Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 104 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 428)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310752

    Ik heb de foto even opgezocht, maar het lijkt wel dezelfde bak :wtf ik dacht dat me ooit verteld was dat dit een 3-bak was, maar zal me wel vergissen denk ik.
    Ik zeg erbij, dit is wel een jaar of 7 terug dat ik deze foto / info gekregen heb, dacht zo echt te herinneren dat dit een bak uit een Opel Blitz was.

    #17310753

    kan ik dat zien aan nummers op de bak als dit een 3-bak zou zijn
    of uit een opel blitz komt

    grtz

    #17310754

    Geen idee, maar of het een 3-, 4- of 5-bak is, is gemakkelijk te controleren; in een versnelling zetten en kijken wat hij doet met de in- en uitgaande as.

    #17310755

    @Henk 400rr bedankt voor de reactie.

    #17310756

    Ik heb de kraaiepoot/flens van de R25 ff gedemonteerd en opgemeten:
    – buitendiameter waar de keerring zit is 42 mm
    – binnendiameter waar as in komt is 28mm met 27 spiebanen.
    Iemand enig idee welke flens ik kan monteren om een rekord as te monteren achter een R25?

    #17310767

    Heeft iemand voor mij duidelijke foto’s, of nog beter; ontwerp tekening van die plaat die je nodig hebt om tussen de baksteun en een 5-bak te doen als de wagen eerst een 4-bak had.

    ook graag de maten van de silent-bloks die je ipv het standaard rubber kan installeren.

    Kon het niet meer vinden op het forum :(

    #17310768

    #17310769

    hallo opel vrienden !

    ik heb mij vandaag een R25 bak gehaald voor achter een c20xe motor voor in men manta b2 .
    Nu had ik precies willen weten hoe ik de tussen as moet maken !
    als het kan een foto en of de afmetingen !
    alvast bedankt ! :thumb

    #17310770

    dan post je het in het verkeerde deel!

    #17310771

    4 bak ombouwen naar 5 bak zonder verplaatsing plaatwerk en middenconsole?

    Mijn broer heeft een 5 bak die op de zelfde plaats uit de middenconsole komt.
    Welke bak is dat precies? staat er een nummer op?

    #17310772

    en in welke auto monteert hij deze ?? makko

    #17310773

    Ik wil mijn 4 bak vervangen door een 5 bak. Ascona B

    #17310774

    en je broer heeft ook een B, maar die is voorzien van een 5 bak, welke op de orginele plaats uit de tunnelbak steekt? als ik het zo goed begrijp.

    dan is het mechanisme aangepast, doe ik ook bij de manta`s die van 4 naar 5 bak gaan.
    om een manta b1 te voorzien van een tunnelbak van een b2 (gsi) dan kom je niet weg met je
    middenconsole, daar kan de orginele niet teruggezet worden.

    http://www.mantablog.nl/ombouw-4bak-naar-5bak/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17310775

    Klopt allemaal.

    De 5 bak zou dan de pook meer naar de handrem naar boven komen.
    Dus beetje slijpen en lassen lukt dat wel.
    En de Getrag 240 of kunnen er ook anderen in.

    Ik denk dat ik dat even laat doen, iemand in voor een klusje?

    Makko

    #17310776

    je hebt nu een 4 bak met kromme pook? of met een korte rechte?

    het gat in de wagen kan blijven zitten, en je kunt je 5 bak gewoon aanpassen naar dat gat toe.
    je moet wel even een aandrijfas bij de 5 bak hebben he.

    kwa werk is het goed te doen, mits je de 240 neemt, andere bakken kunnen eventueel ook, maar dat vergt dan wel weer meer aanpassing.. en centen vaak. de 240 past namelijk zo. zonder gedoe,
    enkel de pook en de bevestigingsteun loop je even tegenaan.

    #17310777

    Ik heb de originele lange pook erin, lekker roeren.
    Deze kan er dan ook op? mits ik het gat laat zitten waar hij nu zit, en dus het schakelmechanisme aanpas.

    #17310778

    ik ben zelf ook voorstander van terugplaatsen van orginele pook.

    heb dat bij mijn manta ook gedaan, 4 bak met kromme pook verwijderd.
    deze zit bij de manta dus wat verder naar voren in de middenconsole, vandaar de kromming.

    vervolgens het mechanisme van de 5 bak ingekort, en de pook daarvan een cm of 5 boven het mechanisme afgeslepen. daar de 4 bak pook weer opgelast, en klaar is klara.

    orginele tunnelbak gat in de manta

    en hier in afgewerkte toestand, 4bak pook, met een getrag 240 eronder

    in de ascona B van een maatje van me, zit de orginele 5bak pook gemonteerd op de plek waar normaal de kromme 4 bak pook omhoog komt.
    vind het zelf heel vervelend schakelen, aan gezien je telkens erg naar voren moet grijpen om bij de pook te kunnen.

    #17310779

    Helemaal top! Ziet er heel mooi uit. :thumbup

    Ik meld me weer als ik een bak heb gevonden.

    #17310780

    :thumbup

    #17310781

    http://link.marktplaats.nl/558498126″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    mocht je je vervelen…. mooi ritje :P

    maaar.. misschien heeft eddepet nog wel wat liggen in Almeloo

    #17310782

    heb deze ook gemaild http://link.marktplaats.nl/552812198″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Is die dan meteen goed voor het originele gat?

    #17310783

    wel voor in een B2 manta carroserie ja, de manta b gsi is immers standaard geleverd met de 5 bak.

    maar het schakelmechanisme moet jij dus nog aanpassen. bij beide bakken.

    heb hier nog een half aangepast, en half compleet mechanisme liggen.

    #17310784

    GOD schiep Adam…
    Adam schiep OPEL!!

    Opel Schiep Adam!

    #17310785

    ja kan dat er wel eens bij onder zetten haha

    #17310786

    Wie heeft er bij het ombouwen naar een Getrag 240 dat rubber kapje wat om de koppeling schakel-pook -> schakel-as weggelaten?

    (ik heb dat kapje niet)

    Wat is het risico? Dat er troep en roest tussenkomt zodat het slijt of vast gaat zitten?
    Zijn dit soort kapjes nog ergens te krijgen overigens?

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 428)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.