Ascona B TurboDiesel rallywagen

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B TurboDiesel rallywagen

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 212)
  • Auteur
    Berichten
  • #17399532

    Ja idd volgens mij lijkt het me sterk dat er van 1 model een ander blok zou zijn. De 2.0 – 2.1 – 2.3 dieselblokken zijn dezelfde, en de varianten erop ook dacht ik. Zou dus in feite de 4bak kunnen steken van mijn ascona erop maar nu ik bezig ben doe ik het liever goed.

    ombouw is natuurlijk ook de motorsteunen, carter, oliekoeler inbouwen ergens, intercooler inbouwen ergens + enkele andere dingen zoals de electriciteit aanpassen en kijken hoe ik het ga doen met de uitlaatcollector door de turbo, enz

    ps ik reed op gewone mazout hoor ;)

    #17399533

    heb nog enkele foto’s teruggevonden van de werkplaats:

    de nieuwe omega motor met oringele bak er nog aan:

    Men ascona motor met de 4bak er nog aan:

    #17399534

    Die Dieselblokken zijn allemaal het zelfde, alleen is het vliegwiel groter van diameter en moet je dus je oude vliegwiel gaan gebruiken. Dat van de Omega kun je alleen gebruiken als je ook die bak gebruikt.
    Wat ik me wel afvraag is of dat blok van die Omega een tussenkoeler heeft en zo ja, ga je die ook gebruiken?

    #17399535

    wat bedoel je met tussenkoeler?

    #17399536

    ik denk een intercooler

    #17399537

    origineel gepost door voederbiet
    ik denk een intercooler

    Ja ik ga die gebruiken, mss enkel eraf laten voor de keuring maar het scheelt toch als die erop zit :angel

    #17399538

    origineel gepost door Opel Rally Lover

    origineel gepost door voederbiet
    ik denk een intercooler

    Ja ik ga die gebruiken, mss enkel eraf laten voor de keuring maar het scheelt toch als die erop zit :angel

    Het scheelt wel , maar ik betwijfel of je met de luchtleidingen tot voor de radiateur komt. De Ascona heeft net als de Rekord van mij twee accu’s en daardoor heb je erg weinig ruimte voor die leidingen. Optie is een accu zoeken wat sterk genoeg is of accu in het koffer zetten. Ik heb de koeler er ook niet tussen maar het loopt voor een oude diesel best aardig.

    #17399539

    origineel gepost door m400

    origineel gepost door Opel Rally Lover

    origineel gepost door voederbiet
    ik denk een intercooler

    Ja ik ga die gebruiken, mss enkel eraf laten voor de keuring maar het scheelt toch als die erop zit :angel

    Het scheelt wel , maar ik betwijfel of je met de luchtleidingen tot voor de radiateur komt. De Ascona heeft net als de Rekord van mij twee accu’s en daardoor heb je erg weinig ruimte voor die leidingen. Optie is een accu zoeken wat sterk genoeg is of accu in het koffer zetten. Ik heb de koeler er ook niet tussen maar het loopt voor een oude diesel best aardig.

    Ja de batterijen gaan er toch uit hoor, heb zowiezo geen plaats ervoor. Ga de batterij van de omega gebruiken, die zou zwaar genoeg moeten zijn. De koeler ism met de oliekoeler en turbo zou zorgen dat ik 100pk heb van de motor. Heb ondertussen een REKORD 5 versnellingsbak GETRAG 240 gevonden die ik ga gebruiken. Alles lijkt in orde te komen…

    #17399540

    Heb wel nog vraagje: mag je de leidingen langer maken van de intercooler en van de oliekoeler of is dat niet goed voor de werking?

    #17399541

    doordat er nogal wat roest werd gevonden bij de ombouwwerken gaat het nu niet zo snel vooruit, maar ben niet bij de pakken blijven zitten en heb een broertje opgepikt die als tussentijds dienst kan doen. het is ook een 2.0 diesel, en ziet er echt nog goed uit!! gekocht voor nog geen 400 euro :jerry:jerry

    nog fotoke van mijnen oranjen:

    normaal rijdt de oranje wagen ook weer rond binnen de maand :angel

    #17399542

    400 euro is geen geld voor zo’n auto! Dat zijn haast die ats’jes al waard!

    Succes d’r mee!

    #17399543

    batje, plakt daar nu een sticker van motrie op de achterruit?

    #17399544

    400 is idd geen geld voor zo een gave bak!

    veel suc6 met de ascona’s

    (kheb nu ook een 4 deurs:wub)

    #17399545

    dat ding is wel heel gaaf

    hoeveel heb je hem eigenlijk verlaagd?

    #17399546

    @larsjeG40: ik verlaag enkel de achterkant met -4cm, aan de voorkant raak ik niet, meeste rally ascona’s staan hier ook zo in de streek


    @henkjan_80
    : de ats velgen zaten er natuurlijk niet op he :P


    @cruez
    : ja das ene van Mottrie geweest

    #17399547

    nog enkele pics:
    vooral eerst wat roest verwijderd, het begint met een ombouw en eindigt met restauratie :P:vertag

    de bruinen is al goed ingereden :P

    De motor zit ondertussen in de oranje ascona! Nog een versnellingsbaksteun maken voor de 5-bak, en alles aansluiten :agent

    #17399548

    intercooler R5 GT Turbo past perfect waar de batterij normaal zit, batterij komt in de koffer

    gr

    #17399549

    update!

    men broer de wagen spuitklaar aan het maken:

    intercooler plaatsen:

    oliekoeler:

    luchtfilter plaatsen:

    binnenkant bijna spuitklaar:

    veel rotte verborgen plekken tegengekomen die onder de plamuur zaten :fy1
    kas zou eind volgende week klaar moeten zijn om in grondverf te plaatsen, en motor zou tegen dan bijna moeten draaien ook:vertag

    #17399550

    dat ziet dr allemaal goed uit, maar waarom zet je de interkoeler niet in de rijwind(voor)??
    dat is beter voor de koeling. gr rick:thumbup

    #17399551

    mooi bezig
    alleen inderdaad die interkoeler zal daar niet erg veell zin hebben

    #17399552

    toch wel hoor, de lucht kan weg via de spleten erachter, hij zal zeker genoeg wind slikken, maar zowiezo is er vanvoor geen plaats meer voor een intercooler dus is enige uitweg

    #17399553

    als je maar zorgt dat ie genoeg frisse lucht krijgt dan komt het wel goed.

    #17399554

    origineel gepost door Opel Rally Lover
    toch wel hoor, de lucht kan weg via de spleten erachter, hij zal zeker genoeg wind slikken, maar zowiezo is er vanvoor geen plaats meer voor een intercooler dus is enige uitweg

    Door de spleten gaat geen lucht weg, daar komt de lucht naar binnen. Bij iedere auto is aan de onder kant van de voorruit een overdrukgebied. Daarom zit daar ook meestal de plek waar de luchtstroom naar het interieur gaat. Sorry voor het voorbeeld, maar helaas stond het verkeerde voorbeeld in mijn boeken :cry

    #17399555

    Ik ben inderdaad ook bang dat de intercooler daar weinig zin heeft.
    Ik zou proberen een plattere intercooler te pakken te krijgen en de oliekoeler iets naar voor te zetten en de indercooler daar weer achter.
    Wat misschien ook kan de intercooler in de hoek achter de keienvanger/bumper neer te zetten. ’t Is een advies, hoe je het doet moet je uiteraard zelf weten.
    Hou er wel rekening mee dat een intercooler ook redelijk warm word en dat hij dus echt koeling nodig heeft

    Voor de rest: ga zo door!

    #17399556

    komt er een turbo op ofzo? dat je er een interkoeler op wilt zetten

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 212)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.