andere zuigers

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) andere zuigers

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210917

    hoi heb een kadett 2.016v, nu ben ik al lekker op weg met pk’s, lexmaul, andere nokken , verstelbare nokkenastandwielen, groep a uitlaat, kop maximaal gevlakt, en chip op maat kwam ik uit op 182,4 pk en 225 nm, maar nu wil ik nog meer koppel en iets meer pks.
    nu wil ik andere zuigers erin hebben hoge compressie zuigers, kan dit met de gewone drijfstangen , (zijn 3000km oud) of heb ik andere nodig?
    nokkenas is 272 met lift van 10,5, red ik het dan ook met hydro stoters(zijn ook nieuw) of moet ik voor mechanische gaan? v-max goed adres?

    #17503936

    denk dat je er met deze setup niet veel mee zult winnen. Kan het eventueel wel ff opzoeken maar is maar paar procent.. Dit omdat de compverh. al vrij hoog is standaard. En de nokkenas setup weer wat tam is voor 11.5-12:1….

    #17503937

    dus zou er andere nokken in moeten doen das op zich ook geen probleem als ik dan in combi met zuigers meer nwm win en wat extra pk’s

    #17503938

    alleen de compressie verhouding van 10,5 naar 12:1 zou in het allergunstigste geval max een 3-4 % koppeltoename kunnen geven, maar in de praktijk haal je dat vaak niet.
    dus niet echt de moeite ;)

    #17503939

    Ik heb er twee op de rollenbank gemeten met wiseco zuigers.

    Je gaat minimaal zo’n 15Nm in koppel omhoog en je wint zo’n 15 Pk (op de wielen).

    #17503940

    een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties :-) tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …

    #17503941

    of te wel dure overstap lijkt mij?

    #17503942

    origineel gepost door mr-turbo
    een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties :-) tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …

    Wiseco’s hebben 12:1 compressieverhouding. En je krijgt natuurlijk meer cilinderinhoud.
    Dit waren 87 mm zuigers dus 50 cc meer.
    Die formule’s zijn allemaal leuk maar uiteindelijk zie je op de testbank pas wat ie echt doet.
    Maar goed iedereen zijn eigen denkwijze.:thumbup

    #17503943

    als je echt veel pk’s en koppel wilt hebben uit een 16v, laat dan sjaak spies is een blokje voor je maken.
    hij is in de autocross een bekende met zijn creaties, kadett 4×4, astra 4×4 en sprinters.
    zoek maar eens op google of you tube naar astra 4×4 bij de autocross.
    deze heeft ook een 16v en GEEN TURBO.
    ik zeg er wel bij dat die 16v, veeeeeel €€€€€€€€€€ kosten.

    groeten.

    #17503944

    haha nou ik kijk wel ff , eerst me huis verbouwen en dan volgend jaar weer verder , misschiens verkoop ik dan de 16v dan wel voor overstap turbo, of kan er nog wat euri’s tegenaan voor zuigers en of throttle bodies

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.