Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
29 september 2010 om 17:16 #17727960
hij moet gevlakt worden deze kop
hij is te warm geweest
en nee wil hem niet tunen verder
wil een hele strakke cleane inbouw maken met zo weinig mogelijk spullen er op
dus wat er af kan moet er af
nog tips dan
3 oktober 2010 om 13:03 #17727961wie maakt er even een goede lijst voor mij
blokje reviseren
wat allemaal vernieuwen
moet allemaal goed3 oktober 2010 om 14:16 #17727962blok reviseren, of kopreparatie??
Kopreparatie:
Koppakkingsset Compleet bevat:
– Koppakking
– Kleprubbers
– Nokkenaskkeeringen
– Inlaat pakking
– Uitlaat pakking
– KlepdekselpakkingBelangrijke onderdelen:
– Distributieset compleet (let op 2 types beschikbaar, niet uitwisselbaar
– Multiriem (let op Airco en zonder airco zijn verschillen) met en zonder stuurbekrachtiging ook verschillend)– Waterpomp
– Thermosstaat
– evt nieuwe koelsensorenoverige onderdelen:
– Inlaat helft pakking
– Voorpijp pakking
– mocht de voorpijp los geweest zijn van de kat: 2x bout en gevlochten ringTip:
Reinig gelijk de Gasklep,
EGR gelijk afdoppen,
gaatje iets opboren op de gasklep van dunne slang carterventilatieWillem
3 oktober 2010 om 18:18 #17727963kijk daar heb ik wat aan
dank je willem
4 oktober 2010 om 08:02 #17727964Wil je de motor standaard laten of moet hij er gecleaned uit zien?
Een powerbox laat de motor meer vermogen leveren.
Wat ik bij een bekende van me haar B gedaan heb is een andere luchtinlaatpijp gemaakt. Hierdoor verplaats je het filter van de zijkant naar de plaats waar je koelresevoir zit. Daarvoor hebben we natuurlijk ook een andere gemaakt. Resultaat waren beide wielkasten geheel leeg en dus een cleanere look.
4 oktober 2010 om 09:41 #17727965he maxim
ja hij moet zo clean mogelijk worden
zo weinig mogelijk spullen er opdus als je daar nog tips voor hebt graag
4 oktober 2010 om 15:09 #17727966Als je de motorruimte clean wilt hebben dan zorg je voor een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging. Indien nodig een electrische plaatsen van een 1.0 12V of 1.2 16V.
Je bent dan meteen erg veel leidingen kwijt.Airco eruit, leidingen zijn dan weg.
ABS eruit en complete remmerij vervangen door die van een zonder ABS.
Eigenbouw Koelvloeistofreservoir zodat je hem kan plaatsen waar je hem zelf wilt hebben.
Luchtfilter aanpassing, stukje pijp met 135 gaden siliconen slang. Gat voor je temperatuur voeler en een voor je carterventilatie slang. Dan ziet het eruit als op de foto.
Radiateur van een ABS versie, vult heel je grille op. Spal fan aan de voorkant (BLAZEND!!!) ALs je dan in de motorruimte kijkt is je radiateur glad.
Motorruimtebekabeling (licht en dergelijke) door je wielkast leggen.
Kabels van je ruitenwissermotor en sproeierpompje door de zijkant verleggen. kabels ontwikkelen en dan verleggen en opnieuw intapen.Motorbekabeling verleggen van naast de accu voor de doorvoer naar onder de accubak in het schutbord (Gat boren + kabelboom onttapen en rubber verplaatsen).
Motorbekabeling onders aan je blok vast maken zodat je er bijna tot niets van ziet.
MAF sensor verleggen.
Electrisch vacuum klepje voor je stofzuiger verleggen (niet weglaten geeft foutcode).Motorkapkabelopener door je wielkuip leggen.
Wielkasten dichtmaken als je er van voren in kijkt, je ziet dan dus de plastic wielkuipen niet meer. (dan wel lassen of met poly delen die je eruit kunt halen).
Alle onnodige gaten dicht lassen en beugels + draadeinden weg halen.Stofzuiger eruit laten. Spuitstuk wel even afdoppen daar er ander uitlaat gassen uit komen, hoewel ze wmeestal dicht geroet zitten.
Voor het mooie een RVS 4-2-1 spruitstuk. Of de originele afdoppen en zwart spuiten, hebben we nu bij haar gedaan en houd wonderbaarlijk goed op een origineel spruitstuk.
Blok en bak netjes in de kleur.
Assen netjes in de kleur.
Ophanging netjes in de kleur.Alle bouten en moeren die in het zicht zitten vervangen door dopmoeren en door tapeinden met dopmoeren.
Dopmoeren van RVS want die roesten niet en zijn ook nog goed te polijsten. Chroom bladdert er na 1 a 2 jaar vanaf.
Tapeinden of draadstangen in een dopmoer draaien met loctite, op gewenste lengte afzagen en dan heb je een erg mooie bout. Kost veel tijd om te maken maar zijn erg mooie details.Als je dat allemaal doet dan heb je wel een behoorlijk opgeruimde/cleane motorruimte.
Wij hebben het hier al met meedere Corsa’s/tigra’s zo gedaan en dat zag er allemaal netjes uit naderhand. Een behoorlijk aantal prijzen op diverse shows verduidelijkte dat we goed bezig waren en het de bezoekers en jury goed kon waarderen.
Kost je alles bij elkaar een winter werk met 2 a 3 man. Lassen en motorruimte klaar maken gaat erg veel tijd in zitten. Ook alle details kost veel tijd.TIP, bouw eerst alles helemaal op voordat je je motorruimte in de kleur laat zetten, wij kwamen er tot 2x toe achter dat we toch een paar gaten vergeten waren, dan doet boren in frisse lak doet zeer, net als een radiateur die dan niet meer past!!
4 oktober 2010 om 15:21 #17727967het is een corsa sport max
geen abs geen airco dus dat heb ik al niet dat scheelt
4 oktober 2010 om 15:21 #17727968OK dan dus alleen je stuurbekrachtiging als je daar afscheid van wilt nemen.
4 oktober 2010 om 15:29 #17727969zit er ook niet op hahah
gaat al de goede kant
en ja ik wil alles zo strak mogelijk maken max
en wil daar ook de tijd voor nemenhebben jullie niet wat foto’s gemaakt
gaat het ook om die van mike en matte
die zwarte is van is van dat vrouwtje tochals je wat voorbeeldfoto’s hebt zou je die dan willen mailen naar
dietrichconcept@gmail.comen aan dat verhaal van jou daar heb ik heel veel aan denk ik
danke schon
5 oktober 2010 om 09:07 #17727970Matte en Mike zijn heel erg extreem bezig geweest. Die hebben ook het bovenste schutbord eruit gehaald.
Mattes auto bestaat overigens niet meer…..Die zwarte is van Dani inderdaad.
Ik zal eens kijken of we er wat foto’s van hebben. Zullen er niet veel zijn. Meestal zijn we aan het bouwen gegaan en hebben dan het toestel lekker laten liggen.Maar als je ook al geen SB hebt dan is het allemaal erg goed te doen en stelt het allemaal niet erg veel voor (relatief gezien). Stukken karton nemen, op maat knippen tot het past, op staalplaat overnemen, plaat op maat maken en lassen maar.
Glade motorkappen en spatborden zijn erg mooie details maar gaat veel werk in zitten.
Gewoon met wat karton en plaat aan de gang gaan en je fantasie de vrije loop laten.5 oktober 2010 om 09:14 #17727971ja matte wist ik al dat die er niet meer was
ik heb zijn achterklep opgehaald
ja wil alles zo clean mogelijk maken
ook de klep van binnen
daar hebben jullie gewoon platen ingelastanders mail je maar even naar dietrichconcept@gmail.com
als je nog wat foto’s vind
5 oktober 2010 om 14:57 #17727972Jep stukjes plaat op maat geknipt en dan strakgemaakt, Las alles heeeeel erg rustig want het trekt erg snel krom.
1 september 2011 om 10:11 #17727973@wim-v6 wrote:
blok reviseren, of kopreparatie??
Kopreparatie:
Koppakkingsset Compleet bevat:
– Koppakking
– Kleprubbers
– Nokkenaskkeeringen
– Inlaat pakking
– Uitlaat pakking
– KlepdekselpakkingBelangrijke onderdelen:
– Distributieset compleet (let op 2 types beschikbaar, niet uitwisselbaar
– Multiriem (let op Airco en zonder airco zijn verschillen) met en zonder stuurbekrachtiging ook verschillend)– Waterpomp
– Thermosstaat
– evt nieuwe koelsensorenoverige onderdelen:
– Inlaat helft pakking
– Voorpijp pakking
– mocht de voorpijp los geweest zijn van de kat: 2x bout en gevlochten ringTip:
Reinig gelijk de Gasklep,
EGR gelijk afdoppen,
gaatje iets opboren op de gasklep van dunne slang carterventilatieWillem
is al een oud topic maar wil binnenkort hier mee beginnen
die distributie en multiemriem zijn 2 types in zei je
waar kan ik dat aan zien
en die stuurbekrachtiging moet er niet weer op
welke riem moet ik dan hebbenik hoor het graag weer even
en graag nog wat tips en tricks wat ik het beste allemaal kan doen voor een cleane motorruimte
1 september 2011 om 18:15 #17727974zo zouden jullie nog even kunnen vertellen hoe het nu precies moet
ik heb nu een c14nz erin liggen en heb een corsa B sport van 1994 zonder abs zonder stuurbekrachting zonder alles hahha
nu wil ik er een X14xe in hebben
wat moet ik allemaal aanpassen
kan ik met dezelfde kabelboom in de auto blijven
en dan een nieuwe kabel trekken voor de transponder
en waar moet die dan op aangesloten
iemand misschien daar ook foto’s van kwa kleurenik hoor het graag even van jullie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.