alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

Forumindex Forums Techniek Cih alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310262

    Krijg je de Cabrateur hier echt weer helemaal schoon meE?

    Gr Bennie

    origineel gepost door henk 400rr
    nee, daar is zo’n speciale carburateur reiniger voor,.

    Dit bijvoorbeeld:

    #17310263

    nee… als je de carburator helemaal schoon wilt hebben moet je ze ultrasoon reinigen.

    #17310264

    Hangt ervan af hoe smerig hij is en hoe lang deze niet gebruikt is, in veel gevallen is de carburateurreiniger genoeg, maar soms ook niet.

    #17310265

    origineel gepost door Redmanta84
    Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .

    http://www.youtube.com/watch?v=0TwqRU4dMSM

    http://www.youtube.com/watch?v=jek0D_Wb2TM

    Is dat normaal/gezond dat er ook vuur uut de inlaat komt?:wtf

    #17310266

    Heb ook iets inelkaar geflanst moet het alleen nog even netjes afwerken..




    Mocht iemand nog verbeter punten zien zeg het dan. dan kan ik het nog aanpassen
    voor ik het op mijn blok monteer.

    Gr

    #17310267

    Ziet er netjes uit hoor. Zo gauw geen commentaar.
    Tip, test het volledig kunnen sluiten van de gaskleppen goed. Was bij mij een probleem. Je krijgt m dan nooit goed stationair lopend.

    Alleen een vraagje, waar heb je het gasstangensetje vandaan? En weet je of deze ipv op je solexen(?) ook op een weber past?

    #17310268

    Gashandel zat bij een partij dubbele carb. die ik gekocht heb.
    Hij is bedoelt voor 1 dubbel carb. maar heb hem aangepast voor 2 dubbele.
    Weet zo dus ook niet of die op webers of dollorto’s past.

    Zal morgen eens goed kijken of bij bijde de gaskleppen goed sluiten.

    Gr

    #17310269

    Zow, clean.

    #17310270

    Ik heb de mijne net klaar:thumbup
    Een 2.4 met gesmede zuigers(Wiseco),cat cam 312,45 weber en uiteraard alles nieuw.

    #17310271

    Wauw, dat ziet er goed uit!

    Alles nieuw…. ik kan me niet beginnen voor te stellen wat dit geintje gekost heeft :cool:
    Maar dan kun je er weer ff mee vooruit! :thumbup

    #17310272

    hallo.

    heb net bij hein z’nw ebers over genomen incl spruistukken voor 20.
    maar ik zit even te zoeken welk thermostaathuis ik nou nodig heb,
    wanneer zijn het korte wanneer lange spruitstukken?maten ca?
    of zijn e rook type’s waar bij je eht origineel kan laten zitten?want als ik hem er zo voorhang,moet het gewoon kunnen geloof ik.

    gr mike

    #17310273

    ik wil zelf een luchtfilter box maken voor op de webers, er is vast wel iemand die dit gedaan heb en mijn uitleg kan geven over how to build??

    welke spullen heb ik nodig

    moet die box een speciale inhoud hebben?

    #17310274

    origineel gepost door henk 400rr

    Origineel gepost door Ruud B
    *schopje*

    Ik wil graag 40-webers op een 2.0E hebben.

    Een paar vragen:
    – als je het oorspronkelijk inlaatspruitstuk (is NIET van 2.0E) weghaalt lijkt er nog de steun van het uit laatspruitstuk in de weg te zitten. Kan dat?

    Klopt er zit zo’n voorverwarmings gedeelte op zo’n spruitstuk van een S/N serie, daarom kan die ook neit gebruikt worden, het is of een spaghettie of een origineel “E” spruitstuk

    – Webers en spruitstuk heb ik gekocht op MP, zit helaas geen gas-kabel-set bij. Ik begrijp dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn, wat is het beste en waar haal je die?

    Ik maak ze meestal zelf, het simpeltste is een soort van brugje te maken tussen de 1e en 2e carburateur waarbij je de gaskabel op zo’n plaats zet da je weer gas kan geven, de kabel gaat dan zo’n beetje over het midden van het kleppendeksel, je kan ze ook kopen en dat kost ene paar centen, maar dan ben je er ook van af, de vraag is dan even of je ook een excoot als gaskabel hebt of een vrij gemakkelijk verkrijgbare gaskabel, stel dat hij knapt, moet je ook weer wat anders hebben.

    even inhaken op het spruitstuk verhaal.

    ik heb met mijn dubbele solexen wel het originele s spruitstuk.
    zit een plaatje opgemaakt dit werkt goed!

    #17310275

    hallo,

    ik heb last van te warme lucht bij mijn carbs.

    nu lees ik over een soort kast erover, hoe kom ik aan dergelijke kast zodat ik een slang kan leggen naar voor in het front?

    en is dit een oplossing die het vermogen ten goede komt?

    #17310276

    Er is hier sprake van kelken. Maar ik ben liefhebber van open luchtt filters zoals bij K&n. Omdat ik van gedachte ben, dat de stof in de lucht toch ook mee naar binnen gaat in de motor. Is dat niet slecht voor de motor?

    Nuja, dat is eigenlijk niet echt mijn vraag die ik wou stellen. Lange of korte kelken zouden dus een invloed hebben op de motor. Maar met open luchtfilters heb je geen kelken. Wat is dan het invloed van openluchtfilters op je motor?

    Ik weet ook dat er hoesjes bestaan om over kelken te plaatsen. Maar dat is dan gewoon om dat stof tegen te houden

    #17310277

    Wat is het verschil tussen DCOE & DCOM ?

    En kun je beter kieze voor Weber dan Solex
    vanwege het gemakkelijker afstellen ?

    Greetz,
    Bear

    #17310278

    weet iemand een basic sproeier bezetting voor een stock 2.0s met dubble 40dcoe

    #17310279

    persoonlijk zou ik de benzine toevoer op je carburateurs een kwartslag draaien, dan loopt die mooi in één lijn door.
    gr dennis

    #17310280

    iemand toevallig nog een setje mengbuizen maat F16 voor dcoe webers over?

    #17310281

    Misschien een domme vraag. Kan ik de ontsteking van een 1600s overbouwen op een 2400 die ik op webers wil leggen?

    Alvast bedankt!

    #17310282

    origineel gepost door c-dett16v
    hallo,

    ik heb last van te warme lucht bij mijn carbs.

    nu lees ik over een soort kast erover, hoe kom ik aan dergelijke kast zodat ik een slang kan leggen naar voor in het front?

    en is dit een oplossing die het vermogen ten goede komt?

    Dat noemen ze een “Airbox” een pasklare oplossing moet je toevallig ergens tegen het lijf lopen, dwz. iemand die dit maakt, er zijn ook wel bedrijven voor te vinden of iets pas maken, dat kan ook of dus zelf aan de slag.

    Dit alles valt en staat wat je doel hiermee is, wil je echt het max. uit de motor, dan is zo’n kast wel aan te raden om de laatste oneffenheden eruit te halen.

    Is het “puur show en wat go” en heb je voor de rest niet veel gedaan om de max eruit te halen, dan heeft zo’n kast weinig toegevoegde waarde.

    In zo’n geval kun je dan beter een dikke slang leggen vanuit je front om zoveel mogelijk koelere lucht erheen te krijgen.

    Laatste toeveoging, de kast zit nog steeds rondom de inlaat van je carburateurs, niet om alles heen.
    Je kan ook nog een hitteschild aanleggen of de uitlaat met hittetape behandelen als je bang bent voor “vapourlock”

    #17310283

    origineel gepost door asconadriver
    Er is hier sprake van kelken. Maar ik ben liefhebber van open luchtt filters zoals bij K&n. Omdat ik van gedachte ben, dat de stof in de lucht toch ook mee naar binnen gaat in de motor. Is dat niet slecht voor de motor?

    Nuja, dat is eigenlijk niet echt mijn vraag die ik wou stellen. Lange of korte kelken zouden dus een invloed hebben op de motor. Maar met open luchtfilters heb je geen kelken. Wat is dan het invloed van openluchtfilters op je motor?

    Ik weet ook dat er hoesjes bestaan om over kelken te plaatsen. Maar dat is dan gewoon om dat stof tegen te houden

    Er is niks slechters dan geen luchtfilter voor je carburateurs te plaatsen, wat je bedoelt met open luchtfilter, is gewoon een luchtfilter.

    Geen kelken plaatsten heeft enig slechter effect op de motor dan met, dit is meer omdat de luchtstroom niet meer lekker de venturi’s ingaat. De vraag of dat merkbaar is, welnee, op een bank wel, in de praktijk kan het erg meevallen.

    Nogmaals, alles valt en staat wat je ermee gaat doen en of je de max eruit wil halen of gewoon voor de lekkere sound.

    Het is mooier en makkelijker dat ze erbij zitten, maar als je verder geen spannende dingen doet aan je motor, dan zal in de praktijk het verschil verwaarloosbaar zijn.

    Sokjes over de kelken plaatsen is ook gewoon een type luchtfilter, warschuwing is wel dat je die regelmatig moet vervangen, wacht je te lang en ze worden te vettig dan kan dit een erg brandgevaar worden, er zijn voorbeelden genoeg die met deze types filters na een backfire met een uitgebrande motorruimte kwamen te zitten.

    #17310284

    origineel gepost door Bear79

    Wat is het verschil tussen DCOE & DCOM ?

    En kun je beter kieze voor Weber dan Solex
    vanwege het gemakkelijker afstellen ?

    Greetz,
    Bear

    Het verrschil tussen de Weber DCOM en DCOE is het type acceleratie pomp, de ene werkt met een zuigertje (DCOE), de andere met een membraan (DCOM).

    De beste keus voor vlakke dubbele carburateurs is momenteel Weber, dit omdat hier vrij veel voor te krijgen is en qua afstelling dit een vrij gemakkelijke carburateur is, daarnaast kan je vrijwel overal terecht met deze carbs.

    Solexen waren altijd standvaster, maar moeilijker te bereiken voor afstellen en momenteel is er bijna niks meer voor te krijgen.

    Weber is mijn 1e keus, dan als 2e de Dellorto, die werden nog wel eens bij Alfa’s gebruikt en daardoor is er nog wel wat voor te vinden, voor Solex wordt dat al vrij moeilijk.

    #17310285

    origineel gepost door kiyamizio
    weet iemand een basic sproeier bezetting voor een stock 2.0s met dubble 40dcoe

    geen idee, verschilt per motor.

    #17310286

    origineel gepost door Protech
    Misschien een domme vraag. Kan ik de ontsteking van een 1600s overbouwen op een 2400 die ik op webers wil leggen?

    Alvast bedankt!

    Ja, dat kan.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 130)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.