ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

Forumindex Forums Modellen Ascona ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 393)
  • Auteur
    Berichten
  • #17747090

    YES!!!helemaal top man.ik ga meteen ff kijken.

    #17747091

    hmmmm,dat was het dus niet……:cry.naja morgen maar ff verder kijken,denk dat ik in de buurt van brandstof moet kijken:angel.komt goed.

    bedankt voederbiet!:thumbup

    #17747092

    kleine moeite

    maar stottert de motor echt? doen alle injectors wel mee?

    #17747093

    Net als die ochtend begon ie steeds langzamer te lopen.
    eerst 3 cilinders daana 2,ik denk gewoon dat mn tank leeg is inmiddels.Ik ga er zo ff wat in gooien en dan ff proberen.

    #17747094

    NOU…..Daar gaan we……hoe zeg ik dit,

    mn tank was gewoon leeg!!!:wtf

    hoe stom van mij???naja,hij loopt weer goed!
    zal vandeweek ff foto’s maken is wel zo leuk denk ik.

    #17747095

    ja een beetje peut vind een LET wel lekker ja:P

    suc6 ermee en we wachten op :kewlpics

    #17747096

    haha beetje lul lig maar kan iedereen gebeuren (ik weet er van ;))
    denk dat een mooie foto van je uitlaat wel gepast is
    wil wel eens zien hoe het nu onder je auto zit :)

    #17747097

    wel eerlijk om het hiero zo te postten:P

    je had ook kunnen zeggen dat de kabel van bobine naar onsteking loszat/gegaan was

    hadden we het ook geloofd;):jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    #17747098

    Nee zo ben ik niet hoor,als ik wat verkeerd doe durf ik dat wel te zeggen hoor.
    Bij deze ff een foto’tje



    Dit is mn tijdelijke uitlaat,zodra het kan laat ik er een buigen
    van rvs pijp.dit heb ik zelf ff gelast van rvs pijp.
    er moet nog wel ff een flexibel stuk tussen,anders “hangt”
    alles aan de turbo.er zit nu wel een mooie sound in.
    De tussen en eind demper zijn gewoon groep A (63mm)
    mijn NIEUWE groep A vlammen dover staat te koop in het
    te koop deel van dit forum.

    gr Rene

    #17747099

    oh leuk! laat maar komen de pics. kan je in zn 1 gewoon hard optrekken of heb je daar die 0.5 bar begrenzer nog in?

    #17747100

    ik heb geen idee!?er zitten nu 2 hand geschreven chips
    in.heb dus ook geen benul van het aantal pk’s.

    VRAAG AAN DE TURBO KENNERS!!!!!

    ik zag bij Mats zn oude setup van de turbo geen koelvloeistof slangen zitten enzo,kan dat zomaar weggelaten worden?ook ivm in de file staan enzo.
    ik heb zelf er alles nog op zitten(ook het tankje voor de koelvloeistof)ik wil dat alles ook t liefst weg hebben!kan dat?
    zoja,hoe doe ik dat dan precies??ook ivm de kachel??
    ik snap dat een c20let turbo in een ascona B koeler blijft
    dan in een calibra of kadett E bijvoorbeeld,maar wil zeker zijn van mn zaak.zou zonde zijn als t stuk gaat vanwege
    te kort koeling.
    hoe cleaner hoe mooier!!

    #17747101

    up

    #17747102

    eeeehhhh,up???mis ik wat???:angel

    #17747103

    nee ik upte zodat je topic omhoog ging, waardoor je antw kreeg op je vraag:angel

    #17747104

    persoonlijk zou ik die water koeling lekker laten zitten
    clean is uiteraard mooi

    maar moet niet ten kostte gaan van
    ik ga ze in iedergeval tzt wel aan m,n garret turbo maken
    koelings voorziening zit er niet voor niets op;)

    #17747105

    [rquote=1871618&tid=135635&author=Sheto]nee ik upte zodat je topic omhoog ging, waardoor je antw kreeg op je vraag:angel[/rquote]

    OOOOOOH:o!!Geweldig man,ik de computer goeroe!(NOT):afroBedankt man:thumbup

    #17747106

    VRAAG AAN DE TURBO KENNERS!!!!!

    ik zag bij Mats zn oude setup van de turbo geen koelvloeistof slangen zitten enzo,kan dat zomaar weggelaten worden?ook ivm in de file staan enzo.
    ik heb zelf er alles nog op zitten(ook het tankje voor de koelvloeistof)ik wil dat alles ook t liefst weg hebben!kan dat?
    zoja,hoe doe ik dat dan precies??ook ivm de kachel??
    ik snap dat een c20let turbo in een ascona B koeler blijft
    dan in een calibra of kadett E bijvoorbeeld,maar wil zeker zijn van mn zaak.zou zonde zijn als t stuk gaat vanwege
    te kort koeling.
    hoe cleaner hoe mooier!!hoor heel graag jullie advies.

    #17747107

    up!!

    #17747108

    erop laten zittentoch?

    #17747109

    [rquote=1873834&tid=135635&author=remo 07]VRAAG AAN DE TURBO KENNERS!!!!!

    ik zag bij Mats zn oude setup van de turbo geen koelvloeistof slangen zitten enzo,kan dat zomaar weggelaten worden?ook ivm in de file staan enzo.
    ik heb zelf er alles nog op zitten(ook het tankje voor de koelvloeistof)ik wil dat alles ook t liefst weg hebben!kan dat?
    zoja,hoe doe ik dat dan precies??ook ivm de kachel??
    ik snap dat een c20let turbo in een ascona B koeler blijft
    dan in een calibra of kadett E bijvoorbeeld,maar wil zeker zijn van mn zaak.zou zonde zijn als t stuk gaat vanwege
    te kort koeling.
    hoe cleaner hoe mooier!!hoor heel graag jullie advies.

    [/rquote]

    Nou nee liever niet,Ik vind al die slangen allemaal maar nix!
    de motor ruimte ziet dan zo ranzig uit.ook denk ik dat het wel moet kunnen omdat er naar mijn menig genoeg koeling is
    maar hoop dat bv Mats even zn mening geeft of een van de andere turbo kenners.

    #17747110

    Heb zelf een Manta B met een let erin en die 2 slangetjes extra vallen echt niet zo zeer op hoor. En zoals Louwe al zegt, de koeling zit er niet voor niets op.

    #17747111

    extra koeling niet mis vooral met een geblazen benzine motor invm met hoge toerentallen.

    #17747113

    hai rene,

    ik denk dat iedereen hier wel een andere mening over heeft, ik had ze echter niet aangesloten op mijn turbo, deze heb ik er nu afgehaald en gecontroleerd, is geen schade te bekennen, terwijl ik mijn turbo aardig aan de bak liet gaan. als je niet het maximale uit je turbo gaat halen, kan je ze eraf laten, tuurlijk de slijtage wordt iets hoger omdat de turbo wat warmer wordt. van de andere kant, de olie van de motor koelt de turbo ook.

    ik heb voor mijn garrett turbo wel waterkoeling slangen gehaald, maar ga ze nog niet gebruiken. ik heb importeur garrett NL gebeld, deze zeggen dat de waterkoeling puur ter levensduur is en als je het maximale uit een turbo gaat halen het dan wel verstandig is om te gebruiken.

    Mijn motor heeft 2 ton gelopen, de turbo dus ook want deze is nooit vervangen, en de waterkoeling zat er al niet meer op toen ik mijn motor kocht…

    ddus zeg het maar. ik zeg: lekker er af laten! maar dat ism ijn mening

    #17747114

    Bedankt voor de reactie Mats!ik heb besloten om het eraf te halen,ik wil die slangen meuk weg hebben.
    ga zo nog ff paar uur aan de ascona.:thumbup
    zal ook ff wat foto’s maken en misschien ff filmpje maken.
    maar mn zoontje van 10 moet dan filmen,dus of dat lukt:cool:
    Hoop volgendeweek mn distributie te doen en ook mn nieuwe zelf gemaakte intake.
    Tot laterssss.

    #17747115

    mooie verhalen :(
    water koeling zit er niet voor niets op , is om je olie te helpen koel te blijven zodat hij niet te dun wordt !!!
    Te dun is einde motor , helemaal met meer krachten in t blok (meer turbodruk) ;)

    lekker er op laten zitten , voor de turbo maakt t niet veel uit maar de lagers van de motor wel !

    Hele grote oliekoeler zou miss helpen .

    Ik zelf heb alles erop zitten en mn olie blijft perfect op temp (hoe gek ik ook doe ”Drift”)


    @Erwin

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 393)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.