Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492160

    weet ik maar dan worden ze giga groot!
    opelfreak 1975 is heel handig met verkleinen,hij is zogezegd mijn foto-bitch:P

    #17492161

    origineel gepost door asconahobbyist
    en vandaag weer even nuttig beziggeweest.

    nieuwe radiator en claxon plus wat tankjes geplaatst

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L8F64YTU.jpg

    en dan heb je dus met veel pijn en moeite die teerzooi eruit gepulkt en gekrabt,gaan we hetzelfde spul er gewoon weer inplakken
    Is mooi werk,grof erin plakken en op maat maken,dan verwarmen met de fohn en voorzichtig in vorm drukken,best aardig gelukt zo.

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GP4CSHOT.jpg

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DOUERPFJ.jpg

    ook vast een beginnetje gemaakt met de kabelboom erin leggen maar ga ik toch anders doen,het deel onder de kap ga ik kaal maken en opnieuw intapen,de ouwe tape is én smerig én net kauwgom

    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKSUFJ4E.jpg

    dat was het weer voor vandaagking:

    Heb gezien dat je een groot gedeelte van de binnenkant van de auto bedenkt hebt met een soort zwarte mat.
    Ben benieuwd hoe dat heet en waar je het kunt kopen.
    Jouw auto ziet er gaaf uit !

    #17492162

    Ziet er super mooi uit! Mooie kleur ook.:)

    #17492163

    hierbij de fotos van asconahobbyist
    van zijn foto bitch
    :jerry

    #17492164

    die zwarte matjes dat zijn teermatjes,zijn stukken van 50 bij 50 cm ,deze zijn van 3M.
    Is zelfklevend,knip of snij je zo op maat.
    Je plakt ze erin,dan met de fohn verwarmen en in vorm drukken.
    Zit er origineel ook in.Is met name voor geluidsisolatie.
    Een goede automaterialenzaak,Brezan,Lasaulec,Rijsbergen kunnen dat zeker leveren.
    Tis niet heel goedkoop maar wel nodig want als je goed wilt restaureren moet alles eruit om zeker te weten dat er geen roest zit.

    #17492165

    Netjes hoor,maar 1 puntje van kritiek
    Als je hem restaureert waarom geen nieuwe boutjes (zie de beugel voor de claxon)
    en de claxon beugel effe netjes zilver of zwart weer

    #17492166

    klopt helemaal,had boven al geschreven dat ik diverse nieuwe bouten en moeren wilde plaatsen,ben nu aan het monteren zodat ik in kaart kan brengen wat ik moet halen,dan gaat in 1 keer alles nieuw erop.
    Maar goed opgemerkt want ik had inderdaad alleen de ouwe zooi gebruikt.Maar komt nog in orde.
    Enneh,thanx voor t compliment!:thumbup

    #17492167

    origineel gepost door asconahobbyist
    die zwarte matjes dat zijn teermatjes,zijn stukken van 50 bij 50 cm ,deze zijn van 3M.
    Is zelfklevend,knip of snij je zo op maat.
    Je plakt ze erin,dan met de fohn verwarmen en in vorm drukken.
    Zit er origineel ook in.Is met name voor geluidsisolatie.
    Een goede automaterialenzaak,Brezan,Lasaulec,Rijsbergen kunnen dat zeker leveren.
    Tis niet heel goedkoop maar wel nodig want als je goed wilt restaureren moet alles eruit om zeker te weten dat er geen roest zit.

    Interessante info.

    Hoe krijg je die dingen er uit bij de oude bodem? Het lijkt muurvast te zitten.

    #17492168

    origineel gepost door McLambo

    Interessante info.

    Hoe krijg je die dingen er uit bij de oude bodem? Het lijkt muurvast te zitten.

    Door ze te verwarmen met een fohn, of als je geen geduld hebt een gasbrander. dan worden ze zacht, en heb je ze er zo uit met behulp van een plamuurmes ;)

    #17492169

    koudijsmethode kan ook nog

    #17492170

    Hah! Breekt dan niet de hele bodemplaat in stukken? :D

    #17492171

    origineel gepost door asconahobbyist
    klopt helemaal,had boven al geschreven dat ik diverse nieuwe bouten en moeren wilde plaatsen,ben nu aan het monteren zodat ik in kaart kan brengen wat ik moet halen,dan gaat in 1 keer alles nieuw erop.
    Maar goed opgemerkt want ik had inderdaad alleen de ouwe zooi gebruikt.Maar komt nog in orde.
    Enneh,thanx voor t compliment!:thumbup

    of thermisch verzinken en dan laten passiveren. Heb je de originele bouten/moeren etc. en dan ook als nieuw.
    Ziet er netjes uit zo!:thumbup

    #17492172

    kan helaas geen foto’s meer plaatsen want ik krijg op de een of andere manier geen foto’s meer geupload,dan loopt mn comp. vast.
    Ik heb dr wat naar opelfreak1975 gemailt,die gaat ze dr dan opzetten.
    Schiet aardig op.
    Alle deuren hangen erin.
    Holle ruimtes heb ik ingespoten met holraumwax.
    Tapijt ligt erin,kabelboom is klaar en weer netjes.
    Dashboard zit erin.
    Vandaag heeft de bekleder de nieuwe hemel gemonteerd,zit er super uit.
    Morgen de schermen kitten en fijnafstellen.
    ZVerders zeggen de foto’s die gaan komen genoeg denk.
    Het begint eindelijk wat te worden.
    Velgen zijn ook gister van de straler teruggekomen,zijn weer als nieuw!

    #17492173

    echt super hoe jij dit allemaal aanpakt. zou mijn manta ook wel zo willen restaureren . 1 vraagje waar zit die roestgevoelige holle ruimte waar je het een tijd geleden over had . ik heb namelijk ook nog een (dacht ik ) roestvrije e kadett:hmmz

    #17492174

    origineel gepost door fernand
    echt super hoe jij dit allemaal aanpakt. zou mijn manta ook wel zo willen restaureren . 1 vraagje waar zit die roestgevoelige holle ruimte waar je het een tijd geleden over had . ik heb namelijk ook nog een (dacht ik ) roestvrije e kadett:hmmz

    als je onder de kap van de auto kijkt zie je onder aan het schutbord in het midden een groot gat zitten waar bij de vroegere modellen de schakelstang uit komt,daarbinnen is zeg maar de gevoelige holle ruimte.
    ALs daar ellende zit dan zie je dat het eerst binnen in de auto,dan moet je het tapijt en isolatiemat weghalen.
    EN dan zeg maar onder je pedalen (maar ook rechts op dezelfde plek waar dus geen pedalen zitten),daar zit een teermat overheen en vaak als je die weeg gaat bikken ga je er doorheen.
    als je daardoorheen gaat dan zit je onder de auto vlakbij de draagarm bevestiging,daarom is het ook zo’n rotplek,als ie echt slecht is kan gewoon je ophanging eronderuit scheuren.
    Mede forumlid Glenn GSI weet daar alles van helaas,alleen dan bij een D Kadett.
    Als je nog een tijdje met je dett wilt doen kan het geen kwaad om te checken,het is wel even werk maar het is wel een fijn idee als je weet dat het hard is,en als ie begint dan kan je het meteen (laten) fixen om erger te voorkomen.

    #17492175

    bedankt ik zal het gelijk even checken en ik hoop dat het meevalt. wat voor antiroest spul moet je er dan op spuiten?:o

    #17492176

    ik heb bij mij de binnenkant van de bak met hohlraumwax ingespoten,onderzijde staat in de bodyschutz en de binnenkant zit epoxyprimer,daarover grondeverf,gewoon de kleur en daarna heb ik de teermatjes er weer ingebrand.

    #17492177

    hierbij de foto’s van asconahobbyist

    #17492178

    Mooi werk ! zo’n Ascona C is ook net een D kadettje hea :P

    Die witte plastic dingetjes bij de koplamp.. ( ik denk dat daar dat plastick kapje onder de koplamp op komt ) heb je er daar nog een paar van liggen toevallig ? dat zijn precies dezelfde om de kappen van de ronde koplampen van men D kadett te monteren en laat ik er nou 2 missen :P

    #17492179

    kom er helaas zelf ook nog eentje te kort.
    Ben al een eeuwigheid bezig om ze bij opel classicparts te bestellen.
    Is de pest dat ze altijd sneuvelen bij demonteren.
    de gewone Opel dealer kan ze ook al niet bestellen,ik heb ze ook her en der gesprokkeld.

    #17492180

    Nieuw hemeltje?
    Wordt dat nog gemaakt? of moet je dat ergens speciaal laten maken?

    En de deurrubbers; ook nieuw: Of de oude gebruikt?

    #17492181

    deurrubbers heb ik de originele gebruikt,die waren nog helemaal heel en netjes.
    De hemel heb ik uit de auto gehaald en naar een auto bekleder/stoffeerder gebracht,die heeft het materiaal besteld en de hemel nagemaakt,als je dat ook wil laten doen 1 advies,laat diegene hem er ook inzetten,is zelf niet te doen.
    Heb ik bij een kennis gezien,heeft ze nieuwe hemel compleet verkloot.
    Mijne zit er subliem in.

    #17492182

    Ik ben niet met een grootschalige restauratie bezig, maar loop alleen de pijn puntjes langs. Ik laat het hemeltje er dus lekker inzitten :-). Maak het wel schoon

    #17492183

    en weer even een update,het schiet aardig op,het interieur zit er al helemaal in,het wordt echt wat.
    Schokbrekertjes achter vervangen voor monroe sensatracs,het waren de eerste nog,deden niet echt veel meer.
    neusje is ook klaar.
    De originele Ascona J striping zit er inmiddels ook op,tot groot ongenoegen van de plaatwerker,die loopt al de hele week te blazen tegen me. Heeft ie er zo zn best op gedaan,maak ik er een zebra van! Mn bijnaam is daar inmiddels dan ook Patje plakplaatje:angel

    De achteras zit er inmiddels ook weer onder,geschilderd en wel,gister de remleidingen gemaakt en eronder gezet,maandag op de brug die leidingen nog even iets netter doen,zit nu nog iets gekronkeld.
    Tsja en dan is het even geduld tot het voorruit binnen is,dan moeten er nog banden om de gestraalde en gepoedercoate velgen.
    Carburateur moet een revisiesetje in ,dan nog wat leidingen en slangen en wat vloeistoffen en dan kan er zo’n beetje gereden worden.
    Foto’s komen eraan,met dank aan opelfreak1975.
    Zal morgen buiten wat mooiere proberen te maken.

    #17492184

    ????:kewlpics

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 347)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.