ascona-b BLACKJACK

Forumindex Forums Modellen Ascona ascona-b BLACKJACK

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur

oke bedankt weet iemand toevallig de juiste benaming ervan?

Dat is een tweedelige voorspoiler ascona b sport.

Tjeez, toch maar eens de buitenlandse marktplaatsen afspeuren voor zo’n exemplaar :)

Het blijkt dat de Manta ook speciale uitvoering heeft.

In Engeland werd ter introductie van de 2.0E motor, de Silver 2 uitgebracht. Idem aan de Silver Jet maar met een blauw interieur en een andere striping. 250 stuks werden in 1979 van deze Manta gebouwd. In Duitsland bracht Opel in 1981, net zoals de Black Magic serie van de Manta A, de Manta B de Manta Magic serie uit.

De black-jack was een speciale uitvoering voor oostenrijk en zwitserland,deze b-ascona heeft origineel een 2.0E motor,dit heb ik van een familielid gemaild gekregen die in zwitserland werkt en woont,is zelf ook een opelgek vandaar dat ik hem een afbeelding heb gestuurd via de mail om te vragen of dat klopt,en ja dus,hij is wel erg mooi,maar wel zeer zelfzaam,volgens hem zijn er in zwitserland nog maar 5 die op de weg zijn te vinden en erg geliefd bij de verzamelaars.

[img]blackie-1.jpg

:o, ik had er ook nog nooit van gehoord.. ben ook maar even gaan “googlen”.

[edit]Link naar bovenstaande in slechtere staat

[edit2]Volgens mij is dit er ook nog 1 (zonder de striping)

Ja hoor, hier is er weer 1.

[img]asconab316.jpg

origineel gepost door spy675
    De black-jack was een speciale uitvoering voor oostenrijk en zwitserland,deze b-ascona heeft origineel een 2.0E motor,dit heb ik van een familielid gemaild gekregen die in zwitserland werkt en woont,is zelf ook een opelgek vandaar dat ik hem een afbeelding heb gestuurd via de mail om te vragen of dat klopt,en ja dus,hij is wel erg mooi,maar wel zeer zelfzaam,volgens hem zijn er in zwitserland nog maar 5 die op de weg zijn te vinden en erg geliefd bij de verzamelaars.

Sorry ging even fout.
    Heb t forum even een paar weken niet gevolgd maar geweldig toppic weer een nieuw soort ascona. Maar je hebt t over een 2.0e en op de achter kep staat 2.0 sr das toch geen e?

Das toeval, de rockband die op ons manta & ascona treffen op 24-25-26 juli 2009 komt optreden heet ” black jack ” Allen daar heen !!!!

info: http://www.mantabclubhageland.be

hier een belgische (staat op kenteken):

Is dat wel een echte, zit te veel chrome aan, de striping is verkeerd en de bumpers horen plastiken te zijn. Volgens mij is dit een wannabee Black Jack.

Die buitenspiegel, dat hoort een sportspiegel te zijn ;)
    zie geen koplamp wissers, teveel chroom [raamlijsten]
    Denk dat dit een gepimpte Berlina is/was :wors

dat chroom mag wel iets beperkter aanwezig zijn,
    het doet afbraak aan de echte Black-Jack :(

Tis een mooie Ascona, dat wel, maar deze mag nog niet in de schaduw staan van een echte Black-Jack :thumbup

Blijkt een Belgische Black-Jack te zijn.

Hier staat in 6 pagina’s vol met foto’s de gehele restauratie.
    Mooie wagen maar die uitlaten zijn echt om te…. :puke

http://www.opelforum.be/lofiversion/index.php?t6399.html

is een echte hoor…

zo was ie eerst:

en tjah, uitlaten, das smaak zeker?

-offtopic
    ik heb nog zoon spoiler liggen 2 delig ascona B sport!

origineel gepost door Koendettc
    is een echte hoor…

zo was ie eerst:

en tjah, uitlaten, das smaak zeker?

Ik gelloof niet dat dit een echte BlackJack is.. Ook de striping klopt niet, deze hoort hetzelfde te zijn als een SR heeft, dus smal-breed-smal en niet breed-breed..

[rquote=1399900&tid=88610&author=ascona marco]

Sorry ging even fout.
    Heb t forum even een paar weken niet gevolgd maar geweldig toppic weer een nieuw soort ascona. Maar je hebt t over een 2.0e en op de achter kep staat 2.0 sr das toch geen e?
    [/rquote]

klopt de folder geeft ook al aan dat het een 2.0S met 100 pk is!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.