ascona b 1.6s

Forumindex Forums Modellen Ascona ascona b 1.6s

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243915

    Gisteren een ascona b gaan ophalen in heesch.
    54000 km op de teller en geen spatje roest

    Heb deze hier op het forum gevonden,deze word eerst gekeurd als oldtimer en dan volledig herspoten.

    #17954459

    ZO!dat is nog wel ff een klusje denk ik….. :hmmz

    Maar wel weer een ascona op straat erbij :thumb

    Hou ons op de hoogte,graag met :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    Veel plezier met de ascona :thumb

    #17954460

    gewoon monteren en controleren.
    En natuurlijk veeeeeeel kuisen

    #17954461

    al ne x beetje gewassen,amai wat daar allemaal aan ging.

    #17954462

    bij de ontsteking(bobine) zit een zwart blokje waarvan een draadje naar de bobine loopt.
    Kan iemand mij zeggen wat dit is en of dit noodzakelijk is om de auto te doen draaien?
    Het gaat om een 1.6s cih.
    Alvast bedankt

    #17954463

    @giannib wrote:

    bij de ontsteking(bobine) zit een zwart blokje waarvan een draadje naar de bobine loopt.
    Kan iemand mij zeggen wat dit is en of dit noodzakelijk is om de auto te doen draaien?
    Het gaat om een 1.6s cih.
    Alvast bedankt

    Heb je er toevallig ook een foto van? :)

    #17954464

    zal ik morgen maken

    #17954465

    Leuke aanwinst. Welke kleur is het? Dat is een beetje moeilijk te zien op de foto’s.

    #17954458

    hey
    was een soort groen mettallic maar is volledig afgewreven.
    Denk dat hij wel met een lekke koppakking zit,hangt beetje wit schuim aan de oliedop.
    Is eigenlijk al een mirakel dat hij draait na 22 jaar stilstand.

    #17954466

    Ziet er goed uit zo, leuk project. Welke kleur staat op de planning?

    #17954467

    hoi
    het word de groene kleur zoals op deze foto
    grtz

    #17954468

    Nog maar wat fotokes,gezien de grote belangstelling hier :D

    en wat het zou moeten worden

    #17954469

    leuke basis om wat van te maken :thumb
    dat schuim an de oliedop zegt niet altijd dat de koppakking eruit ligt hoor.
    deze ascona staat waarschijnlijk al tijden stil.
    af en toe even starten waarschijnlijk door de oude eigenaar motor word niet warm.
    dan krijg je dat ook.
    maar als je em zo maakt als die onderste groene moet die 1.6 er natuurlijk wel uit alhoewel de sjes wel lekker lopen vaak

    #17954470

    Leuke wielen die SR-velgen. Succes met je project.

    #17954471

    @corres:hij heeft inderdaad lang stilgestaan zonder draaien,22 jaar zelfs :sleepin
    De 1600 blijft als hij goed is,en anders komt er een 1.9 in die een kennis goedkoop liggen heeft.
    Zou natuurlijk ook een 16v willen,maar dit is belgie he,het land waar niks kan maar alles moet.

    @stender
    :de sr wielen blijven er niet op hoor,maakt te veel toeren ermee.

    #17954472

    jaaaa klopt belgie het land waar niks veranderd mag aan de auto idd pfffff
    nou hopen dat die 1600 nog goed is.
    als die 1600 nog goed is zou ik em niet vervangen voor een 1.9 in ieder geval geen 1.9n want de 16s heeft net zoveel pk als de 1.9n
    al lijkt de 1.9n wel de betrouwbaarste in al die jaren van de cih motoren

    #17954473

    ondertussen zo goed als spuitklaar


    :thumb

    #17954474

    gaaf hoor en cool kleurtje komt erop

    #17954475

    word een mooi wagentje :thumb
    het is toch ook zo dat in belgie de wegenbelasting op vermogen van de motor word berekend?
    of had ik dat mis?

    Mario

    #17954476

    Dat klopt, maar eens dat je wagen 25 jaar oud is betaal je maar 32,35 euro per jaar,
    ongeacht de cilinderinhoud !
    Volledig belastingvrij zoals in Nederland bestaat hier niet. Trouwens de Belgen hebben
    totaal geen interesse om voor de goedkoopte met een “oude” auto te rijden.
    Ze hebben , behalve een baksteen ook een “nieuwe” auto in hun maag.

    #17954477

    Eigenlijk word onze wegentaks op de cilinderinhoud berekend. Maar als we onze auto voor de eerste
    keer inschrijven moeten we “belasting in verkeersstelling” betalen. En die word berekend naar twee normen:
    Als je een klein turbo-multiklepperke motortje hebt met veel pk’s per cilinderinhoud betaal je naar vermogen,
    Als je een dikke koppelrijke motor hebt met minder vermogen betaal je naar cilinderinhoud,
    dus ze hebben ons steeds bij onze Kl…
    @ giannib: ziet er goed uit, maar ik zou efkes de gardebou’kes d’r af nemen ter controle, daaronder is’t roestgevoelig.
    Succes!

    #17954478

    de gardebous zitten vastgeplamuurd door de vorige eigenaar
    Die wou een strakke auto en doordat ik hem dringend nodig heb,heb ik het zo gelaten
    Wel heb ik erachter gekeken en gevoeld en zit dus echt geen spat roest aan

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.