Arp bouten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219736

    Ben bezich met mijn motor reviesie en heb mijn arp drijfstang bouten los gehad. Kan ik deze nu nog een keer gebruiken? Neem aan van niet.

    Heeft er iemand nog een adres waar ik de arp bouten voor een leuk prijsje kan kopen.

    Gaat hier om een z20let motor met wiseco drijfstangen

    Mvg

    Aäron

    #17653559

    Volgens mij kan je die wel hergebruiken daar het geen rekbouten zijn. Bij montage beetje loctite gebruiken.

    #17653560

    Is wel een dikke LET zo te lezen met Wiseco rods , misschien wel
    leuk om een foto’tje ervan hier te tonen
    ARP bolts kun je met ARP vet of dikke olie insmeren en terug plaatsen.
    ARP buiten kun je diverse keren vast en los halen er is wel
    een meettool voor hoever de bouten rekken na gebruik en
    als ze deze waarden gaan overschrijden moet je ze vernieuwen.
    Daarom hoor je eigelijk een soort logboek erover bij te houden met
    wat de waarden zijn iedere keer dat je hem uitelkaar haalt.

    Succes en groet Marcel

    #17653561

    misschien kan je ook informeren bij een bouten centrale ofzo…

    vroeger had je in spaanse polder:de bouten centrale.
    dit is nu een fabory keet geworden…
    misschien kunnen ze je wel verder helpen.
    heb zelf geen ervaring met arp……

    maar lijkt me wel dat je ze kan hergebruiken……
    zo mega vast zit het niet allemaal tog,en op moment?

    #17653562

    wat marcel (opcdriver) al zegt,
    de gemiddelde vuistregel is 10 keer gebruiken..

    Maar goed wil je safe na een keer of 5 / 6 vernieuwen of het logboek met de meetwaardes goed bijhouden..
    Als je die meter al hebt. ik niet namelijk :D

    #17653563

    bedankt voor jullie reactie’s. Denk dat ik ze indderdaad nog een keer ga gebruiken. Kan alleen nergen meer mijn briefje vinden met het aanhaalmoment.

    Weet een van jullie die?

    Zal binne kort wel is ff een paar plaatjes plaatsen. Morgen mijn onderblok ophalen. Opgeboord naar de eerste overmaat. zuigerbodem koeling geplaatst, en gevlakt. Krukas opgeslepen met natuurlijk nieuwe lagerschalen.

    Volgende week kop ophalen. kleppen geslepen, nieuwe seals en gevlakt. weer helemaal als nieuw

    Balans assen zijn ook verwijderd. Mijn wiseco zuigers en drijfstangen komen ook weer terug in het blok.

    #17653564

    Oei , da’s niet zo slim , het is nl. wel belangrijke info en het aanhaalmoment van
    een orginele drijfstang is denk ik echt wel anders als bij jou aftermarket-rods.
    Ik heb even gekeken bij de ARP-site en daar kun je wel aanhaalmomenten
    voor diverse rods vinden alleen die Wiseco’s staan er niet bij. (heb je niet
    toevallig een ander merk?)
    Maar als je bij de torque specs. kijkt kun je hem ad hand van de
    diameter en lengte en kwaliteit wel terugvinden denk ik.
    ps. vergeet niet het ARP vet te gebruiken bij het juiste aanhaalmoment.
    succes en groet Marcel.

    #17653565

    van de orginele drijfstangen weet ik het wel, althans van de c20xe / c20let.
    ARP vet is belangrijk ja. als je dat niet hebt kun je ook motorolie gebruiken.
    Dit schrijft arp zelf ook voor als je geen vet meer hebt.

    #17653566

    Wel even opletten aanhaalmoment is anders met ARP vet dan met dikke olie!!
    Goet Marcel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.