alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

Forumindex Forums Techniek Cih alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310312

    En hier kan je hem zo bestellen king:

    http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2405_Thermostat-casing-1-6-2-0-CIH.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17310313

    ex-btw + -ex verzendkosten.

    gebruikt zijn ze zat te vinden.

    #17310314

    ik begin nu sterk te twijfelen om mijn idf webers terug te verkopen en DCEO webers te kopen.
    ik had al een inlaatspruitstuk voor deze.

    #17310315

    @Thijsdm wrote:

    ik begin nu sterk te twijfelen om mijn idf webers terug te verkopen en DCEO webers te kopen.
    ik had al een inlaatspruitstuk voor deze.

    Ik heb een vrij knap setje liggen :thumbup

    #17310317

    Wat doen de cihjongens liever….een 2.2e op webers…of een 2.0s op webers?

    Ik heb de 2.2 in een auto op gas, de 2.0s komt net uit een manta

    #17310318

    En waar hebben ze die carbs voor een nette prijs.

    Risse vraagt bijna 1200 euro voor een paar webers.

    Of iemand hier nog iets in de aanbieding?

    #17310319

    http://www.carburateurwinkel.nl/

    Waarschijnlijk goedkoper. Fijne zaak ook, deze man heeft er veel verstand van.
    Ik zie ze momenteel niet staan op de site, maar ik dacht dat hij ook nette gebruikte gereviseerde carburateurs leverde.

    #17310316

    Momenteel een 40mm dcoe set liggen.

    Kan iemand me op weg helpen met de basisafstelling qua venturi’s en sproeier maten en dergelijke?
    Voor een 2.0’s.
    Ik zoek nog een leuk nokkenasje, heb nu de std K nokkenas er in.
    het hoeft geen race motor te worden, gewoon een lekker soepel draaiend blok met lekker weber geluidje :wub

    Zitten momenteel 30mm venturi’s in en chokebuis nummer 6.
    Emulsiepijpjes f16, maar heb er ook f2 bij???

    Als me die motor er maar even een beetje oploopt, de rest van het afstellen laat ik door speedcentre doen tegen die tijd.

    #17310320

    heb nog niet lang een rekord e1 1.7 n
    zou graag mijn 40 webers er eens op plaatsen

    heb al de info gelezen in het begin
    zijn er nog dingen die mss anders zijn omdat dit een 1.7n blok is

    grtz

    #17310321

    Carbs weer verkocht. Niet goed gekeken, waren 2 verschillende nummers, maar qua opbouw gelijk.
    Dus per stuk verkocht.

    Moet er binnenkort 3 van 45 hebben :vertag

    Hoe zit het eigenlijk met het spruitstuk van een c30ne? is dat gelijk aan die van de 4 cilinders?

    #17310322

    Niemand die het weet?

    Denk dat ik me aan de injectie ga wagen, omdat er een hoop leuk spul te koop is uit de autocross.
    Een set gasklephuizen is op basis van een webercarb, en gaat dus op een weber inlaat.

    Wat past er dus op een c30ne?

    #17310323

    Dat wordt volgens mij dan een duur grapje.
    Je bent dan de inlaten van een 2.2 / 2.4 nodig.

    #17310324

    Dta gebruikt aanschaffen valt mee. De gasklephuizen zijn wat goedkoper als nieuwe webers. denk dat het stabieler gaat lopen als webers…en zuiniger ivbm injectie

    #17310325

    Oke maar de inlaten van van de 2.2/2.4 zijn niet echt goedkoop.
    En 2 2de hands worden ze niet gauw aangeboden laat staan 3.

    #17310326

    Toevallig staan er 2 op. Net 1 te weinig

    #17310327
    #17310328

    is het mogelijk om op 45 mm spruitstukken 40 mm carbs te zetten

    #17310329

    dit thermostaat huis is enkel voor webers maar past ook mss voor injectie

    grtz

    #17310330

    Een van de problemen waar ik tegenaan loop bij de ombouw naar webers is dat je amper nog bij de spruitstukbouten kunt.
    Ik kreeg de tip die te vervangen door imbusbouten.
    Alleen waar haal ik in vredesnaam imbusbouten M9 x 32 vandaan???

    iemand een tip?
    tia

    #17310331

    Ik heb ze zelf gemaakt. Inbus m10 met een gedeelte zonder schroefdraad afdraaien naar 8.9 mm en daar m9 x1.25 op snijden. Werkt prima alleen is het nog geen pretje

    #17310332

    Bij Biesheuvel kun je ze krijgen. Die hebben binnen en buitenzeskant bouten. Ook 12.9 kwaliteit, dus geen 8.8 dropboutjes. Maar deze zijn helaas niet goedkoop. Ik heb voor een setje 45 euro betaald. Maar het maakt het erg gemakkelijk om het spruitstuk(ken) fatsoenlijk vast te zetten.

    #17310333

    Biesheuvel…..

    Ik had het moeten en kunnen weten :D

    Bedankt voor de tip.

    #17310334

    op een 2.2E , beter met 45 carb

    of 40 carb

    grtz

    #17310335

    hallo
    ik heb een vraagje voor de talrijke opel kenners onder jullie.
    ik ben in het bezit van een opel manta a met een 2.0e blok.
    ik heb daar recent dellorto’s dhla 40 op gezet.
    wat is de ideale sproeier bezetting voor deze blok?
    hij draait goed, maar heeft last van niezen bij traag rijden. enkel dan..
    ook veel “gepof” in de uitlaat.

    alle info is welkom..
    groeten bert

    #17310336

    Klinkt mijn als te arm onderin. Er is geen ideale sproeier bezetting dat is per motor anders. Wat is je huidige sproeier bezetting? Mooiste zou zijn rijden met afr meter

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 130)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.