Ascona B TurboDiesel rallywagen

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B TurboDiesel rallywagen

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 212)
  • Auteur

schuift wel goed hé!

dat is een mooie foto

weet je gegevens over de blauwe ascona?
    motor? sper?

de blauwe ascona heeft een 2.5 motor met jaguar achteras met sper :P die ging ook redelijk goed, maar hij had het nog niet onder de knie altijd.

vette foto’s

Ik heb een vraag:

momenteel rij ik rond met de sper as van een vriend maar ik ben van plan binnenkort zelf ene te kopen. Welke soort moet ik nemen en vooral waar kan ik ze zo goedkoop mogelijk bestellen, het zou een nieuwe moeten zijn liefst.

alvast bedankt!

U2U.

Men nieuw speelgoed :jerry

En nieuwe look!

Die oranje striping op de voorste gardebou’s vind ik goe gelukt ;)

update: het seizoen is afgelopen en de diesel gaat nog steeds lekker, hier enkele filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=dHg6t7Z6ODM

onboard regularity:
    http://www.youtube.com/watch?v=D8CKs8CUpXo

nog een vraagje: welke wastegate zou er passen op mijn motor? ik moet iets doen aan mijn flauw geluid op de rally ’s :angel

nog een paar mooie foto’s van afgelopen jaar:

origineel gepost door Opel Rally Lover
    nog een paar mooie foto’s van afgelopen jaar:

Dat zijn zeker mooie foto’s :thumbup. En dat jullie dat met een TurboDiesel doen vind ik ook wel wat:wors

Wat me opvalt :wtf Hoef je in Belgie geen helm op bij dit soort evenementen?

Wat hun doen is geen wedstrijd maar een soort van “voorprogramma” voor de wedstrijd. Het is min of meer zoiets als ritten sport.

het is toch ook een “rittensport” klasse?, helmen mogen niet eens als ik me niet vergis.

Maar je kan wel lekker aantrappen zonder gevaar voor tegenliggers.

origineel gepost door henk 400rr
    het is toch ook een “rittensport” klasse?, helmen mogen niet eens als ik me niet vergis.

Maar je kan wel lekker aantrappen zonder gevaar voor tegenliggers.

idd henk, dat is het, lekker fun in de bochtjes, maar we moeten ons aan het gemiddelde houden tot max 50km/h. Volgend jaar komt er mss een 70km/h klasse maar dan zouden helmen en een paar andere dingen erbij moeten.
    Het is het “bijna rallygevoel” dat we mogen ervaren :-)

Als die klasse er komt laat me maar eens wat erover weten, lijkt me wel interessant.

Ik zit ook al te dubben over Duitsland, daar is ook zoiets.

ja dat is goed,
    het was het eerste jaar in belgie dat ze deze formule getest hebben in kampioenschapsvorm en het was reeds een succes. Ze hebben ook gecontroleerd of niemand over de 70 gemiddeld max zat om te kunnen bewijzen dat er geen misbruik van genomen werd. Ikzelf werd 2de in het kampioenschap en heb me goed geamuseerd. ;)

Na lange tijd terug een update! De wagen is ondertussen omgebouwd naar rallywagen, het kriebelde teveel :-) Zo ben ik nu de eerste die ik weet die rally rijdt met een achterwiel aangedreven dieselwagen :jerry :jerry Ik geef jullie een kort overzicht van de opbouw naar rallywagen en van mijn eerste rallyjaar als piloot :thumb

eerst moesten de sponsors op de wagen en natuurlijk een sportieve striping met fotoshoot erna:

lijst met men vrienden die mee zullen gaan als copiloot ;)

met een persvoorstelling in ons stamcaffee :D

Dan was het echt te doen, mijn eerste rally als piloot en in mijn droomwagen, een ascona, ging goed uitgereden en velen keken raar naar die diesel :wtf

de beginnersfoutjes kwamen soms naar boven in de volgende rally’s maar de wagen bleef goed presteren, enkel moest ik mijn radiator laten dikker maken omdat de wagen toch steeds na 5km proef te warm werd. met de dikke radiator werd dit opgelost en nadien kwamen nog zelfs extra luchthappers om mijn intercooler van verse lucht te voorzien. ook werd deze voorzien van een elektrische ventilator waardoor het vermogen van mijn wagen optimaal benut wordt…
    hier nog enkele foto’s van voorbije seizoen:

jammer van die mooie sport spoiler maar mijn prestaties werden wel beetje bij beetje beter en de glijpartijen dwarser en dwarser :wors

nu staat er een GSI manta bumper op die kosten niet zoveel :-) soms werden ook wel obstakels geraakt zoals een ton ofzo :angel

Hier de foto’s van de laatste rally geweest was een week of twee geleden. Er staan nog 2 rally’s op het programma ene in de Ardennen en dan St Truiden dan zit mijn eerste jaar met de diesel erop…..

mijn upgrade’s die ik wil doen deze winter zijn: ophanging moet VEEL stugger met oa PU bussen, nieuwe bilsteins en uniball, achterdeuren op dieet zetten en achterruit in plexi, en kortom een hele checkup…

http://www.facebook.com/photo.php?v=297709503572500

nog een filmpje van men laatste rally ;)

Super leuk om te zien!! Ik dacht al waarom rijden ze toch zo langzaam in het filmpje bovenaan de pagina ;)

:thumbup Mooi om weer wat van jullie te horen en te zien. En zo te zien hebben jullie er nog wel plezier aan ook!

Ik ga komende zondag de Ascona proberen op Spa Francorchamps. Daar was ik nog nooit.

@Rik Ophuis wrote:

:thumbup Mooi om weer wat van jullie te horen en te zien. En zo te zien hebben jullie er nog wel plezier aan ook!

Ik ga komende zondag de Ascona proberen op Spa Francorchamps. Daar was ik nog nooit.

thx rik, ik volg je topic op de voet je ascona is echt super en veel tips voor mij om in de toekomst mijne beter te gaan maken :thumb

veel fun in Spa zondag! ik zit niet zo ver op een kleine rallysprint mee te doen gr

Fantastisch :wors :wors :wors

Rij jij ook nog wel eens rechtdoor????zie alleen maar DWARS foto’s! :jerry :jerry :jerry
    Ga vooral zo door jongens :thumb

We amuseren ons geweldig! Vandaag weer dikke fun gehad in de Ardennen, hier al wat pix: :jerry

en bijhorend filmpje :D

http://www.youtube.com/watch?v=mWo6wYaZAqc

op naar de volgende binnen 2 weken :sleeping

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 212)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.