Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 305)
  • Auteur
    Berichten
  • #17880618

    @opelpower89 wrote:

    @Nybra wrote:

    Ben van plan om een E18NV in te bouwen, aangezien het blok nog niet goed is… Waarschijnlijk cilinder 4 toch ovaal… BALEN!!

    Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij de ombouw van 16SV naar E18NV. Iemand ervaring?

    Als het doorgaat wordt het blok deze week nog omgelegd.

    Mvg,

    Bryan

    Dat e zowiezo de steek assen v de 1800 komt te gebruiken en de voorpoten …. omdst je vn smallblock naar bigblok gaat

    Naaf en as anders dan 1600? Of waar zit t m in?

    #17880619

    Als je van smallblock naar Bigblock gaat moet je ook de bak overzetten.

    de aandrijfassen van een smallblock versnellingsbak (F10 F13 F15 F17), zijn qua vertanding anders, dan bij een bigblock versnellingsbak (F16 F18 F20), ook de vertanding in de bigblock wielnaven zijn anders als bij de smallblock naven.

    Willem

    #17880620

    @wim-v6 wrote:

    Als je van smallblock naar Bigblock gaat moet je ook de bak overzetten.

    de aandrijfassen van een smallblock versnellingsbak (F10 F13 F15 F17), zijn qua vertanding anders, dan bij een bigblock versnellingsbak (F16 F18 F20), ook de vertanding in de bigblock wielnaven zijn anders als bij de smallblock naven.

    Willem

    Bak gaat zoiezo mee over, is 5 bak, dus wel fijner rijden denk ik zo. Wil de auto van Paul GSI 16v als donor gebruiken. Dus neem dan de hele voortrein mee over denk ik.

    Bryan

    #17880621

    en vergeet de pook niet,ook de kabelboom moet over.
    Motor,bak,assen,motorsteun,uitlaat,in elk geval de voorpijp.
    Ik zou de auto omhoog halen,draagarmen eronderuit (compleet,niet alleen de triangels) een motor,bak en assen in 1 keer laten zakken.
    Zo gaat het t makkelijkst,meerdere malen gedaan,is op die manier zelfs in je uppie te doen.

    #17880622

    @asconahobbyist wrote:

    en vergeet de pook niet,ook de kabelboom moet over.
    Motor,bak,assen,motorsteun,uitlaat,in elk geval de voorpijp.
    Ik zou de auto omhoog halen,draagarmen eronderuit (compleet,niet alleen de triangels) een motor,bak en assen in 1 keer laten zakken.
    Zo gaat het t makkelijkst,meerdere malen gedaan,is op die manier zelfs in je uppie te doen.

    Oké, is dat mogelijk om dat op een vlakke vloer te doen? Heb hier niet de beschikking over een brug…

    #17880623

    ja dat kan prima je moet wel een motortakel hebben als je de bumper eraf haalt en je knoopt een oude gordel om de frontbalk dan kan je de aito daar aan optillen zal straks wel even een foto posten van mijn opstelling

    #17880624

    @asconahobbyist wrote:

    ja dat kan prima je moet wel een motortakel hebben als je de bumper eraf haalt en je knoopt een oude gordel om de frontbalk dan kan je de aito daar aan optillen zal straks wel even een foto posten van mijn opstelling

    Een motortakel heb ik tot beschikking ;)

    #17880625

    Vanaf vanavond Ascona-loos :( Maargoed, aan alles komt een eind. Bryan, veel succes met de ombouw!!

    #17880626

    ZO heb ik het gedaan,auto op bokken,motor en bak op de grond laten zakken,dan de auto optillen en het spul eronderuit schuiven.
    Inbouwen uiteraard precies andersom,alleen je moet in plaats van de staalkabel een oude autogordel nemen (ik hoefde niet voorzichtig te zijn met demonteren,mijn neus ging toch bij het oud ijzer. frontbalk is sterk zat,houd het makkelijk,neus weegt niet zoveel zonder motor en bak.

    #17880627

    @Paul GSi 16V wrote:

    Vanaf vanavond Ascona-loos :( Maargoed, aan alles komt een eind. Bryan, veel succes met de ombouw!!

    Thankjoee

    Het voorfront is er al vanaf qua bumpers en lampen enzoo… Zie wel dat links en rechts niks van hetzelfde zit aan lampen xd een alluminium knipperlicht, n plastic knipperlicht, een koplamp zwart van binne en de andere grijs :P

    Heb nog parfum en 2 cent gevonden :P Die zijn gratis af te halen :D

    #17880628

    @asconahobbyist wrote:

    ZO heb ik het gedaan,auto op bokken,motor en bak op de grond laten zakken,dan de auto optillen en het spul eronderuit schuiven.
    Inbouwen uiteraard precies andersom,alleen je moet in plaats van de staalkabel een oude autogordel nemen (ik hoefde niet voorzichtig te zijn met demonteren,mijn neus ging toch bij het oud ijzer. frontbalk is sterk zat,houd het makkelijk,neus weegt niet zoveel zonder motor en bak.

    Handig zo idd. Alleen moet ik dan nog ff de voorpoten wisselen, maar dat gaat wel lukken. Zie dat de werkhoogte best meevalt, maak wel even een karretje voor het motorblok, verplaatst zich net wat makkelijker.

    Bryan

    #17880629

    Haha, ja klopt van die knipperlichten en koplampen. Heb ooit eens iemand aangereden, vandaar. De voorruit is ook geen originele meer met zonneband. Wat betreft die parfum: denk niet dat die nog goed is :puke En die 2 cent is pure sponsoring :-P Aardig he?! Haha!

    #17880630

    Hé Bryan, lijkt me toch nog een aardige klus. Knap, hoor!
    Als ik een keer een andere motor in mijn Manta wil, kan ik dan langs komen?
    ;)

    #17880631

    @Dolmans wrote:

    Hé Bryan, lijkt me toch nog een aardige klus. Knap, hoor!
    Als ik een keer een andere motor in mijn Manta wil, kan ik dan langs komen?
    ;)

    Ja iets te fel gereden denk ik, was dat motortje niet aan gewend :P Ja het is een uitdaging, maar krijg goede hulp ;)
    Langskomen mag altijd, aankomen is een ander punt :P haha

    Groetjes

    #17880632

    @Paul GSi 16V wrote:

    Haha, ja klopt van die knipperlichten en koplampen. Heb ooit eens iemand aangereden, vandaar. De voorruit is ook geen originele meer met zonneband. Wat betreft die parfum: denk niet dat die nog goed is :puke En die 2 cent is pure sponsoring :-P Aardig he?! Haha!

    Is rondom licht getint glas ofniet? Ja heel aardig van die 2 cent :P
    Nog 5 cent uit de guldentijd, nostalgie, gevonden. Verder alleen nog meer roest… Onder de koplamp rechts, onder de bestuurdersstoel…
    Interieur is volledig gestript, was nog een hele klus om die kabels van de CV eruit te halen… Maar het lukt tot nu toe allemaal wel ;)

    #17880633

    Volgens mij is dat getint glas rondom. Ja die roest is bekend, dit zal niet het enige zijn wat je aantreft, haha. PS: vergeet m’n klinken links en rechts niet ;)

    #17880634

    @Paul GSi 16V wrote:

    Volgens mij is dat getint glas rondom. Ja die roest is bekend, dit zal niet het enige zijn wat je aantreft, haha. PS: vergeet m’n klinken links en rechts niet ;)

    Behalve het glas zit er niks meer in de deuren, klinken liggen appart, 4 stuks ;)

    Welke olie heeft er ingezeten btw? Mineraal, halfsyntheet of volsyntheet??

    #17880635

    Ik dacht dat ik er altijd 10W40 in heb gehad, weet het niet meer zeker. Is het trouwens ok als ik maandagavond de vrijwaring en klinken op kom halen??

    #17880636

    10w40 halfsyntheet is prima voor zo’n motor.

    Willem

    #17880638

    Zag dat het boek 15w40 voorschreef, dus die heb ik ook maar gehaald. Als het niet zo lekker loopt dan kan ik altijd nog 10w40 erin gooien.

    #17880637

    @Paul GSi 16V wrote:

    Ik dacht dat ik er altijd 10W40 in heb gehad, weet het niet meer zeker. Is het trouwens ok als ik maandagavond de vrijwaring en klinken op kom halen??

    Ja na 7 uur is altijd prima, heb namelijk mn eerste stagedag maar weet niet hoelaat ik dan klaar ben ;)

    #17880639

    Hoe krijg ik een pookhoes over mn 5bak poookiee?

    #17880640

    Knop en plastic huls dr af halen.Kleine inbusboutje losdraaien en het lift systeem dr af halen.Nu kun je de hoes r af halen.

    #17880641

    waar heb je een pook hoes voor nodig ?? hehe zonder ziet lekker ratlook uit:P :angel

    #17880642

    @opelremco wrote:

    Knop en plastic huls dr af halen.Kleine inbusboutje losdraaien en het lift systeem dr af halen.Nu kun je de hoes r af halen.

    Die huls waar de knop op gedraaid zit? Die krijgen we er namelijk niet af…

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 305)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.