Ascona C ombouw naar Calibra 2.0 16V motor

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C ombouw naar Calibra 2.0 16V motor

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265487

    wie kan mij vertellen wat ik nodig ben om van mijn ascona 1.6
    een 2.0 16v te maken ik snap natuurlijk de motor :D maar wat
    zou ik moeten aanpassen ik bedoel moet ik dan mijn kabelboom
    gaan verknippen :hmmz reden van het willen ombouwen is dat er
    steeds minder te krijgen valt en er steeds meer problemen komen met de
    varajets en het snel zijn speelt natuurlijk ook een kleine rol :D waar het mij
    dus voornamelijk om gaat is de kabelboom

    David

    #18230599

    sorry was er ever vergeten bij te zetten dat het gaat om de c ascona 16SH {90 p.k}

    David

    #18230600

    een how to is als je instructies wilt delen

    en wat voor 2 liter heb je ?

    #18230601

    nou ik heb hem nog niet maar wil gaan kijken voor een c20xe
    met bak en al ;)

    David

    #18230602

    de aandrijf assen,remmen voor ,beste ook schijven achter ,andere hoofdremcilinder,remdruk verdelers ,koelslangen ,radiator,uitlaat, kabelboom,luchtfilterbak moet je aanpassen van een vectra a ofzo want 1 op 1 past t niet , zou dan ook een ander klokken stel pakken met toerenteller , f16 ascona bak gebruiken de standaard f20 bak van calibra past niet in een ascona ,

    #18230603

    @opelpower89 wrote:

    de aandrijf assen,remmen voor ,beste ook schijven achter ,andere hoofdremcilinder,remdruk verdelers ,koelslangen ,radiator,uitlaat, kabelboom,luchtfilterbak moet je aanpassen van een vectra a ofzo want 1 op 1 past t niet , zou dan ook een ander klokken stel pakken met toerenteller , f16 ascona bak gebruiken de standaard f20 bak van calibra past niet in een ascona ,

    :(
    Ik zou zeggen dat hij beter een 2.0 NE erin kan zetten.
    (is minder werk/kosten)

    #18230604

    oke super, mooi lijstje kan voor het meeste
    dus beter een complete calibra halen :hmmz
    maar bedankt voor de reactie :thumb is er hier dan ook al
    iemand die dit al heeft?

    David

    #18230605

    oke een 20ne en wat is daar voor nodig dan want ik begrijp
    dat ik niet in mijn kabelboom hoef te knippen :hmmz

    David

    #18230606

    t zelfde bijna … alleen hoef je je kabel boom niet te knippen als je een c20ne boom uit een ascona kan krijgen

    #18230607

    ik zou meteen een c20xe pakken ..

    #18230608

    ja inderdaad gewoon een c20xe een beetje werk ben ik niet zo bang voor
    zover ik het een beetje begrepen heb is wat ik nodig ben alleen de kabelboom
    van de motor samen met de ecu :D {om hem aan de gang te krijgen} de rest
    lijkt me mooi sleutelwerk!

    David

    #18230609

    ik rijd zelf dagelijks met een ascona c c20xe rijd heerlijk in een ascona en niemand verwacht het !

    dit is mijne !

    pas wel op dat de f20bak wat origineel op de c20xe zit niet in een ascona c past omdat die de bevestiginggaten voor de motorsteun aan de achterkant van de bestuurders zijde niet heeft wat een ascona (f16) bak wel heeft ( f16 uit vectra a,calibra en astra f hebben deze gaten ook niet meer )

    #18230610

    super mooie auto :wub
    ja van die bak had ik gelezen word even goed zoeken
    heb goed contact met een slooper in emmeloord die heeft heeeeel veeeel spul
    liggen van calibra manta ascona rekord meschien nog een tip voor iemand hier? :puke

    David

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.