andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan

Forumindex Forums Modellen Corsa andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225855

    hallo

    ik ga volgend jaar een ander blokje er in leggen

    wat moet ik aanpassen en wat moet ik hebben voor motorsteunen

    heb nu een c14nz erin en er komt een x14xe van een tigra in
    wat voor motorsteunen moet ik dan hebben
    het is een corsa sport van 1994 die ik heb

    alvast bedankt

    #17727936

    je hoeft niets aan te passen.
    motorsteunen zouden ook moeten passen,

    of je moet er allemaal opties bij willen gaan zetten zoals stuurbekrachtiging en airco etc.

    Alleen de motorboom van de x14xe erop, en de transponder shizzle van de x14xe plaatsen.
    Dan doet ie het :D

    #17727937

    oke dat scheeld dus weer een stuk

    nee ik wil er zo weinig mogelijk op hebben

    moet zo clean mogelijk worden

    transponder shizzle is daar ook een nederlands woord voor :hmmz:hmmz:hmmz:hmmzhahahahahahaha

    #17727938

    haha,
    bij de x14xe heb jij als het goed is een steutel of het chipje gekregen hiervan + een kastje wat boven het contact slot komt.

    Dit is niet voorbereid bij jouw corsa, dus dat wordt een beetje een puzzle,
    Dit staat in contact met de ecu van de x14xe, (startonderbreker)..

    #17727939

    dat heb ik dus niet gekregen nee

    volgends die jongen had ik alles er bij

    heb ik nu een probleem dan :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

    #17727940

    Brandstof pomp.

    De C14NZ is monopoint, lage druk systeem.

    De X14XE is een multipoint, hogere druk systeem.

    #17727941

    ik heb de ecu er wel bij maat niet de ring en de chip

    moet er dus een andere ecu bij zoeken compleet

    welke passen er nog meer op dan of is er maar 1 type voor

    #17727942

    draaid ook op de ecu van een x16xe,maar zou toch een x14xe setje zoeken

    en je moet idd de tank+pomp van een multipoint hebben
    ik heb er nog 1 liggen mocht je interesse hebben

    #17727943

    heb net een complete set op ebay gekocht

    met alles erbij sleutel en kontaktslot ring voor kontaktslot
    en chips

    dus dan is dat probleem ook opgelost

    en hij past er dus zo in de motor als het goed is

    #17727944

    ik heb alleen die kabel niet die naar die chipring loopt

    waar kunnen we die halen

    #17727945

    ik heb alleen die kabel niet die naar die chipring loopt

    waar kunnen we die halen

    #17727946

    die zit in de kabelboom van de nieuwere types verwerkt.
    Volgens mij moet ik hier nog wel dat stuk hebben liggen.

    Ga ergens deze week nog wel ff het magazijn in..

    Laat je wel even weten

    #17727947

    Heb je nu stuurbekrachtiging? Dan heb jij waarschijnlijk carr. var. 1, en de x14xe heeft altijd in variant 2 gezeten, dus dan moet je misschien de motorsteun overzetten van de 8v, maar daar kan je dan wel mee spelen.

    De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc

    Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?

    Succes

    Gr

    #17727948

    origineel gepost door corsaboy
    die zit in de kabelboom van de nieuwere types verwerkt.
    Volgens mij moet ik hier nog wel dat stuk hebben liggen.

    Ga ergens deze week nog wel ff het magazijn in..

    Laat je wel even weten

    dat zou mooi zijn ik hoor het graag van je dan :thumbup

    #17727949

    origineel gepost door Honza
    Heb je nu stuurbekrachtiging? Dan heb jij waarschijnlijk carr. var. 1, en de x14xe heeft altijd in variant 2 gezeten, dus dan moet je misschien de motorsteun overzetten van de 8v, maar daar kan je dan wel mee spelen.

    De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc

    Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?

    Succes

    Gr

    ik heb geen stuurbekrachting

    ik heb een corsa sport van 1994

    #17727950

    Ok, dan wordt het verhaal dus:

    Jij hebt carr. var. 1 (extern motorrubber), en de x14xe heeft altijd in variant 2 (intern motorrubber / valt in de carrosserie) gezeten, dus dan moet je de motorsteun overzetten van de 8v oid, maar daar kan je dan wel mee spelen.

    De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc

    Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?

    Succes

    Gr

    #17727951

    origineel gepost door Honza
    Ok, dan wordt het verhaal dus:

    Jij hebt carr. var. 1 (extern motorrubber), en de x14xe heeft altijd in variant 2 (intern motorrubber / valt in de carrosserie) gezeten, dus dan moet je de motorsteun overzetten van de 8v oid, maar daar kan je dan wel mee spelen.

    De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc

    Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?

    Succes

    Gr

    denk wel dat de tigra stuurbekrachting had
    tigra was van 1995

    #17727952

    tigra heeft standaard stuurbekrachtiging.

    Willem

    #17727953

    dus dat moet dan ook anders

    dus wat moet er nu allemaal aangepast dan ka ik die spullen vast beginnen te zoeken

    #17727954

    Multiriemsteun kan je volgens mij ook van een 8V pakkendacht dat ik die op mijn 16V ook heb zitten.

    alleen had mijn Combo-B (Corsa-B) al stuurbekrachting en nieuw type motorsteun.

    willem

    #17727955

    dus wat moet ik nu nog allemaal hebben

    blok + ecu met chipring enzo heb ik nu

    #17727956

    origineel gepost door corsaboy
    die zit in de kabelboom van de nieuwere types verwerkt.
    Volgens mij moet ik hier nog wel dat stuk hebben liggen.

    Ga ergens deze week nog wel ff het magazijn in..

    Laat je wel even weten

    wat is dan makkelijker op de hele binnekabel boom ook te hebben of heb ik dan aan dat stuk genoeg

    #17727957

    Ik zou gelijk ook de volgende dingen doen aan de X14XE, omdat hij nu toch los ligt:
    1. Koppakking (gaan er meestal tussen uit bij zo’n 150 dkm)
    2. Alles van de distributie (spanrollen, riem etc).
    3. Multiriem
    4. Olie + filter
    5. Kijk wat voor bak je nu hebt en vervang eventueel gelijk druklager, drukgroep en koppelingsplaat bij de ombouw.
    6. Eventueel bakolie.
    7. EGR dichtmaken / afdoppen.
    8. Controleer inlaatpakkingen.

    En zo zijn er nog wat kleine dingetjes die kan doen, omdat je het toch los hebt.

    Kost wat, maar je kan er daarmee zo weer een boel km tegen aan.

    #17727958

    ja ik wil hem zowiezo reviseren helemaal

    want hij gaat toch helemaal uitelkaar

    moet als nieuw worden dan

    iemand nog meer tips wat ik allemaal kan vervangen

    maak maar een goede lijst zou ik zeggen

    #17727959

    Wat wil je bereiken?

    Gewoon standaard rijden?
    Of gelijk tunen?

    Want dan zou ik opzoek gaan naar (C)X16XE(L) zuigers.

    Gelijk kop vlakken en laten flowen, want dat levert bij deze koppen echt super veel op dat flowen!!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.