Alles op een rij: Tussenassen

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Tussenassen

19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17309852

    @Ghanz wrote:

    wie kan mij helpen aan de maten van de veer die in de aandrijfas zit, op de plaats waar deze in de bak schuift?

    voor zowel de 4 als voor de 5 bak.

    en bedankt maar weer :thumbup

    de 4 bak heeft gewoon een ronde spiraal veer zoals een klepveer die van een 5 bak is een platte spiraalveer dikte iets dunner als de as dat hij er in kan maar ligt nog vrij los.lengte is bij een 4 bak veer dacht ik iets van 7 cm en die van een 5 bak 5cm

    #17309853

    heb hier 2 4 bakken verwijderd… en geen veer

    heb ook 2 5 bakken liggen, en je raad het al… geen veer

    vandaar mijn vraag. en de sterkte… in te knijpen met de vingers?

    #17309854

    die van de 5 bak is makkelijker in te knijpen dan die van de 4 bak. volgensmij past er zelfs een klepveer van een c16xe in maat was iig het zelfde ;)

    #17309855

    is die veer trouwens zo noodzakelijk? de as zit immers vast aan de traverse ( manta B geval)

    #17309856

    door het in en uitveren van de as word de aandrijfas langer en korter.in het staartstuk zit ook een as met schuifstuk en de veer vangt dat op en ook de motor kan een beetje op en neer gaan naar voren en naar achter..met een beetje pech schiet de aanrijfas bij de achteras er uit en is het tandjes poetsen en dus dat gedeelte stuk

    #17309857

    duidelijk.

    die redenering had ik ook, maar aan de andere kant,
    het spul beweetgt toch niet zoveel dat een veertje het stoppen kan?

    dat ik bij de demontage geen veer tegen gekomen ben, vind ik wel wat vreemd.
    maargoed, veertjes zoeken dan maar.

    en bedankt! :thumbup

    #17309848

    Heb div manta s gereden waar ze niet in zaten ging altyd goed
    Enkel heb ze ook gereden waar ik irritante zoem hoorde bij bepaalde snelheid en dan was na dat de veer der weer in zat weg
    Tevens is het bij een 5 bak iig soort bescherming want bij fors achteruit rijden en remmen vliegt je as in de bak en dan kan hij je teller aandrijving stuk maken

    Tevens heb ik nog 1 automaat as liggen staat nu op mp
    67 cm hoh
    Geen koopje

    #17309850

    ey

    welke as heb ik nodig voor een:
    Rekord E2 met een 2,6 Dual Ram icm een Getrag 240?
    de rekord is nu een 2.0 automaat

    en moet ik het schakelmechaniek nog aanpassen?

    #17309849

    ligt eraan waar de bak uitkomt,

    in een manta heeft deze een kortere schakelweg als in een rekord.
    dus kan mogelijk wat aangepast moeten worden ja

    tis enkel wat verlengen, meer niet

    #17309858

    @Commodore A wrote:

    Hallo Arv, heb jij het schakelmechanisme ingekort van de Getrag 265 voor in het originele pookgaat van de 4 bak? Zo ja hoe heb je dat gedaan?
    Gr. Commodore A

    Sorry voor de late reply, had je bericht niet eerder gezien…

    Ik heb het schakelmachanisme gewoon origineel gehouden zoals die vd Senator af kwam. Om dat ik een Commo heb van voor 1970 had ik een hele smalle kleine tunnel. Zodoende heb ik een tunnel van een B senator ingelast, en het gat rondom de pook aangepast op de plek van de pook zelf.

    #17309859

    Vraagje

    Heb een 1600 kadett c achteras onder men kadett c sedan 2.0S cih met een getrag 240 5 bak. De tussenas heeft van hart tot hart een lengte van 76 cm. Nou lees ik dat hij ongeveer 67 cm moet worden. Maar ik kan maar maximaal 61 cm kwijt tussen de bak en het koppelstuk van de achteras..Misschien moet ik er bij vertellen dat ik de motorsteunen op het meest voorste gat heb zitten (Meer naar het front toe). Ik kan dus niet nog meer ruimte maken…Wie helpt mij uit de brand?

    Gr Dennis

    #17309860

    Iemand die wat info heeft voor een 240 getrag (5bak) te plaatsen in een rekord c ?

    thx

    #17309862

    VRaagje…moet een tussenas volledig in de bak zitten? Of mag hij voor de kering zitten..ik denk dat ik zelf het antwoord kan geven maar ik wil het zeker weten..(getrag 240)

    #17309863

    De as moet wel in de keerring zitten. Maar door uit en inveren zal de as t.o.v. de versnellingsbak bewegen. Als de achterwielen van de grond zijn en de as zit helemaal voor in (richting de neus van de auto) dat is niet goed.

    #17309861

    Ja dat dacht ik al..Ik heb hem laten inkorten..maar als de auto op zijn wielen staat komt de as net niet voorbij de kering (+- 2cm) te kort..

    #17309864

    Weet iemand de maat van de kruisstukken voor een 5bak?

    Ik heb een asje bij mijn getrag 240 met een los flensje voor in de bak. Deze zit dus met bouten vast aan het kruistuk (en dan krijg je de rest van de as met tussenlager)
    Ik heb liever een ander asje die er in past, met een compacter kruisstukje. Puur vanwege de ruimte in de tunnel.

    Als die van een manta net zo groot is laat ik het voor wat het is, anders ga ik opzoek naar een ander asje.

    #17309865

    Ik weet.zo geen maat.voor je
    Heb wel nog 2 tussenassen.liggen
    Mogen voor weinig weg
    Wil ze best even meten voor je

    #17309866

    @louwe 16 klepper wrote:

    Ik weet.zo geen maat.voor je
    Heb wel nog 2 tussenassen.liggen
    Mogen voor weinig weg
    Wil ze best even meten voor je

    Dat hoor ik graag van je.

    #17309867

    Krijg via Facebook te horen dat het 1cm scheelt. Wat dus neerkomt op een halve cm aan beide kanten.

    Kan dus beter deze as gebruiken.

19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.