Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Antenne Astra H GTC
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 september 2011 om 09:57 #17241231
Dag beste forum-gebruikers,
Zoals enkele van jullie vond ik de antenne van mijn Astra GTC veels te lang… :thumbdown
Daarom werd er al een tijdje geleden een oplossing gevonden die, zonder al te veel werk, een gelijkaardige ontvangst gaf.
De GSM antenne van een Citroën C5, met artikelnummer 6561N3, kost zo’n € 7.
Omdat veel mensen dit al overwogen hadden op het Belgische Opel-forum ging ik de dag nadien naar de Citroën-verdeler in mijn buurt. king:
Zo gezegd, zo gedaan, redelijk snelle service, 2 dagen later kon ik om mijn antenne. :jerry
Mijn radio stond nog aan en ik draaide mijn antenne van mijn astra, en toen ik de nieuwe er wou opdraaien… bleek dat deze schroef te klein was, dus ik kon ze er gewoon insteken en er weer uittrekken, de ontvangst was er wel, ik hoorde dit aan mijn radio die nog aanstond…
Nu is mijn vraag, hoe komt dit… aangezien veel mensen deze antenne al gekocht hebben… Ik heb enkele mogelijkheden:1. De astra GTC heeft een andere antennevoet dan een normale astra H…
2. Ik heb een CD70 Navi en misschien is de antennevoet daar ook anders van…
3. Mijn astra GTC is van 2005 en misschien is er door de jaren heen gekozen door een andere antennevoet door GM…Indien er iemand een oplossing heeft zodat ik deze wel kan gebruiken (een opzetstukje ofzo, of een tussenstukje opdraaien), dan hoor ik dat graag!
Is er nog iemand die hetzelfde probleem had…
Welke andere oplossingen zijn er nog?Alvast bedankt
R.J.
8 september 2011 om 12:53 #17916693hoe groot is het verschil? anders gewoon op zien te vullen of een beetje isolatie tape rond de bovenkant van het schroefdraad maar wel genoeg draad overhouden zodat hij goed contact maakt..
8 september 2011 om 13:21 #17916694Hmm, het verschil is redelijk groot, maar ik zal het straks eens proberen!
Alvast bedankt!
8 september 2011 om 13:25 #17916695hmm als het echt groot is dan zal hij precies in het midden blijven steken zonder dat hij het metaal raakt. Even op het belgische opel forum navragen dan maar ;)
8 september 2011 om 13:29 #17916696Welja, ik zal daar ook eens hetzelfde posten en zien wat het daar oplevert.
Oplossingen zijn hier ook nogsteeds welkom!
19 oktober 2011 om 18:58 #17916697ik heb een c5 antenne spriet al een half jaar op m’n gtc zitten denk ik…. bij mij werkt t prima. al heb ik wel een cd30 radio.
weet je zeker dat je de goede antenne hebt? (ik was er namelijk ook nog net geen 5 euro voor kwijt)19 oktober 2011 om 19:16 #17916698Misschien heeft het te maken met dat ik een CD70 Navi standaard heb… ik ken ook veel mensen die hem hebben en het nummer op het plastiekje waar het in verpakt zat komt ook overeen met de bestelnummer.
Het prijsverschil kan zijn dat ik het als Belg hier gekocht heb en jij in Nederland :)
Intussen nogsteeds de originele antenne :???:
Mijn antenne is een 6mm
De C5 antenne spriet 5mm… raar, ik vind het ook, maarja :/ -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.