Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 227)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310051

    geen idee :D

    de gehele setup ligt nog in delen.
    moet nog gemonteerd worden, en dan kijken wat ie doet.

    de topsnelheid is niet intressant. de acceleratie wel.

    #17310052

    origineel gepost door Ghanz
    geen idee :D

    de gehele setup ligt nog in delen.
    moet nog gemonteerd worden, en dan kijken wat ie doet.

    de topsnelheid is niet intressant. de acceleratie wel.

    Ben ik volledig met je eens:thumbup

    #17310054

    Dingen worden onderhand collector items als je de vraagprijzen ziet :-o

    http://link.marktplaats.nl/423490827

    #17310055

    ja, inderdaad. ik zie ze op ebay.de ook voor 1150 voorbij komen. Er staat ook een aangepast 2.0 injectie systeem op mp voor 450 euro, ze zijn helemaal gek geworden

    #17310056

    vindt het ook een beetje belachelijk worden
    maar ik ga er dan ook van uit dat niemand dit ervoor gaat betalen
    des te meer reden om gewoon 2 liter te rijden

    #17310057

    Zit er ook over te denken om mijn Ascona niet gewoon op te bouwen met een 2 literen, en dan als je er toevallig een keer voor een mooi prijsje tegenaanloopt, een 2.4 op de kop te tikken. Die ombouw is niet zo heel drastisch…

    #17310058

    Heb vorige week nog een 2.4 met getrag 240 uit een manta A op de kop kunnen tikken voor 500 euro.
    Wie zoekt die vindt :P

    #17310059

    ooooo!! :o

    Jaloers! in NL? of buitenland? Welke staat was het geheel?

    #17310060

    In NL, in goede staat maar ga hem toch reviseren daar ik een betrouwbare motor wil.

    Grtjs

    #17310061

    gefeliciteerd:wub
    mocht je nog zoiets tegen komen……….ik hou me aanbevolen:D

    #17310062

    en hoe komt het dan met de kabelboom van de motor moet je de zekering kast en alles dan ook ombouwen enzo?

    gr merky

    #17310063

    De rammel in mijn 2.4 begint steeds onheilspellender te worden. Heb een gereviseerde 2.2 “te leen” met 0 km op de teller……ben benieuwd wat het verschil met rijden is.:hmmz

    #17310064

    [rquote=1892093&tid=35036&author=merky koudum]en hoe komt het dan met de kabelboom van de motor moet je de zekering kast en alles dan ook ombouwen enzo?

    gr merky[/rquote]
    Nee, in het algemeen hoef je maar 3 draden aan te sluiten. +, geschakelde plus, pulsdraad naar de startmotor aanleggen, en de groene van de ontsteking (als ik me niet vergis)

    #17310065

    maar nu heb ik de kabelboom van de motor gemonteerd en nu hou ik nog een paar stekkers over en waar zijn die dan voor die lopen naar binnen naar de de andere gedeelte van het licht enzo.

    #17310066

    maak er een paar foto’s van? Bij mantacabrio.nl is deze info ook verkrijgbaar

    #17310067

    maar wat is nu een C24ne eigenlijk waard dan? 350euro zonder bak en ongereviseerd is dat te duur?

    #17310068

    [rquote=1893925&tid=35036&author=Robert Smit 8v]maar wat is nu een C24ne eigenlijk waard dan? 350euro zonder bak en ongereviseerd is dat te duur?[/rquote]
    Voor dat geld zou ik er 10 kopen. In mijn beleving is het een normale prijs, maar vinden voor dat geld gaat meestal niet lukken.

    #17310069

    Dat is een koopje!

    vraagprijzen beginnen bij 500 euro, en dan mag je hem vaak nog zelf uit een of andere ouwe Omega sleutelen. Geeft je wel een idee dat het blok tenminste nog niet afgeragd is! :angel

    #17310070

    ik kan een blok kopen die heeft eerst in een c kadett gezeten maar komt oorspronkelijk uit een rekord 2.4. bestaat
    er wel een rekord 2.4 en is dit het ideale blok voor ombouw ascona?

    #17310071

    Een Rekord 2.4 heeft officieel nooit bestaan, dus da’s een zelfbouwer geweest, een 2.4 is een heerlijk blok voor in de Ascona, veel koppel en betrouwbaar.
    Een standaard 2.4 is geen toerenwonder, geloof dat ie z’n topvermogen al bij 4800 of 5000 toeren geeft, bijna een diesel.
    2.4’s zijn ook heel best op te voeren, maar goedkoop is het niet, begin niet aan chippies of andere troep, werkt niet.
    Ruige nokkenas, grote webers, normale ontsteking er in en gassen maar.
    Een oliekoeler en een grotere radiateur is dan ook wel een goed idee.

    #17310072

    oke dan, wou vanmiddag ff kijken naar een blokje. Heeft iemand nog goeie tips waar ik naar moet kijken en op moet letten??

    #17310073

    Er is een 5 bak getrag 240 bij, maar deze is al ingekort voor een manta A. Weet iemand of dit dan ook passend is voor een ascona b?

    #17310074

    hey mensen goed nieuw….:D
    misschien beetje offtopic maar heb vanmiddag een 2.4 blok met getrag 240 gekocht.
    Ook zitten er een berg aan onderdelen bij zoals aangepast injectiesysteem, 2x vliegwiel (afgedraaid) computer,
    pouli’s, kabelboom, koppelingsplaten, extra 2.4 kleppendeksel, passende karterpan, enz.
    Ben erg te vreden met deze setup. En dat voor intotaal 500 euro:afro:P:D:D:D:D:D:sleeping

    #17310075

    mooie prijs, klinkt niet slecht.

    Wat de tussenas betreft, de B-serie heeft een langere nodig dan de A-serie, staat ook beschreven in 1 van deze sticky topics.

    #17310076

    de kopbouten in een 2.4 zijn dat rekbouten of niet? In het begin van dit topic staat dat bij het demonteren van de kop de krukas op het nulpunt moet staan. ik kan het streepje op de krukas pouly wel vinden maar niet op het blok.
    kan iemand mij vertellen waar deze ongeveer moet zitten? wijst deze schuin naar beneden (rechts)?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 227)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.