervak uit draaide !!

    Mijn interpretatie waarom voor hoger en achter lager beter gaat is niet zozeer de stand van de carrosserie.
    Wanneer je voor verlaagt dan zit je vrij snel op de eindaanslagen te stuiteren (kijk maar eens met volle stuuruitslag hoe weinig veerweg je dan nog maar over hebt!). Ofwel voor moet ie gewoon niet te laag want dan houdt je te weinig veerweg over (met bikkelharde dempers en veren op een race-circuit is natuurlijk wel wat meer mogelijk).
    Achter moet ie wat mij betreft zo laag mogelijk (op race-circuit!), gewoon om het zwaartepunt achter zo laag mogelijk te leggen (minder rollen).

    Je houdt dan inderdaad een auto over die wat achterover staat. Ook al zou de theorie niet kloppen, het werkt/voelt echt het beste zo:cool: !

    #17577295

    origineel gepost door vectratinus
    ja dat klopt meer grip hoeveel pk zit je nu met je ascona

    280 pk
    wil richting 310 pk gaan.

    gr mats

    en @ rik ophuis, ik heb bij mijn voortrein die ronde stoters, of het eind van je veerweg zeg maar, afgezaagd en een rond plaatje opgelast, zodat hij bij max in veren hier ook niet tegen aan komt. ook zijn mijn wielranden om gezet. ik heb voor de extra korte koni’s als ik max stuur, en max veer raken mijn banden de wielrand net niet.

    en betreft achter, de mijne is niet super hard achter en springt niet.

    #17577296

    lekker mats nog extremer dus je ascona ga zo door

    #17577298

    bij deze de foto’s van hoe me auto nou is op een paar kleine dingen na.
    oja, ik ga vrijdag nog naar iets leuks kijken, later meer!

    mvg Mats

    #17577299

    #17577300

    Mooi Mooi!

    Had jij in de motorruimte op sommige plekken ook van die teermatjes zitten? Zo ja, zaten er nog lelijke plekken onder?

    En wat voor grilletje is dat? Van Opel zelf?

    #17577301

    ik vind het idee van sr striping met die stootranden erop goed gevonden!

    en alles errond vind ik natuurlijk ook prachtig :)

    #17577302

    origineel gepost door McLambo
    Mooi Mooi!

    Had jij in de motorruimte op sommige plekken ook van die teermatjes zitten? Zo ja, zaten er nog lelijke plekken onder?

    En wat voor grilletje is dat? Van Opel zelf?

    ja gril is van opel zelf, gewoon zwart gespoten.

    over de motorruimte, ik hebbe alle dempingmatjes, of tewel die teermatjes weg gehaald. ik had alleen een rot plekje bij mijn ruitenwisservloeistof bakje in het hoekje. oja achter de hoofdremcilinder heb ik het laten zitten

    #17577303

    IK heb die matjes er ook nog inzitten, en rondom is het allemaal een beetje smutsig. Op een gegeven moment moeten ze er ook uit!

    Het is net een prijzen show als je zo’n plaatje weghaalt. Spannend! king:

    #17577304

    ga je naar iets leuks kijken grotere turbo of iets anders leuks

    origineel gepost door asconac20let
    bij deze de foto’s van hoe me auto nou is op een paar kleine dingen na.
    oja, ik ga vrijdag nog naar iets leuks kijken, later meer!

    mvg Mats

    #17577305

    iets anders leuks, een 2de auto namelijk.

    #17577306

    wat voor speeltje komt er bij

    #17577307

    1 keer raden: opel agila met V8:wtf

    #17577308

    Een Opel speedster…

    #17577309

    opel kadett c coupe c20let!

    #17577310

    #17577311

    spec:
    rondom schijven
    gereviseerde motor:
    – zuigers
    – drijfstanglagers
    – turbo
    – c20xe inlaat en uitlaat nokkenas.
    – grote intercooler.
    – 75% sper diff 3:44
    – r25bak
    – corsa sport interieur.
    – gte klok en meters.

    enz!
    de motor word er morgen uitgehaald, alles word schoongemaakt en opnieuw ingebouwd.
    wat denken jullie van de velgen?

    mvg mats

    #17577312

    Velgen zijn leuk, maar niet met een LET… tenzij je een hele lange achteras gebruikt.

    Wij hadden een testrit met een c-coupe met een C20LET, Manta 18S bak, 3,67 achteras, 100% sper en 175-50-13 bandjes om de 13″wieltjes. Op de snelweg trok hij met 160 km/u de bandjes rond toen we over een ribbeltje gingen tijdens het vol acelereren:o…. enge ervaring kan ik je vertellen. Hebben de eigenaar ook van harte aangeraden om grotere wielen te monteren of een langere as. geloof dat er nu grotere wielen opzitten.

    #17577313

    klopt, als je een c20xe gebruikt met een 18s bak en 3″67achteras gaat top. vriend van me met zijn city heeft nu 15inch met 3:44 eind overbrenging, heeft zojuist 13inch ats gekocht en 3:67achteras.. maar met die coupe let vind ik niet fijn rijden, ik ben ook op zoek naar een mooie set 15inch.

    oja overbrenging is 3;44 met 75%sper en r25 bak.

    p.s als je 100% sper heb, zal het wel gelast zijn of niet :p

    #17577314

    jep, dichtgespetterd diff… echt sper is te duur, vooral omdat er vaker gezegd wordt dat het bij hoge vermogens ook niet heel blijft. en aangezien er meestal lomp gedaan wordt met deze auto’s doen we dat maar niet.

    En als je er aan gewend bent is het geen probleem. Je moet alleen de auto niet aan iemand anders meegeven als het regent of sneeuwt…

    #17577315

    origineel gepost door giuliettaevo
    jep, dichtgespetterd diff… echt sper is te duur, vooral omdat er vaker gezegd wordt dat het bij hoge vermogens ook niet heel blijft. en aangezien er meestal lomp gedaan wordt met deze auto’s doen we dat maar niet.

    En als je er aan gewend bent is het geen probleem. Je moet alleen de auto niet aan iemand anders meegeven als het regent of sneeuwt…

    ik vind dat je met de oldi’s :p zuinig om moet gaan. vaak worden ze idd afgetrapt omdat er mensen bij zijn die geen idee hebben hoe hard het slijt en hoe zonde het is.

    mijn ascona en coupe komen ook nooit buiten met de regen of sneeuw. alleen als het zonnetje schijnt!. in me ascona rijd alleen ik, en soms me papa!

    #17577316

    auto’s zijn er om te rijden… en pk’s zijn er om te gebruiken. dat is hoe ik er over denk.:jerry Daar bouwen wij de auto’s ook voor, om plezier te hebben.

    Auto’s uitlenen doe ik nooit, alleen mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze kunnen rijden mogen in mijn auto’s rijden.

    een auto met rond de 300 pk, nog geen 1000 kg en achterwielaandrijving met een sper is ook niet echt geschikt om mee te gaan rijden als het glad is. En meegeven aan iemand die geen achterwielaandrijving en pk’s gewend is is gewoon gevaarlijk…

    #17577317

    :wors dikke ascona man. Een let in een cqp, die gaat zeker dwars!
    trouwens jullie komen bij mij uit de buurt. IK woon zelf in oirschot, jullie in roy zo te zien.

    keep up the good work!

    #17577318

    heb jij toevallig een c kadett 16v 2.0

    #17577319

    nee ik heb een b asci.

    2.0s met webers

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 477)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.