APK – Electrische hoogteverstelling koplampen

Forumindex Forums Modellen Corsa APK – Electrische hoogteverstelling koplampen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

De electrische hoogteverstelling van de koplampen van mijn Corsa B (bouwjaar 2000) werkt niet meer.

Wordt de auto goedgekeurd voor de APK indien ik duimwielschakelaar verwijder of afplak?

Zover als bij mij bekend is, indien deze aanwezig is moet deze werken.

volgens de nieuwe regels van mei 2018 mag je de schakelaar niet meer verwijderen dus moet het werken

Hoe weet de APK-keurmeester of mijn Corsa B (standaard) voorzien is van electrische hoogteverstelling van de koplampen?

Persoonlijk denk ik als je de knop zou verwijderen en de elektrische hoogteverstelling motor, ze het niet snel zou opvallen… ;-)

Maar dan moeten de lampen wel zijn goed afgesteld, anders zou het misschien wel kunnen opvallen.

als je de stel motor weg haald kun je de koplamp niet meer afstellen en de reflector licht dan los aan een kant dus dat kan niet

Aha, interessant, nou voor mijn auto gaat het toch niet op.

Aha, interessant, nou voor mijn auto gaat het toch niet op. Want ik ervaar het probleem gelukkig niet.

Het mag enkel als je de hoogte regeling knop vervangt voor een zonder en de stelmotors vervangt door een stelknop zoals dat ook op de autos zonder hoogteregeling zit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.