Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 104 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 428)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310729

    Oh, maar dat klopt wel, ook de link die ik eerder aangaf zegt precies hetzelfde, overigens alleen voor Rekord E1 met de 2.3D.

    Maar vlgs mij was dat slechts een gietijzeren bak met een dikkere aandrijfasuiteinde en wat langere schakelstangen, qua grote was hij verder gelijk aan de andere gietijzeren 4-bakken.

    De aluminium 4-bak zat voor zover ik weet alleen in de Monza / senator A1

    #17310730

    Ik ben bezig met een Omega blok in een Rekord, nu past alleen de cardan-as niet meer.
    Weet iemand toevallig of de “kraaienpoot” van een 4-bak Rekord zo in een R25 van een omega kan?

    #17310731

    Nee, dat kan niet.

    Je kan alleen in de tussenas een overgang maken van Omega deel naar Rekord deel.

    #17310732

    Hmm, wel vreemd. De vorige eigenaar had ook een R25 in deze rekord liggen, en de origele as zat er nog onder.
    Geen idee hoe diegene dat heeft opgelost. Denk dat ik de as maar laat veranderen.

    #17310733

    bel hem op zou ik zeggen.

    #17310734

    haha ja, maar de vorige eigenaar heeft die bak er niet ingebouwd. Dus die weet niet of er modificaties aan gedaan zijn.

    #17310735

    Ik heb een vraag i.v.m. versnellingsbakken die ik overlaatst heb gekocht.

    Aangezien ik een opel kadett c heb, en de eigenaar zei dat deze versnellingsbakken ook onder een c-tje passen heb ik ze maar gekocht, zat in een groot lot onderdelen van mijn type wagen.

    Nu heb ik mijn versnellingsbakken nog is goed bekeken en nu blijkt dat hier een logo van BMW opstaat.

    deze hebben volgende gegevens:
    getrag 242.0.291.01
    4.5 225
    M60
    034610AR

    en
    52 225
    2320.139.02
    383298/6
    6.1 ==> ik denk dat dit de overbrenging is, of ben ik verkeerd.

    Nu had ik toch graag geweten wat deze cijfers betekenen hé :) en of deze wel degelijk passen onder mijn c-tje

    Alvast erg bedankt Niles_92

    #17310736

    Maak even een foto, dan is het iets makkelijker oordelen.

    #17310737

    @deperik, t gaat toch om de rekord van hendri ..??

    t ding komt van rick uut marle.. mogelijk dat hij je kan helpen,

    #17310738

    @Ghanz wrote:

    @deperik, t gaat toch om de rekord van hendri ..??

    t ding komt van rick uut marle.. mogelijk dat hij je kan helpen,

    Klopt! Toevallig mail-adres o.i.d. van Rick uut Marle?

    #17310718

    oef mot ik ff zoeken.

    #17310717

    dat lag er bij Rick in.
    als ik het goed heb.

    #17310739

    Lijkt me een getrag bak ofniet? Hendri had er een r25 bak uit gehaald met die c20let.

    #17310740

    yep, getrag 240 voor een (D)OHC motor.

    #17310741

    en had die hen3 dat wel goed dan ??

    #17310742

    Was dat die rekord waarvan de losse motor bijna net zo duur was als de complete auto?

    #17310743

    @Ghanz wrote:

    en had die hen3 dat wel goed dan ??

    Dat weet ik natuurlijk niet, Hendri zei mij dat er een R25 met C20let onderheen kwam. Maar misschien had degene die de c20let erin had gelegd, ook wel de R25 aangepast op de rekord :hmmz . Of het was een Getrag :hmmz , ik weet het niet want bij mij zat alles er niet meer in king: alleen de cardanas eronder met dus een (te) grote hardyschijf

    @henk 400rr wrote:

    Was dat die rekord waarvan de losse motor bijna net zo duur was als de complete auto?

    Geen idee maar zou best kunnen, ik heb hem bij Hendri vandaan, de motor was er al eruit want die had hij al los verkocht.;) Maar geloof dat de Rekord nog niet echt te koop stond bij hem, hij was van plan er een 3.0 24V in te leggen.

    #17310744

    ja dat is diezelfde, wees blij dat je die zg “c20toilet” er niet bij had. :D :D

    Daar zat inderdaad een R25 achter van Omega met OHC motor met aangepaste tussenas.

    #17310745

    Ok prima, dan laat ik de tussenas veranderen, iemand nog een adres die dit doet voor een nette prijs?

    #17310746

    Past trouwens de “kraaiepoot” van een AR35 bak (senator e.d.) niet in de R25 bak? Senator heeft namelijk ook de grotere Hardy-schijf die rekord ook heeft.

    #17310747

    –>http://www.senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm

    de AR35 is een automaatbak, de R25 een schakelbak, kans is aanwezig dat het niet past.

    Verder weet ik dat er in Veendam een bedrijfje zit die het doet, maar volgens mij ook wel dichter in je buurt, waar exact, weet ik even niet, zo bekend ben ik daar niet.

    #17310748

    @henk 400rr: sorry voor de late repost

    hier zijn de foto’s van de 242:

    hier foto’s van de 232

    ik hoop dat deze goed zijn, qua duidelijkheid ?

    Alvast bedankt hé

    #17310749

    @henk 400rr wrote:

    @chriske wrote:

    dank u voor de info

    volgens ik meen te herinneren ( 4-bak ligt niet thuis )
    is het een bak met alu klokhuis achter

    zal nog eens bekijken
    grtz

    je hebt deze dus, de 4-bak met overdrive.

    dit zijn de foto s van die 4-bak rekord e diesel


    is toch iets anders dan op jou foto

    grtz

    #17310750

    Inderdaad :shock:

    Ik heb ooit een bak gezien van een Blitz die hierop leek, maar deze bak heb ik niet eerder gezien.


    @Niles_92
    : met deze bak kun je in principe niks mee in een manta, tenzij je er een BMW motor erin hangt.

    #17310751
    henk 400rr wrote:
    Inderdaad :shock:

    Ik heb ooit een bak gezien van een Blitz die hierop leek, maar deze bak heb ik niet eerder gezien.

    zal eventueel eens kijken naar de nr die erop staan
    staat wel GM op

    grtz

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 428)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.