andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan

Forumindex Forums Modellen Corsa andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17727960

    hij moet gevlakt worden deze kop

    hij is te warm geweest

    en nee wil hem niet tunen verder

    wil een hele strakke cleane inbouw maken met zo weinig mogelijk spullen er op

    dus wat er af kan moet er af

    nog tips dan

    #17727961

    wie maakt er even een goede lijst voor mij

    blokje reviseren

    wat allemaal vernieuwen
    moet allemaal goed

    #17727962

    blok reviseren, of kopreparatie??

    Kopreparatie:

    Koppakkingsset Compleet bevat:

    – Koppakking
    – Kleprubbers
    – Nokkenaskkeeringen
    – Inlaat pakking
    – Uitlaat pakking
    – Klepdekselpakking

    Belangrijke onderdelen:

    – Distributieset compleet (let op 2 types beschikbaar, niet uitwisselbaar
    – Multiriem (let op Airco en zonder airco zijn verschillen) met en zonder stuurbekrachtiging ook verschillend)

    – Waterpomp
    – Thermosstaat
    – evt nieuwe koelsensoren

    overige onderdelen:

    – Inlaat helft pakking
    – Voorpijp pakking
    – mocht de voorpijp los geweest zijn van de kat: 2x bout en gevlochten ring

    Tip:

    Reinig gelijk de Gasklep,
    EGR gelijk afdoppen,
    gaatje iets opboren op de gasklep van dunne slang carterventilatie

    Willem

    #17727963

    kijk daar heb ik wat aan

    dank je willem

    #17727964

    Wil je de motor standaard laten of moet hij er gecleaned uit zien?

    Een powerbox laat de motor meer vermogen leveren.

    Wat ik bij een bekende van me haar B gedaan heb is een andere luchtinlaatpijp gemaakt. Hierdoor verplaats je het filter van de zijkant naar de plaats waar je koelresevoir zit. Daarvoor hebben we natuurlijk ook een andere gemaakt. Resultaat waren beide wielkasten geheel leeg en dus een cleanere look.

    #17727965

    he maxim

    ja hij moet zo clean mogelijk worden
    zo weinig mogelijk spullen er op

    dus als je daar nog tips voor hebt graag

    #17727966

    Als je de motorruimte clean wilt hebben dan zorg je voor een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging. Indien nodig een electrische plaatsen van een 1.0 12V of 1.2 16V.
    Je bent dan meteen erg veel leidingen kwijt.

    Airco eruit, leidingen zijn dan weg.

    ABS eruit en complete remmerij vervangen door die van een zonder ABS.

    Eigenbouw Koelvloeistofreservoir zodat je hem kan plaatsen waar je hem zelf wilt hebben.

    Luchtfilter aanpassing, stukje pijp met 135 gaden siliconen slang. Gat voor je temperatuur voeler en een voor je carterventilatie slang. Dan ziet het eruit als op de foto.

    Radiateur van een ABS versie, vult heel je grille op. Spal fan aan de voorkant (BLAZEND!!!) ALs je dan in de motorruimte kijkt is je radiateur glad.

    Motorruimtebekabeling (licht en dergelijke) door je wielkast leggen.
    Kabels van je ruitenwissermotor en sproeierpompje door de zijkant verleggen. kabels ontwikkelen en dan verleggen en opnieuw intapen.

    Motorbekabeling verleggen van naast de accu voor de doorvoer naar onder de accubak in het schutbord (Gat boren + kabelboom onttapen en rubber verplaatsen).
    Motorbekabeling onders aan je blok vast maken zodat je er bijna tot niets van ziet.
    MAF sensor verleggen.
    Electrisch vacuum klepje voor je stofzuiger verleggen (niet weglaten geeft foutcode).

    Motorkapkabelopener door je wielkuip leggen.

    Wielkasten dichtmaken als je er van voren in kijkt, je ziet dan dus de plastic wielkuipen niet meer. (dan wel lassen of met poly delen die je eruit kunt halen).
    Alle onnodige gaten dicht lassen en beugels + draadeinden weg halen.

    Stofzuiger eruit laten. Spuitstuk wel even afdoppen daar er ander uitlaat gassen uit komen, hoewel ze wmeestal dicht geroet zitten.

    Voor het mooie een RVS 4-2-1 spruitstuk. Of de originele afdoppen en zwart spuiten, hebben we nu bij haar gedaan en houd wonderbaarlijk goed op een origineel spruitstuk.

    Blok en bak netjes in de kleur.
    Assen netjes in de kleur.
    Ophanging netjes in de kleur.

    Alle bouten en moeren die in het zicht zitten vervangen door dopmoeren en door tapeinden met dopmoeren.
    Dopmoeren van RVS want die roesten niet en zijn ook nog goed te polijsten. Chroom bladdert er na 1 a 2 jaar vanaf.
    Tapeinden of draadstangen in een dopmoer draaien met loctite, op gewenste lengte afzagen en dan heb je een erg mooie bout. Kost veel tijd om te maken maar zijn erg mooie details.

    Als je dat allemaal doet dan heb je wel een behoorlijk opgeruimde/cleane motorruimte.
    Wij hebben het hier al met meedere Corsa’s/tigra’s zo gedaan en dat zag er allemaal netjes uit naderhand. Een behoorlijk aantal prijzen op diverse shows verduidelijkte dat we goed bezig waren en het de bezoekers en jury goed kon waarderen.
    Kost je alles bij elkaar een winter werk met 2 a 3 man. Lassen en motorruimte klaar maken gaat erg veel tijd in zitten. Ook alle details kost veel tijd.

    TIP, bouw eerst alles helemaal op voordat je je motorruimte in de kleur laat zetten, wij kwamen er tot 2x toe achter dat we toch een paar gaten vergeten waren, dan doet boren in frisse lak doet zeer, net als een radiateur die dan niet meer past!!

    #17727967

    het is een corsa sport max

    geen abs geen airco dus dat heb ik al niet dat scheelt

    #17727968

    OK dan dus alleen je stuurbekrachtiging als je daar afscheid van wilt nemen.

    #17727969

    zit er ook niet op hahah

    gaat al de goede kant

    en ja ik wil alles zo strak mogelijk maken max
    en wil daar ook de tijd voor nemen

    hebben jullie niet wat foto’s gemaakt
    gaat het ook om die van mike en matte
    die zwarte is van is van dat vrouwtje toch

    als je wat voorbeeldfoto’s hebt zou je die dan willen mailen naar
    dietrichconcept@gmail.com

    en aan dat verhaal van jou daar heb ik heel veel aan denk ik

    danke schon

    #17727970

    Matte en Mike zijn heel erg extreem bezig geweest. Die hebben ook het bovenste schutbord eruit gehaald.
    Mattes auto bestaat overigens niet meer…..

    Die zwarte is van Dani inderdaad.
    Ik zal eens kijken of we er wat foto’s van hebben. Zullen er niet veel zijn. Meestal zijn we aan het bouwen gegaan en hebben dan het toestel lekker laten liggen.

    Maar als je ook al geen SB hebt dan is het allemaal erg goed te doen en stelt het allemaal niet erg veel voor (relatief gezien). Stukken karton nemen, op maat knippen tot het past, op staalplaat overnemen, plaat op maat maken en lassen maar.

    Glade motorkappen en spatborden zijn erg mooie details maar gaat veel werk in zitten.
    Gewoon met wat karton en plaat aan de gang gaan en je fantasie de vrije loop laten.

    #17727971

    ja matte wist ik al dat die er niet meer was

    ik heb zijn achterklep opgehaald

    ja wil alles zo clean mogelijk maken
    ook de klep van binnen
    daar hebben jullie gewoon platen ingelast

    anders mail je maar even naar dietrichconcept@gmail.com

    als je nog wat foto’s vind

    #17727972

    Jep stukjes plaat op maat geknipt en dan strakgemaakt, Las alles heeeeel erg rustig want het trekt erg snel krom.

    #17727973

    @wim-v6 wrote:

    blok reviseren, of kopreparatie??

    Kopreparatie:

    Koppakkingsset Compleet bevat:

    – Koppakking
    – Kleprubbers
    – Nokkenaskkeeringen
    – Inlaat pakking
    – Uitlaat pakking
    – Klepdekselpakking

    Belangrijke onderdelen:

    – Distributieset compleet (let op 2 types beschikbaar, niet uitwisselbaar
    – Multiriem (let op Airco en zonder airco zijn verschillen) met en zonder stuurbekrachtiging ook verschillend)

    – Waterpomp
    – Thermosstaat
    – evt nieuwe koelsensoren

    overige onderdelen:

    – Inlaat helft pakking
    – Voorpijp pakking
    – mocht de voorpijp los geweest zijn van de kat: 2x bout en gevlochten ring

    Tip:

    Reinig gelijk de Gasklep,
    EGR gelijk afdoppen,
    gaatje iets opboren op de gasklep van dunne slang carterventilatie

    Willem

    is al een oud topic maar wil binnenkort hier mee beginnen

    die distributie en multiemriem zijn 2 types in zei je

    waar kan ik dat aan zien

    en die stuurbekrachtiging moet er niet weer op
    welke riem moet ik dan hebben

    ik hoor het graag weer even

    en graag nog wat tips en tricks wat ik het beste allemaal kan doen voor een cleane motorruimte

    #17727974

    zo zouden jullie nog even kunnen vertellen hoe het nu precies moet

    ik heb nu een c14nz erin liggen en heb een corsa B sport van 1994 zonder abs zonder stuurbekrachting zonder alles hahha

    nu wil ik er een X14xe in hebben

    wat moet ik allemaal aanpassen

    kan ik met dezelfde kabelboom in de auto blijven
    en dan een nieuwe kabel trekken voor de transponder
    en waar moet die dan op aangesloten
    iemand misschien daar ook foto’s van kwa kleuren

    ik hoor het graag even van jullie

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.