Als Begin

Forumindex Forums Modellen Calibra Als Begin

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17832065

    Volgens mij doen sommige dat inderdaad ligt er aan bij welke verzekeringsmaatschappij
    je zit.

    #17832066

    ach als je zo moet beknibbelen moet je maar een suzuki alto kopen hoor.
    calibra rijden is nou eenmaal wat duurder.
    en ik had met mijn b-ascona oldtimerverzekering voor 110 euro met alle beperkingen geen dagelijks gebruik,beperkte kilometers etc etc en voor 130 had ik em gewoon wa verzekerd en kon ik rijden wat ik wil!!
    dus reken je niet echt rijk hoor doe nou maar gewoon wa NOG beter wa-plus
    wa-plus is maar een paar euries duurder maar heb je ook aardig wat meer dan gewoon wa.
    en dat gedonder van op papa of mama zien naam vin ik ook het stomste wat je kan doen.
    ga nou maar gewoon de volle pond betalen de eerste jaren
    je zult zien hoen gauw je wat gaat opbouwen.
    1 keer op 75% noclaim zo als ik nu lach je in vervolg om de verzekering!

    #17832067

    hm een 8v is misschien goed voor een beginnersauto maar ik kan je vertellen dat je er al snel genoeg van hebt van het lage vermogen van zo’n motor… maarja das mijn ervaring

    #17832068

    Al het vermogen went snel. 100+ pk is meer dan zat voor iemand die nog moet leren rijden denk je niet?

    #17832069

    Ik heb 1jaar me 8klepper gehad en toen ik 20was tog maar een v6 gehaald:P

    #17832070

    136pk van men 2.0xev is ook niet echt snel maar wel vlot :D

    me 2e auto in 1 jaar :P

    #17832071

    8v is idd wel leuk als beginners auto, en zijn vrijwel bulletproof…

    maar idd, t vermogen went snel, en 115pk in een calibra is idd niet zo heel erg snel

    ik begon met een calibra 16v 150pk

    na 3 maanden eraan gewend, dus
    een corsa a 2l 16v 150pk gebouwd

    daarna een calibra turbo met 204pk aangeschaft
    2 maanden later laten chippen naar 260pk

    nu een jaar later rij ik voor de snelheid een corsa a 2l 16v turbo met 328pk ( en dat begint al te wennen )
    en rij voor de luxe vanaf komend weekend een calibra v6 automaat

    enne tuning, das een dure hobby :p

    #17832072

    ja klopt 8v is gewoon een leuk autotje om te beginne, had ik ook int begin. maar wilde na een half jaar wa snellers en heb toen een cali v6 aangeschaft. rij ik nu een goede 8 maanden mee.

    #17832073

    Hartstikke bedankt voor de snelle reacties:D
    Ik denk dat ik een 8v ga aanschaffen. en later denken aan een V6 tsjah….:P
    net ff iets meer vermogen maar nu onhaalbaar:(

    #17832074

    of je kan na de 8v (of meteen ;) ) voor een 16v van tot 94′ gaan die hebben 150pk… ik heb die van mij nu bijna 2 maanden en vind m erg fijn rijden met voldoende vermogen
    een auto met zo’n sportief uiterlijk hoort wel een beetje snel te zijn is mijn mening;)

    #17832075

    Verkijk je maar niet te veel op het vermogen van een 8v, ja een 16v heeft meer. Is sneller en doet het ook zeker aan. Maar een 16v ecotc heeft moeite met het bijhouden van een 8v op alle wegen behalve de autoweg/ en autosnelweg. Is mijn ervaring. Een 8v heeft zn koppel en vermogen op een lagertoerental liggen.

    En ach een 8v rijd best wel fijn. Ja oke als je de kap omhoog doet is het ”maar” zo’n oude 8v…

    #17832076

    Gewoon die 8v halen die hier al tijdje te koop staat! Hele fyne motor! Misschien is een calibra er wat zwaar voor maar dan zit je wel heerlijk! :)
    Anders moet je die motor in een kadett E halen. ze zijn er nog genoeg. desnoods een cabrio. misschien rot ie onder je kont weg maar daar krijg je wel weer veel ervaring voor terug!
    Ik vond hem in de E kadett iig rap genoeg om wat dan ook nog te laten zweten.
    De ecotec. Het woord zegt het al.. Eco… :P niks an.

    Mijn eerste auto was een golf 1.1 en die reed heuvelaf ook 180.. ga je net zo hartstikke kapot als je een boom raakt..

    #17832077

    [rquote=1892513&tid=144183&author=kaneelschep]Gewoon die 8v halen die hier al tijdje te koop staat! Hele fyne motor! Misschien is een calibra er wat zwaar voor maar dan zit je wel heerlijk! :)
    Anders moet je die motor in een kadett E halen. ze zijn er nog genoeg. desnoods een cabrio. misschien rot ie onder je kont weg maar daar krijg je wel weer veel ervaring voor terug!
    Ik vond hem in de E kadett iig rap genoeg om wat dan ook nog te laten zweten.
    De ecotec. Het woord zegt het al.. Eco… :P niks an.

    Mijn eerste auto was een golf 1.1 en die reed heuvelaf ook 180.. ga je net zo hartstikke kapot als je een boom raakt..

    [/rquote]

    Zegt dat Ecotec zoveel
    want ze durfen ook een Omega 3.2V6(benzine) Ecotec te noemen:P

    #17832078

    [rquote=1893748&tid=144183&author=woltrazz][rquote=1892513&tid=144183&author=kaneelschep]Gewoon die 8v halen die hier al tijdje te koop staat! Hele fyne motor! Misschien is een calibra er wat zwaar voor maar dan zit je wel heerlijk! :)
    Anders moet je die motor in een kadett E halen. ze zijn er nog genoeg. desnoods een cabrio. misschien rot ie onder je kont weg maar daar krijg je wel weer veel ervaring voor terug!
    Ik vond hem in de E kadett iig rap genoeg om wat dan ook nog te laten zweten.
    De ecotec. Het woord zegt het al.. Eco… :P niks an.

    Mijn eerste auto was een golf 1.1 en die reed heuvelaf ook 180.. ga je net zo hartstikke kapot als je een boom raakt..

    [/rquote]

    Zegt dat Ecotec zoveel
    want ze durfen ook een Omega 3.2V6(benzine) Ecotec te noemen:P[/rquote]
    Ecotec betreft een stempeltje op alle motoren die bepaalde mileubeschermende maatregelen hebben.
    Nadeel daar van is dat een Ecotec daar door ook wat vermogen mist tov een model dat niet Ecotec is.

    Een 2.0 16valve van voor de Ecotec tijd is bijna hetzelfde als een die wel Ecotec is, maar het is wel 14PK verschil.
    De oude is 150PK en de Ecotec “slechts” 136PK.

    Zo ook de C14NZ en X14SZ Ecotec.
    Bijna dezelfde motor, maar de SZ heeft hogere compressie en elektronische ontsteking. Normaliter is dat goed voor meer vermogen, maar toch zijn ze allebij 60PK.

    Oh, en denk bij Ecotec niet dat ze persé zuinig zijn met brandstof ;) Vaak wel ietsjes beter, maar het is meer gericht op uitlaatgassen die schoon moeten zijn.

    Verder sluit ik me aan bij 2Slow. 2.0 8v is een prima motortje.
    Tuurlijk, hij lijkt uiterlijk op de naaimachientjes die b.v. in Corsa B’s liggen en produceert “maar” 115PK.
    Het is het karakter van die motor waar hij alles goed maakt.
    Maximum koppel van 170Nm heb je al bij 2600RPM (erg vroeg voor een benzine motor) en de vermogenspiek van 115PK ligt bij 5600RPM.
    Dat, gecombineert met de standaard mee geleverde F18 Close Ratio 5spd versnellingsbak, maakt dattie graag bij het stoplicht vandaan trekt.
    Het mag dan de minst krachtige motor zijn die in de Calibra is geleverd, maar onderschat het ding niet. PK’s zeggen niet alles, zoals 2Slow meld te hebben ondervonden :)

    Ik rijd inmiddels ongeveer een jaar met een Calibra 8v, en het verveelt me niet :)

    Ik zeg, doen :P

    #17832079

    [rquote=1898151&tid=144183&author=McKaamos][rquote=1893748&tid=144183&author=woltrazz][rquote=1892513&tid=144183&author=kaneelschep]Gewoon die 8v halen die hier al tijdje te koop staat! Hele fyne motor! Misschien is een calibra er wat zwaar voor maar dan zit je wel heerlijk! :)
    Anders moet je die motor in een kadett E halen. ze zijn er nog genoeg. desnoods een cabrio. misschien rot ie onder je kont weg maar daar krijg je wel weer veel ervaring voor terug!
    Ik vond hem in de E kadett iig rap genoeg om wat dan ook nog te laten zweten.
    De ecotec. Het woord zegt het al.. Eco… :P niks an.

    Mijn eerste auto was een golf 1.1 en die reed heuvelaf ook 180.. ga je net zo hartstikke kapot als je een boom raakt..

    [/rquote]

    Zegt dat Ecotec zoveel
    want ze durfen ook een Omega 3.2V6(benzine) Ecotec te noemen:P[/rquote]
    Ecotec betreft een stempeltje op alle motoren die bepaalde mileubeschermende maatregelen hebben.
    Nadeel daar van is dat een Ecotec daar door ook wat vermogen mist tov een model dat niet Ecotec is.

    Een 2.0 16valve van voor de Ecotec tijd is bijna hetzelfde als een die wel Ecotec is, maar het is wel 14PK verschil.
    De oude is 150PK en de Ecotec “slechts” 136PK.

    Zo ook de C14NZ en X14SZ Ecotec.
    Bijna dezelfde motor, maar de SZ heeft hogere compressie en elektronische ontsteking. Normaliter is dat goed voor meer vermogen, maar toch zijn ze allebij 60PK.

    Oh, en denk bij Ecotec niet dat ze persé zuinig zijn met brandstof ;) Vaak wel ietsjes beter, maar het is meer gericht op uitlaatgassen die schoon moeten zijn.

    Verder sluit ik me aan bij 2Slow. 2.0 8v is een prima motortje.
    Tuurlijk, hij lijkt uiterlijk op de naaimachientjes die b.v. in Corsa B’s liggen en produceert “maar” 115PK.
    Het is het karakter van die motor waar hij alles goed maakt.
    Maximum koppel van 170Nm heb je al bij 2600RPM (erg vroeg voor een benzine motor) en de vermogenspiek van 115PK ligt bij 5600RPM.
    Dat, gecombineert met de standaard mee geleverde F18 Close Ratio 5spd versnellingsbak, maakt dattie graag bij het stoplicht vandaan trekt.
    Het mag dan de minst krachtige motor zijn die in de Calibra is geleverd, maar onderschat het ding niet. PK’s zeggen niet alles, zoals 2Slow meld te hebben ondervonden :)

    Ik rijd inmiddels ongeveer een jaar met een Calibra 8v, en het verveelt me niet :)

    Ik zeg, doen :P[/rquote]

    Dan denk ik dat ik dan maar voor een 8v ga
    Super bedankt voor de snelle reacties:D:cool:

    #17832080

    ik heb ook bijna 2 jaar een 8v gereden en die dingen zijn niet kapot te krijgen.
    zijn echt betrouwbaar vind ik.
    en mocht je wat meer pk willen is er altijd wel wat aan te doen..

    ik rij nu bijna een jaar een v6,en heb tot nu toe niet echt superveel problemen gehad,alleen onderhoud is wel veel duurder vind ik.
    en ook qua sleutellen vind ik het fijner om aan een 8 klepper te sleutellen dan aan een v6.

    zik zou gaan voor de 8v…ff wat ervaring opdoen en daarna ken je altijdnog kiezen voor een v6
    grts

    #17832081

    [rquote=1898213&tid=144183&author=bigmike]ik heb ook bijna 2 jaar een 8v gereden en die dingen zijn niet kapot te krijgen.
    zijn echt betrouwbaar vind ik.
    en mocht je wat meer pk willen is er altijd wel wat aan te doen..

    ik rij nu bijna een jaar een v6,en heb tot nu toe niet echt superveel problemen gehad,alleen onderhoud is wel veel duurder vind ik.
    en ook qua sleutellen vind ik het fijner om aan een 8 klepper te sleutellen dan aan een v6.

    zik zou gaan voor de 8v…ff wat ervaring opdoen en daarna ken je altijdnog kiezen voor een v6
    grts[/rquote]
    Wat dat betreft geld dat voor alle 8valve’s van Opel. Die overleven een directe nucleare aanval nog :angel

    Ze zijn idd ook hardstikke goedkoop om te onderhouden.
    Het blok is ook kleiner, dus meer ruimte over om te prutsen, en als je ooit het vermogen zat bent, kan je er een turbo aan hangen.
    Vraag maar even aan FreekCorsa. Die rijd met een praktisch aanpassingsloze C20NE en een TD04 turbo. Komt iig meer als 150PK uit :P

    #17832082

    En al was het maar voor het geluid. Een 8v klinkt een stuk beter dan een 16 klapper

    #17832083

    8v tjes zijn zeker de betrouwbaarste ik heb er 3 gehad en echt verwoestbaar, eentje met zelfs over de 350.000 km en die rijdt nog steeds rond. Ik heb ook een 16v gereden en die had merkbaar meer power, dat was ook een fijne auto alleen brak de distributie riem en gevolg een hoop kleppen krom.
    Ik rij nu momenteel al weer bijna 8 maanden m’n 2e v6. En geloof een v6 rijdt zo lekker rustig, maar toch aardig wat power als je het gas lekker in trap. Verders heb ik nog nooit echt gekke dingen gehad met de v6, enkel een as hoesje wat los lag en heel m’n linker voorwiel onder de derrie zat.
    Je moet goed kijken wat je koopt, er staan meer verrotte en afgetrapte calibra’s dan nette en niet afgetrapte’s.

    #17832084

    [rquote=1898375&tid=144183&author=lucas-]En al was het maar voor het geluid. Een 8v klinkt een stuk beter dan een 16 klapper[/rquote]

    Haha, ja, dat is ook zo. een 8v klinkt heel anders als een 16v.
    Kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik ben het met je eens Lucas- :)

    8v’s grommen meer en willen niet gaan janken/schreeuwen zoals een 16v dat kan. Ook met een aftermarket uitlaat los je dat vaak niet op. De snerpende ondertoon blijft er in zitten, heb ik me laten vertellen. (nooit speciaal op gelet, alleen dat 16v’s van nature meer jankerig zijn)

    #17832085

    Haha ja jij hebt er natuurlijk helemaal een leuk geluid in zitten :D Maar ik vind dat die van mij ook best goed klinkt voor een origineel uitlaat systeem.


    @McKaamos
    : Ga je naar die meeting in dronten? Ben wel benieuwd hoe m’n interieur er bij staat, en hoe je auto er in het daglicht uit ziet :P

    Misschien kunnen we wel hier een topic aanmaken met wie er allemaal gaat

    #17832086

    [rquote=1898840&tid=144183&author=lucas-]Haha ja jij hebt er natuurlijk helemaal een leuk geluid in zitten :D Maar ik vind dat die van mij ook best goed klinkt voor een origineel uitlaat systeem.


    @McKaamos
    : Ga je naar die meeting in dronten? Ben wel benieuwd hoe m’n interieur er bij staat, en hoe je auto er in het daglicht uit ziet :P

    Misschien kunnen we wel hier een topic aanmaken met wie er allemaal gaat[/rquote]

    Haha, ja, mijne gaat nog iets meer grommen dan normaal ;) Maja, dat mag ook wel, gezien het systeem wat er onder hangt ;)
    Neemt niet weg dat het ook deels de aard van het beestje is natuurlijk.

    Dronten staat wel op de planning. Ik kreeg al een heads-up van 2Slow.
    Heb nog wel wat puntjes op de I te zetten voor die tijd.
    Sowieso moeten er weer zomerbanden onder. M’n zomervelgen gaan morgen naar de poedercoater en daar na moeten er nog bandjes op.

    Heb ook nog een andere set remmen liggen die ik er onder wil hebben, maar de nieuwe klauwen moeten nog helemaal gereviseerd worden.

    Interieur is trouwens nog niet volledig aangepakt. Alleen de stoelen zitten er nu in. De rest moet ik nog eens goed gaan onderzoeken, welke set netter is, en dan vervangen als het nodig is.

    #17832087

    Ja als het niet nodig is om de panelen los te halen zou ik het zeker niet doen. Is echt altijd weer vervelend met die plastic rommel die standaard afbreekt. Ja ik wil zelf ook nog een setje velgen kopen voor de meeting. Ik rij nu nog op de originele wieldoppen, maar voor in de zomer wil ik toch wel op een setje bbs rx rondrijden.

    #17832088

    Lucas, je ging toch voor A8 wielen enzo? :$

    Ik moet zeggen, ik rij zelf een Vectra 2.0 16v, maar die voelt minder snel aan dan de Calibra van Lucas.. Kan ook door het geluid komen uiteraard, aangezien de Calibra een stuk sportiever klinkt.

    #17832089

    [rquote=1898694&tid=144183&author=McKaamos][rquote=1898375&tid=144183&author=lucas-]En al was het maar voor het geluid. Een 8v klinkt een stuk beter dan een 16 klapper[/rquote]

    Haha, ja, dat is ook zo. een 8v klinkt heel anders als een 16v.
    Kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik ben het met je eens Lucas- :)

    8v’s grommen meer en willen niet gaan janken/schreeuwen zoals een 16v dat kan. Ook met een aftermarket uitlaat los je dat vaak niet op. De snerpende ondertoon blijft er in zitten, heb ik me laten vertellen. (nooit speciaal op gelet, alleen dat 16v’s van nature meer jankerig zijn)

    [/rquote]

    Een maat van mij heeft eeen 8v, die klinkt wat lager en brommeriger dan de mijne, is vooral ook stiller als je rijd.

    Een 16v (in iedergeval mijne) Maakt gewoon meer herrie ;) Zeker als je lekker aan het gangen bent, dan is een 16v veeeeel meer aanwezig dan een 8v. En uiteraard het uitlaat systeem doet daar ook bijdrage aan.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.