Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 305)
  • Auteur
    Berichten
  • #17880739

    Dat is inderdaad zonde! Wat een pech.
    Veel werk om het weer op te knappen?
    Kan je het op het transportbedrijf verhalen?
    Of anders iets voor het waarborgfonds?

    #17880740

    Heb de bumper en radiateurbalk weer redelijk recht kunnen meppen met de allerheilige hamer… Tijdelijk de plastic voorbumper van de sloper erop gezet.
    Helaas is de achterplaat niet helemaal lekker terug in vorm te krijgen, maar wil m graag als het geld er is naar schadeherstel sturen, om het fatsoenlijk te laten maken en eventueel te laten spuiten.

    Kosten zijn als het goed is gewoon via het transportbedrijf te verhalen, schadeformulieren zijn gewoon netjes ingevuld.

    #17880741

    Dat is mooi, heb zelf vorig jaar november schade opgelopen (iemand heeft flinke deuk in mijn deur gereden) en dat is gelukkig ook via verzekering opgelost.
    Geld heb ik binnen, moet alleen nog naar schadebedrijf begin april.

    Andere vraag, Bryan. Jij leert toch voor automonteur.
    Ik heb inmiddels 4 keer de Wegenwacht moeten laten komen en heb de Manta een paar dagen bij de Opel garage gehad.
    Probleem is als volgt: heb nu verschillende keren gehad dat de Manta begon te stoten en flink te roken uit de uitlaat (zwarte rook), dat wordt dan erger en vervolgens slaat ie af. Dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Met starten lijkt het alsof ie net niet aanslaat.
    Zoals gezegd heeft de Wegenwacht er al 4 keer naar gekeken en de Opel garage al 1 keer. In de laatste twee weken heeft ie tussendoor ook steeds weer een tijdje gelopen (soms een aantal dagen, soms maar een halve dag).
    Het gaat om een 2.0 GSI motor.
    Inmiddels is vervangen:
    signaalmodule, rotor, verdelerkap, bougiekabels (1 kabel was bij de verdelerkap kapot), bobinekabel, startmotor (had door de vele startpogingen ook de geest gegeven :( ), bobine.
    Getest en goed bevonden:
    accu, brandstofpomp, brandstofrelais, zekeringen, ecu.

    Jij misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
    Alvast bedankt en succes met opknappen van de Ascona!

    gr
    John

    #17880742

    Ja eigenlijk vrachtwagenmonteur en heb inmiddels mijn diploma :thumb
    Zwarte rook duidt vaak op een brandstofoverschot. En als ik het goed heb praten we hier over een injectiemotor met 4 injectoren toch? Het kan zijn dat er één of twee injectoren niet altijd goed openen of sluiten waardoor je cilinder volloopt en de boel elkaar gaat tegenwerken. Weet niet of ze dit kunnen uitlezen…

    Dat opknappen gaat wel lukken!

    Groetjes uit het zonnige zuiden!

    #17880743

    @Dolmans wrote:

    Ik heb inmiddels 4 keer de Wegenwacht moeten laten komen en heb de Manta een paar dagen bij de Opel garage gehad.
    Probleem is als volgt: heb nu verschillende keren gehad dat de Manta begon te stoten en flink te roken uit de uitlaat (zwarte rook), dat wordt dan erger en vervolgens slaat ie af. Dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Met starten lijkt het alsof ie net niet aanslaat.
    Zoals gezegd heeft de Wegenwacht er al 4 keer naar gekeken en de Opel garage al 1 keer. In de laatste twee weken heeft ie tussendoor ook steeds weer een tijdje gelopen (soms een aantal dagen, soms maar een halve dag).
    Het gaat om een 2.0 GSI motor.
    Inmiddels is vervangen:
    signaalmodule, rotor, verdelerkap, bougiekabels (1 kabel was bij de verdelerkap kapot), bobinekabel, startmotor (had door de vele startpogingen ook de geest gegeven :( ), bobine.
    Getest en goed bevonden:
    accu, brandstofpomp, brandstofrelais, zekeringen, ecu.

    Jij misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
    Alvast bedankt en succes met opknappen van de Ascona!

    gr
    John

    Klinkt al het zelfde probleem dat wat ik gehad heb.
    Het kon een paar dagen goed gaan en zo had hij weer het probleem.
    Na lang gedoe (ook verschillende spullen vervangen maar het probleem bleef) heb ik de ontsteking vervangen en het was opgelost.
    Kan zijn dat het bij jou het zelfde probleem is.

    #17880744

    hij loopt weer!

    lmm is schoongemaakt en opnieuw afgesteld, stekkers zijn gecontroleerd en de motor is opnieuw afgesteld. Motor draait nu beter, heeft meer power en houdt niet meer in bij volgas.

    Dus we kunnen weer verder sturen :thumb

    En, Bryan, gefeliciteerd met je diploma!

    #17880745

    Auto is totalloss verklaard, krijg 200 piek en mn wrak weer terug…
    Om de auto nu weer helemaal naar wens te maken en te lassen wordt het een heel duur grapje, dus gaat ie waarschijnlijk met pijn in het hart in de verkoop :(
    Gratis stalling bestaat helaas niet…

    #17880746

    zoveel is er toch ook weer niet aan is zonde om m weg te doen dan krijg je helemaal niks meer ervoor nu

    #17880747

    Wielrandjes beginnen weer te roesten, achterplaat begint in de hoeken flink, en als er nu iets gebeurt krijg ik helemaal niks meer ervoor terug.
    Als ik de wagen weer zo wil als ik t graag zou willen hebben dan moet er weer 1500 euro in. Want wielrandjes erin zetten en niet spuiten is ook niks…

    #17880748

    dan kan je idd beter kijken voor een andere en deze slopen…
    ze zijn momenteel niet duur meer dus voor leuk bedrag heb je een goede

    #17880749

    Heb nog een c2 hatch in de aanbieding, met 16sh bigblock motor, en f16 5bak.

    Pm bij intresse

    Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

    #17880750

    denk dat hij dan meteen voor een 3drs gaat :P

    #17880751

    Ja, kan, maar mischien had of heeft ie er wat aan??

    Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

    #17880752

    Klopt, een hatch heeft niet echt mijn voorkeur. Maar heb zelf gekeken naar een b vec station of een astra g station.
    Voor nu een auto waar ik niet veel aan hoef te doen qua laswerk en reparaties en als ik ‘later groot ben’ weer een ascona en dan op t gemakkie helemaal restaureren.

    Maar zolang ik nog geen vervanger naar wens heb gevonden, tuf ik nog fijn oldscool door.

    #17880753

    Jee, Bryan, zonde.

    Ik kan je een hand geven. Mijn Manta is vorige week weer stilgevallen en nu is de grens van mijn financiële mogelijkheden bereikt. Met heel veel pijn in mijn hart heb ik moeten besloten om hem weg te doen. Bij de Manta moet op termijn ook het een en ander weer gebeuren (dorpels en 1 wielrand o.a.) en eerst moet helemaal uitgezocht worden waarom ie niet wil lopen. Al met al lopen de kosten te hard op.
    Hij is inmiddels, via het Opelforum, verkocht aan een andere liefhebber en gaat woensdag weg.

    gr
    John

    #17880754

    Hmm… das niet zo mooi…

    Neig er zelf toch steeds meer na om de ascona te houden… de funfactor ligt veel hoger dan een nieuwerwetse auto…
    En geld kosten gaat het toch, ook bij een andere auto.

    Groet,

    Bryan

    #17880755

    Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands kost een hoop geld. En vaak erf je er ook de problemen die de vorige eigenaar al had. En afschrijving heb je nu met je Ascona toch niet echt.
    In ieder geval sucses met je keuze en/of reparatie.

    #17880756

    Knoop is door, ascona blijft!

    Zelf maar beetje bij beetje de zaakjes bijwerken, en als het een beetje mee wil werken (vooral financieel) wil ik ‘m graag laten spuiten.

    Wat er op het programma staat om eerst te doen;
    – voetpakking van de carburateur vervangen, trekt valse lucht
    – voorste veerschotels vervangen, lagers rammelen er zowat uit
    – roestplekje in schutbord bijwerken
    – achterplaat lassen en bijwerken
    – wielrandjes opnieuw bijwerken, vorige keer niet zo goed gedaan of slecht bijgespoten, roest komt er weer doorheen.

    Bryan

    #17880757

    Goed zo Bryan !!

    #17880758

    that’s the way to go ! keep on rolling !

    #17880759

    goed bezig
    :thumb

    #17880760

    Weer een beetje bezig geweest deze week

    Heb zondag de 2 liter remmers op de vooras geïnstalleerd, bleken de afgedraaide schijven toch iets te krom te zijn. En op zondagmiddag krijg je nergens meer onderdelen, waardoor ik de boel weer terug heb gebouwd naar origineel. Maandag nieuwe schijven gehaald en s’avonds de boel weer erop gezet, beetje rond gereden, flink roken en maar afvragen waar dat van kwam… even vergeten dat ik de klauwen met hittebestendige verf had gespoten, die was dus aan het uitharden. Een zorg minder dus.
    Na een ritje maandagavond trok de auto nog iets naar rechts, wat ook dinsdag en vandaag te voelen was. Bij thuiskomst nog maar eens ontlucht, bleek links nog iets lucht in de zitten. Na een goede rit met veel remmen trekt ie op het moment niet meer naar rechts. Wel worden de remmen rechts warmer dan links, alles is gangbaar en de klauwen zijn gereviseerd… dus kijk het nog even aan en kijk of het verder tot problemen lijdt. Zo niet, dan blijft t lekker zitten.

    Hier nog met de afgedraaide schijven, maar geeft in indicatie.

    Vandaag ook nog maar even het hele ruitensproeiersysteem schoongemaakt, raakte telkens verstopt… Reservoir en leidingen goed uitgespoeld met heet water en de kopjes even met het blaaspistool doorgeblazen, en nu werkt het weer helemaal fantastisch!
    En kon het niet laten om het reservoir zwart te spuiten, ziet er toch ietsjes strakker uit. En direct een foto met de veerpootbrug.

    En nog maar wat aangeprutst, niet erg orgineel, wel oldscool. Zoek nog een blikje dat er fatsoenlijk omheen gaan, deze zijn net te krap waardoor in de zijkant heb moeten insnijden…

    #17880761

    Hé Bryan,

    Goed bezig. Ik heb besloten om als daily ride een Ascona C aan te schaffen. Weet jij nog ergens een mooie staan? Mijn (helaas beperkte) budget is ± € 800.

    gr
    John

    #17880762

    Nee weet er zo even geen te staan. Ze worden steeds minder gezien helaas.
    Wel mooi dat het een c’tje word!

    Mvg,

    Bryan

    #17880763

    een man met smaak ! beter dan een c kan bijna niet :P

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 305)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.