Ascona C begint weer "stationair beroerd"

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C begint weer "stationair beroerd"

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265622

    ik had al eerder een probleem dat hij stationair beroerd liep
    heb toen een slang tussen de carterontluchting gezet {die ontbrak}
    toen was het goed als hij warm was maar als hij koud is loopt hij 30sec tot een minuut zeer beroerd
    nu duurde het zelfs bijna 3 kilometer voor dat het goed was ook vind ik dat de auto stinkt waarna geen idee :hmmz
    ook als het warm weer is dieselt de auto na {niet altijd} ook had ik vanavond toen het nog lekker weer was het idee dat hij wat hoger stationair liep nu denk ik zelf aan mijn vervroeger op de ontsteking maar zeker weten doe ik het niet wie weet wat dit is het word nu een beetje vervelend :swear

    #18231706

    daar weet ik een goede oplossing voor ……
    oude blok eruit … en c20xe erin :P

    nu ff serieus ..
    ik vermoed iets met de choke ….

    #18231707

    :thumb gaat ook zeker gebeuren maar moet eerst nog sparen :(

    ja zat zelf idd te denken aan de choke klep of vervroeger of zo iets

    #18231708

    heb je handmatige of electrische choke

    #18231709

    electrische choke messchien is een handmatige wat?

    #18231710

    handchoke of electrische choke bedoelde ik

    #18231711

    er komt uiteindelijk een ander blok in,maar dit kan nog wel even duren :(
    dus wil eigenlijk dat ik tot die tijd er nog gewoon mee kan blijven rijden en wil
    nu best wel een beetje van dit probleem af ;)

    #18231712

    nee heb nu electronies

    #18231713

    ik vermoed dat ie die choke kapot hebt zou ff kijken of je een andere carb of elektrische choke kan vinden

    #18231714

    :thumb super is zo iets verschrikkelijk duur?

    #18231715

    Electronisch??

    Mijn choke werkt op een warmte veer (bi-metaal) welke door koelvloeistof verwarmd word, komt vrrder geen electronica bij kijken.

    Dit betreft een pierburg 2e3. (16sv motor)

    Die veer wil wel problemen geven.

    Kijk eens bij koude motor met de luchtfilter eraf of de choke klep geheel gesloten is na 1maal intrappen van het gaspedaal (kan met de motor uit).

    Willem

    Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

    #18231716

    meen dat hij een 16sh heeft … dus weet niet precies hoe die in mekaar zit

    #18231717

    ik heb nu een 1.6s SH motor met varajet2
    zou er bij mij zonder al te veel ombouw geen ander merk carburateur op kunnen :hmmz

    #18231718

    Daar ben ik ook al mee bezig geweest, maar dat valt nog niet mee om dat passend te maken.

    Mijn 16SH heeft trouwens handchoke op de Varajet-II

    Willem

    #18231719

    tot modeljaar 85 heb je automatische choke op de 16sh.
    Is inderdaad een problematisch ding,alhoewel ie best goed te krijgen is.

    #18231720

    gewoon in de chokeklep een gaatje boren van 4 milm
    en probleem opgelost ger kees

    #18231721

    ja ik wist idd dat de later versies handchoke kregen dus dacht ik {kom ik bouw hem gewoon om}
    ben net aan het rijden geweest en nu valt mij ook op dat als ik de lichten aan doe mijn ecometer daar op reageerd dit deed hij niet nu hoorde ik van iemand hier {doet ook alles met opels} dat het ook wel eens de aarde kabel zou kunnen zijn :wtf ook heb ik een brandstof slangetje vervangen die voor de pomp zit nu heb ik het idee dat dat ook een KLEINE verbetering is geweest?

    kunnen we wat met de info over de ecometer??

    #18231722

    @wim-v6 wrote:

    Daar ben ik ook al mee bezig geweest, maar dat valt nog niet mee om dat passend te maken.

    Mijn 16SH heeft trouwens handchoke op de Varajet-II

    Willem

    dan zou hij er bij mij toch ook op moeten kunnen :hmmz
    dat zou je tenminste wel zeggen

    #18231723

    Ja, een Varajet van een 1985 / 1986 1.6SH erop zetten

    Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

    #18231724

    :thumb ik ga er gelijk naar zoeken, heb net geinformeerd wat reviceren kost :shock: :shock:
    :( bijna 600 honderd en een ruilcarburateur 400 euro dat word wel heel erg te gek :(

    weet iemand nog 1 met handchoke en het liefst de kabel er bij??

    #18231725

    Heb er wel een, maar daar Zit een Ascona-C2 1986 aan vast, en wil ik eigenlijk na wikken en wegen niet vanaf.

    T ding loopt bijzonder Rommelig stationair warm, maar dat klinkt met de Middendemper > rechte pijp als einddemper wel lekker.
    Ze is Lekker zuinig. en Rijdt verder prima. op lage snelheden hikt t wel wat, maar ja, je moet wat, vind dat dat wel mag na 28 jaar..
    Gang zit er echter zat in.

    Handchoke knop:

    16SH handchoke motor:

    Varajet-II

    Willem

    #18231726

    :thumb groot gelijk zou hem lekker houden
    en bij mij zit er ook best wel gang in nog :thumbup
    en ben het er mee eens dat na 32jaar er wel wat mag zijn maar wil dit toch graag opgelost hebben
    het is wat vervelend en wil er nog mee naar duitsland 10 mei dus moet hem kunnen vertrouwen ;)

    #18231727

    Reinig het Carburateurtje eens een beetje..
    Heeft bij mij geholpen.

    heb je al eens gekeken of alles goed werkt op de carburateur.
    Bij mij ging de 2e gasklep niet open, omdat de Choke niet helemaal terug ging, kost je een hoop gang kan ik je melden. (wel lekker zuinig haha.)
    Alle vacuumslangen vervangen aan de Carburateur.

    p.s.: Ik heb toen ik m terugkreeg, samen met Brombeer een Rit van dik 300km aaneengesloten gemaakt om te kijken hoe betrouwbaar ze was, ze is er alleen maar beter van geworden, van die rit.

    Willem

    #18231728

    Ok ik zal hem morgen wel schoon maken :thumbup alles werkt wel de klep gaat gewoon open en dicht!
    ook zal ik morgen alle slangen naar de carburateur vervangen :D en ik vermoed dat het aan mijn tankmeter lag
    dat ik dacht dat hij meer verbruikte ik heb mijn vlotter bekeken en de draden zijn zwart van de vuiligheid dus ik denk
    dat het contact wat vaag is ondertussen, de auto heeft een halfjaar buiten stil gestaan en vanaf toen zijn de problemen
    begonnen :( dat had niet gemoeten! ook ga ik er morgen nieuwe remblokken opzetten voor de reis naar duitsland :thumb

    #18231729

    @wim-v6 wrote:

    Reinig het Carburateurtje eens een beetje..
    Heeft bij mij geholpen.

    heb je al eens gekeken of alles goed werkt op de carburateur.
    Bij mij ging de 2e gasklep niet open, omdat de Choke niet helemaal terug ging, kost je een hoop gang kan ik je melden. (wel lekker zuinig haha.)
    Alle vacuumslangen vervangen aan de Carburateur.

    p.s.: Ik heb toen ik m terugkreeg, samen met Brombeer een Rit van dik 300km aaneengesloten gemaakt om te kijken hoe betrouwbaar ze was, ze is er alleen maar beter van geworden, van die rit.

    heb het nog eens bekeken met een maat, en de klep die aan het schutbord kant zit doen helemaal niks!!!!
    het lijkt wel of hij lam is of er een veertje van af mist of zo iets :wtf zo als eerder vermeld heb ik compleet geen verstand
    van carburateurs dus mijn vraag is nu is dat het probleem want zie op de foto Wim v6 dat dat klepje ook open staat!

    David

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.