alles op een rij: Reviseren

Forumindex Forums Techniek Cih alles op een rij: Reviseren

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 103)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310418

    Plastigauge gevonden op Ebay.

    maat om kruktap en hoofdlagers te meten inlc verzenden +/- 9 euro

    http://stores.ebay.co.uk/hutson-precision-components” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17310419

    even een vraagje,
    hoeveel compressie moet je ongeveer hebben met, een 2.4 met 2.0 kop??

    #17310420

    wat heb jij dan ??
    volgens mij zit ik bij de mijne ergens zo rond de 10 bar

    #17310421

    Ik heb nog niks gemeten. Maar beb ik wel van plan.
    Heb net mijn 2,4 gereviseerd. Wist je mischien wel.
    Daarom wou ik even weten, wat normaal is bij 2,4 ??

    #17310422

    is de koppakking van de 2.0 en 2.4 presies het selfde??

    #17310423

    Heb laatst nog een 24E gemeten en die had 15 bar. :D

    :thumb

    #17310424

    @sh93 wrote:

    is de koppakking van de 2.0 en 2.4 presies het selfde??

    ja

    #17310425

    Hoe lijkt het met de 2.4??

    #17310426

    alle 4 rond de 12 tot 12,5
    moet goed zijn :thumb

    #17310398

    Hallo, Ik had een vraagje over het slijpen van vaste cih stoters, had dit iemand al gedaan…? Ik heb namelijk nog een goede set liggen die ik wil gebruiken bij een nieuwe nokkenas. Daar men altijd zegt dat men nieuwe stoters bij een nieuwe nokkenas moet gebruiken, dacht ik eraan ze te laten slijpen… Minimaal natuurlijk ivm de geharde laag… Mvg

    #17310397

    Wat houdt dat precies in slijpen?
    Ik heb een gebruikte nokkenas liggen met gebruikte vaste stoters uit een ander blok om samen in te gaan bouwen

    #17310427

    Hallo,

    Ik ben min of meer nieuw op het forum. Heb e.e.a. gelezen over revisie maar nog niet exact wat ik zoek. Als iemand mij wil adviseren? Graag!

    Recent het project van mijn A-Ascona weer uit de hoek gehaald. Heeft al wat jaren onder een zeiltje gestaan. Ooit een 2.2 gekocht die ik nooit heb horen lopen. Heb maar besloten om hem eerst eens open te maken. Geen bijzonderheden! Ziet er allemaal wel netjes uit.

    Behoudens het randje bovenin zijn er geen bijzonderheden aan de cilinderwanden. Kan het niet goed meten maar randje is in ieder geval minder dan 0.05mm.

    Vraag is nu wat handig is. :hmmz

    Moet er iets aan de wanden gebeuren?
    Moet het randje weg?
    Moet er geboord worden?
    Andere zuigers?
    Is alleen zuigerveren vervangen zinvol?

    Zijn er, om dit soort zaken te beoordelen, vaste minimale waarden?

    Elk advies is welkom.

    #17310428

    hey,
    ik weet niet of iemand hier nog kijkt maar even iemand zn mening nodig.

    ik heb een geheel orginele 2.2 met overdruk int carter en lage compressie in de voorste zuigers
    heb al 2 blokken gehad na deze die goed zouden zijn maar helaas.

    is het vervasngen van de zuigerveren genoeg?
    lagerschalen ed zien er goed uit.

    en kleppen stellen is dit nou met afstandsplaatjes of met een paar slagen los?

    #17310429

    Het ligt eraan wat het probleem is, het kunnen zuigerveren zijn, het kunnen kleppen zijn .. het is maar net waardoor de compressie verloren wordt.

    stellen van de kleppen is ook afhankelijk van de type stoters, hydro of vaste.

    #17310430

    Kleine vraag…
    voor mn 2.2 zoek ik een nieuwe in/uitlaatpakking.
    Welke kan ik het beste pakken?

    #17310431

    ik ben voorzien

    nu nog een set voor de 3 traps automaat bestellen. Ding loopt langzaam leeg terwijl die in de stalling staat :D

    #17310432

    Pakkingsset voor de automaat via ebay.de..inclusief keerringen

    Nu nog keerringen voor het onderblok. Iemand weet welke maat dit is? Ik heb een bedrijfje die ze op maat heeft liggen.

    #17310433

    @ho-eve wrote:

    Hallo,

    Ik ben min of meer nieuw op het forum. Heb e.e.a. gelezen over revisie maar nog niet exact wat ik zoek. Als iemand mij wil adviseren? Graag!

    Recent het project van mijn A-Ascona weer uit de hoek gehaald. Heeft al wat jaren onder een zeiltje gestaan. Ooit een 2.2 gekocht die ik nooit heb horen lopen. Heb maar besloten om hem eerst eens open te maken. Geen bijzonderheden! Ziet er allemaal wel netjes uit.

    Behoudens het randje bovenin zijn er geen bijzonderheden aan de cilinderwanden. Kan het niet goed meten maar randje is in ieder geval minder dan 0.05mm.

    Vraag is nu wat handig is. :hmmz

    Moet er iets aan de wanden gebeuren?
    Moet het randje weg?
    Moet er geboord worden?
    Andere zuigers?
    Is alleen zuigerveren vervangen zinvol?

    Zijn er, om dit soort zaken te beoordelen, vaste minimale waarden?

    Elk advies is welkom.

    Heb je het randje gemeten met een micro meter?

    Er zijn vaste maximale en minimale waardes, deze staan in het werkplaatshandboek, heb er helaas geen.

    Zolang de zuigers nog goed zijn zou ik deze niet vervangen. De zuigerveren als deze meer dan 0,5 mm speling hebben als ze gemonteerd zijn. (de opening van de ring zeg maar). Dan zou ik de veren wel vervangen. Anders veren en zuigers laten voor wat het is.

    Mocht je complete revisie doen, dus lagers en dergelijke ook nieuw, en er is geen voelbare maar wel zichtbare schade aan de krukas ook deze laten slijpen ondanks dat je het niet kunt voelen.

    Ga je boren en honen, moet je wel overmaat zuigers monteren.

    #17310434

    Als ik het goed voor heb zijn de boringen(95mm) steeds gelijk maar langere drijfstangen en andere krukas tussen 2.0, 2.2 en 2.4 motor?

    #17310435

    ja klopt, en ook andere zuigers

    #17310436

    even een klein vraagje, kan hier wel bij dacht ik.

    ik zag bij krause een mooi setje kleppen. 46/41
    nu vraag ik mij af waarom zit en 5mm verschil in de in en uitlaatklep.
    zou dit graag willen weten king:

    #17310437

    Kun je eigenlijk de drijfstangen/krukaslagers zo losdraaien om te inspecteren?
    En daarna weer vast met een momentsleutel? Kan dit weer met dezelfde bouten of zijn dit rekbouten?

    @McLambo wrote:

    We zijn het blok aan het nameten met een micrometer…

    Wie heeft de maximale spelings maten voordat een blok afgeschreven is?
    Kan ik dit ergens terug vinden online? google zoektocht leverde niets op

    /edit: Nou, geloof dat ik er 3 minuten later toch tegenaanloop: http://www.mantablog.nl/cih/cih-onderblok/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hoe meet je dit precies na? met een micrometer… maar dan?
    De onrondheid van de cilinders/zuigers kan ik nog inkomen, en dan de lagers met een (digitale) schuifmaat?
    En hoe meet je de speling op de zuigerveren, als ze gemonteerd zijn kun je er toch niet meer bij om te meten met een voelermaat?

    Binnenkort maar weer eens :kewlpics plaatsen in mijn topic; viewtopic.php?f=22&t=177537

    #17310438

    Binnenkort mn automaat bak wisselen.komt een 4 bak achter.nu wil ik gelijk de krukas keerring achter het vliegwiel vervangen. Wat is daar de maat van? 2.2 cih

    #17310439

    77X100X11,5
    Gewoon bestelbaar bij de auto-onderdelenhandelaar.

    #17310440

    Thanks!
    Ik heb een bedrijfje die lagers en keerringen op maat heeft liggen, en als het er niet ligt kan die het bestellen.
    Scheelt nogal een beetje in vergelijking met de onderdelenboer.
    Zelfde spul/merk kost bij de onderdelenboer 2 of 3 keer duurder als dat ik daar kwijt ben.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 103)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.