Ascona 400 Coupé breedbouw update 06-05-2014

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona 400 Coupé breedbouw update 06-05-2014

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 116)
  • Auteur
    Berichten
  • #17528679

    mooie manta!

    #17528680

    enig idee hoeveel pk je hebt?
    ik heb ook een 2.4L liggen, ook met 40mm webers, getrag 240 bak, 2.0 kop en misschien een andere nokkenas, dat weet ik niet zeker, als dat niet het geval is komt er alsnog 1 in:jerry

    hier komt straks ook een groep A uitlaat onder van Simons.
    ben erg benieuwd hoeveel pk deze haalt.

    mijn tsx heb ik nog steeds staan, doe er niet veel meer mee, maar toch zonde om te verkopen:
    http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1958

    originele nieuwstaat:thumbup kost wat, heb je ook wat:jerry

    #17528681

    goed bezig ! mooie manta

    #17528682

    de manta had op de test bank 137 pk zei de vorige eigenaar maar nm koppel weet ik niet en dat is juist met webers meestal belangrijk want die leveren veel meer koppel dan pk’s

    maar ik heb wel een 2.4 kop :thumbup

    #17528683

    137 valt me wat tegen. origineel 125. ben je er maar 12 pk op vooruit gegaan met een andere uitlaat en webers?
    ik denk dat die 40mm webers wat krap zijn. 45ers of 48ers zullen het stukken beter doen, hier ben ik nog na op zoek.

    en 2.0 kop heeft meer compressie, zal misschien iets helpen maar ook geen wereld van verschil

    #17528684

    origineel gepost door Christian-tsx
    137 valt me wat tegen. origineel 125. ben je er maar 12 pk op vooruit gegaan met een andere uitlaat en webers?
    ik denk dat die 40mm webers wat krap zijn. 45ers of 48ers zullen het stukken beter doen, hier ben ik nog na op zoek.

    en 2.0 kop heeft meer compressie, zal misschien iets helpen maar ook geen wereld van verschil

    ik heb ook 45’ers liggen maardie zijn voor mun kadett gsi 16v

    maar webers leveren wel veel koppel dus pk’s moet je eigenlijk niet eens naar kijken

    #17528685

    Een leuke nokkenas doet dan ook wonderen natuurlijk.

    #17528686

    Ik vind het wel bruut zo’n 2.4! Hoop er ook nog een te kunnen rijden! :-)

    #17528687

    vandag na lange tijd maar weer een update

    begin steeds mer te twijfellen of ik hem nou moet verkopen of niet ?

    vanaf volgende maand heb ik een loods voor mun werk maar daar kan ik wel een auto stallen dus miss. is dat een optie :thumbup

    verder heb ik de schmidt modern line 14 inch geruild tegen 16 inch brock b2 9j :D daar heb ik de stoeprand schade afgehaald en zaterdag gaan ze weg om te laten stralen en poedercoaten

    dit zijn ze nu

    #17528688

    houden!!! :)

    je gaat er vast spijt van krijgen, als je het kan, zou ik hem lekker zelf houden.

    (ben trouwens wel nieuwsgierig hoe die b2’s onder de manta staan)

    #17528689

    de manta blijft :thumbup

    ik heb gister de gestraalde en gecoaten velgen opgehaald :thumbdown :fy1

    wat een bras hebben ze de velgen met coaten aan een haak gehangen aan de voorkant van de velg en hebben ze dat plekje later bij getipt :argue

    ziet er niet uit en de kleur is ook anders en lelijk :fy1

    dus ga ze zelf maar ff strakschuren en spuiten

    de 2.4 motor gaat er half april uit en wordt verkocht aan pastra voor in zijn manta :thumbup

    ik ga zondag een rdw. omgebouwde 2.0xe halen met 1.8s 5bak bij een mede forumer :thumbup

    heb daar alleen een uitlaat spruitstuk voor nodig waar kun je die bestellen :hmmz

    mvg.arno foto’s volgen

    #17528690

    mooi dat je hem houd enkel vindt ik jammer dat de cih dr uit gaat ,maar goed das ieder eigen natuurlijk

    #17528691

    helemaal mee eens, zeker mooi dat ie blijft, minder mooi van je blok, komen er wel weer webers op?

    #17528692

    ik heb nog 45er webers en een licht (kom) vliegwiel liggen die waren eigenlijk voor mijn kadett gsi.

    maar weet nog niet wat er precies inkomt liefst een turbo :wub maar ik rij korte afstanden dus dat wordt hem niet.

    voorlopig een 16v (2.8) iig.

    eerst maar eens het een en ander opknappen voor dat het nieuwe blok erin gaat :thumbup

    de gestraalde en gecoaten velgen :thumbdown

    1 velg heb ik alweer opgeschuurd en in kleur staan daarna laat ik ze alle 4 in de blanke lak zetten en de nieuwe banden staan ook al klaar

    en zo zielig staat hij er nu bij

    #17528693

    als je een adress het voor dat uitlaat spruit stuk voor normale prijs laat ff weten zoek dr ook nog 1 voor mn manta :D

    #17528694

    zo net bij arjan (@ ar) het 1.8s omgebouwde c20xe (2.5) opgehaald

    met een radiateur met elektrische vin
    luchtaanzuig buis en filter
    koppelingskabel

    en een complete 2.8 dis ontsteking set :
    cil. kop met nokkenassen
    ontsteking
    kabelboom
    computer

    binnen kort gaat de 2.4 eruit dan wordt de auto netjes gemaakt en gespoten daarna komt de 2.0 16v 2.8 erin met div. snelle ond.

    #17528695

    dat 2.5 en 2.8, zijn dat bepaalde series van de onderdelen?

    #17528696

    origineel gepost door McLambo
    dat 2.5 en 2.8, zijn dat bepaalde series van de onderdelen?

    2.5 is met gewone ontsteking tot en met bouwjaar 1992
    2.8 is met dis ontsteking vanaf 1993 (astra gsi bv.)

    #17528697

    Mooi blokkie:D

    En had de velgen ook gezien, heb beter werk gezien:swear beetje jammer.

    Volgende week ben je van de CIH af:jerry
    En ik van mijn oude cih, en dan jou CIH na wat opleuk werk er in hangen:wub

    Daarna APK erop, en naar het RDW voor omkeuren naar 2.4.

    Tot 2de paasdag

    #17528698

    Hoe gaat dat in zijn werk dat omkeuren? iemand daar ervaring mee die dat kan delen?
    kosten vallen wel mee toch?

    #17528699

    kost 4 of 5 tientjes tegenwoordig.

    Wat ik begrepen heb kijken ze naar de manier waarop het blok geplaatst is.
    Dus of het sterk en stevig genoeg is.
    Ik weet niet wat er nog meer bij komt kijken:hmmz

    #17528700

    goed bezig,
    mooi dat je hem houdt!

    #17528701

    zit er zelf ook aan te denken om er een ascona b neus op te zetten en dan een ascona 400 uitbouw rondom :wub

    iemand toevallig wat meer info over de ombouw naar ascona neus ?

    het voorfront van de manta moet er toch af omdat er wat blaasjes beginnen te kommen tussen het chassis.

    kan daar zo het voorfront van een ascona op en passen de schermen en motorkap dan of moet er nog meer aangepast worden ?

    mvg.arno

    voorbeeld :alleen heb ik een gtgsi spoiler het liefst zou ik dan ook een ascona 400 klep spoiler willen die is wat hoger :wub

    #17528702

    ben druk bezig een ascona neus te regelen

    kan waarschijnlijk een complete ascona voor weinig halen

    maar zou liever alleen een front kopen als iemand nog wat heeft liggen u2u aub :thumbup

    #17528703

    origineel gepost door Pastra
    kost 4 of 5 tientjes tegenwoordig.

    Wat ik begrepen heb kijken ze naar de manier waarop het blok geplaatst is.
    Dus of het sterk en stevig genoeg is.
    Ik weet niet wat er nog meer bij komt kijken:hmmz

    tegenwoordig is het niet zo een probleem nee,
    evt als ze eht neit vertrouwen kunnen ze een remtest uitvoeren en mocht eht nou echt twijfels hebben een weggedragstest die ksot iets van 350 euro ben je alsnog voor 430 euro klaar ipv 2 jaar geelden bijna 900 euro meen ik.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 116)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.