Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17553910

    abs computer pinout.. c20xe

    heb wel meer.. u2u als je nodig hebt.. ook c20let

    #17553911

    aanhaalmomenten kopbouten?

    ik zie in de eerste post een aanhaalmoment van 45Nm staan,en in een latere post 25Nm.

    Welke is het goede?

    Voor een c20ne is dit ook maar 25Nm,als de bouten afbreken als je ze op 45Nm vastdraait ben je de pineut….

    #17553912

    kopbouten doe ik altijd op 25nm en 3x 90 graden

    #17553913

    hoi tr power

    ik moest je contacten over mijn probleem
    mijn kabel boom en alarm is een ratjetoe
    en ik zou wel een nieuwe kabelboom der in willen
    liefst met een uitlees stekker

    bijvoorbaat dank

    #17553914

    en een u2utje jou kant op gestuurd

    #17553915

    Nieuwe vraag: Wat voor verschil zit er tussen een onderblok van een 2.5 en een 2.8? De distributie weet ik,poelie ook, en voor de rest?

    #17553916

    Geen in fijte

    Alleen oliepomp is anders ivm bevestiging spanrol
    En er zit een zwaardere krukas in en t vliegwiel is zwaarder

    Marc

    #17553917

    Vond zojuist nog een oud verslag voor mn opleiding een tijdje terug.
    Gaat over de distributieriem vervangen van een c20xe. Heb destijds mijn xe als voorbeeld gebruikt.

    ALs iemand er belang bij heeft stuur maar een berichtje dan stuur ik hem via de mail op.

    #17553918

    @otdh wrote:

    Geen in fijte

    Alleen oliepomp is anders ivm bevestiging spanrol
    En er zit een zwaardere krukas in en t vliegwiel is zwaarder

    Marc

    Ik zou dus een krukas van een motronic 2.5 in mijn 2.8 (dis) kunnen zetten?

    #17553919

    Ja..

    #17553920

    @Peter_89 wrote:

    Ja..

    Dit is 100% zeker voordat ik de meuk uit elkaar haal en daarna op m’n bek ga?
    Niet dat ik je niet vertrouw, maar het gebeurd hier meer dan regelmatig dat er mensen totaal de verkeerde kant op gaan door goed bedoelde adviezen cg. gebrekkige kennis.

    #17553921

    Ze zijn gewoon het zelfde hoor.

    #17553922

    weet er iemand iets meer over de originele nokkenassen, aantal graden en zo?

    Ediit : Ik hoorde deze week dat de originele 272° zouden zijn , is dat niet wat aan de hoge kant?

    Ik heb er net 246° met 1mm meer lift van cat cams ingebouwd.

    Ivan

    #17553923

    vraagje;

    Welk onderdeelnummer heeft de temperatuursensor en waar is deze het beste te bestellen?
    (Grijze-beige stekker)

    #17553924

    @TRPower wrote:

    geef een paar keer gas, de motor moet meteen toeren maken,en mag niet een soort naar luchthappend geluid maken

    Als de motor wel een luchthappend geluid maakt bij gasgeven, wat is daar de oorzaak van?
    Is dat redelijk simpel (en goedkoop?) op te lossen of zo’n motor beter laten staan en verder zoeken?

    #18349263

    Lieve mensen van de mooiste auto ter wereld. Mijn oude roestbak dan.

    Het moet 25 Nm zijn qua kopbouten C20XE, niet 45.

    En erna idd 3×90 graden.

    #18349264

    Als Peter dit leest:
    [img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/22684951_1589940174423916_767138274_n.jpg?oh=d03e1d7175eb7f3e5142bfc066d4df5e&oe=59EB5313[/img]
    Liefs aan jouw en Eep. Ik geef nooit op, jullie ook niet.

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.