alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

Forumindex Forums Techniek Cih alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310237

    er staat geloof ik nog een complete set te koop hier op t forum (inc webers)
    maar die kun je dan reserve leggen/ los verkopen.

    #17310238

    Aan te raden ontsteking is de 2.0E semi-elektronische ontsteking of eentje met contactpunten, stationair toerental regelingen zijn af te raden. De ontsteking moet bij carburateurversies afgesteld worden op het vliegwiel, wees bewust dat als je vanaf een “E” motor begint je dus wel rekening moet houden met 5 graden verschil, In het grote gat rechtsachter bij het onderblok waar je het vliegwiel kan zien zie je en uitstulping, vanaf het gat wat je ziet in de uitstulping zit zo’n 5-10mm naar benden het ontstekingstijdstip, op de poelie voorop de krukas zal hij dus een 5-10mm meer richting de rechterkant van de auto zitten.
    De betere en eigenlijke afstelling van zowel de carburateurs als het ontstekingstijdstip zal op een rollenbank moeten gebeuren door een professional.

    ik ben vanmiddag wezen kijken naar een manta 2.0 s met dubbelle webers erop heeft altijd goed gelopen maar de ontsteking is kapot gegaan en hij heeft er een andere opgezet (niet orginele) zonder contact punten maar hij backfired continu en blijft zeker niet stationair lopen.

    wat is nu het beste om te doen orginele 2.0 s ontsteking monteren en goed afstellen op het vliegwiel ,of heeft hij waarschijnlijk zo’n 2.0e ontsteking en heeft hij geen rekening gehouden met die 510 graden verschil ?

    gr.arno en alvast bedankt. :thumbup

    #17310239

    Als de ontsteking goed is geplaatst en afgestelt, dan heb je dat probleem niet, besef wel dat hij er op 2 manieren in kan, het kan zijn als je hem 180° omdraait het probleem opgelost is.

    Dus weer even alles aflopen cil. 1 in bovenste punt, rotor rechtstreeks tegen over de kerf op het ontstekingshuis,…enz.

    #17310240

    Origineel gepost door henk 400rr
    Als de ontsteking goed is geplaatst en afgestelt, dan heb je dat probleem niet, besef wel dat hij er op 2 manieren in kan, het kan zijn als je hem 180° omdraait het probleem opgelost is.

    Dus weer even alles aflopen cil. 1 in bovenste punt, rotor rechtstreeks tegen over de kerf op het ontstekingshuis,…enz.

    kun je dan om het ff snel te proberen ook niet de bougie kabels omdraaien 1-4 en 2-3 als de ontstekings volgorde tenminste 1-3-4-2 is ?

    #17310241

    Dat werkt alleen als je zeker weet als de 1e inderdaad de 4e kan zijn en ook dan op het juiste tijdstip staat.
    Maar goed, loop het nu maar even rustig door om te kijken of er geen fouten gemakt zijn.

    #17310242

    het is al opgelost ze hadden de bougiekabels van eerste en vierde cil. omgedraaid

    #17310243

    Nou, mooi toch? :thumbup

    #17310244

    Origineel gepost door henk 400rr
    Nou, mooi toch? :thumbup

    idd ik ga hem vrijdag halen :D

    #17310245

    Heren,

    Wie kan mij helpen aan de sproeierbezetting voor een 2.0 CIH op twee 40 DCOE webers?
    Misschien dat iemand hier meer praktijkervaring mee heeft?

    #17310246

    wie kan mij helpen?
    ik heb een 16s met een solex 32/32 DIDTA(zo’n ovale)
    ik heb er ook al aan gedacht om er weber(s) op te zetten.
    achter welk type moet ik zoeken?(40,45,…)

    en welke voor en nadelen zijn er met 2 webers tegen over 1?

    alvast bedankt

    #17310247

    kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xe

    iig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.

    en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?

    zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?

    gr.arno en alvast bedankt

    #17310248

    origineel gepost door rabbitopc
    kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xe

    iig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.

    en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?

    zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?

    gr.arno en alvast bedankt

    Als je dat dan ook ff in het c20xe deel plaatst:P

    #17310249

    origineel gepost door The_Undertaker

    origineel gepost door rabbitopc
    kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xe

    iig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.

    en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?

    zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?

    gr.arno en alvast bedankt

    Als je dat dan ook ff in het c20xe deel plaatst:P

    daarom vraag ik het hier maar want daar staat idd niks hierover. :P

    #17310250

    origineel gepost door rabbitopc
    kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xe

    iig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.

    en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?

    zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?

    gr.arno en alvast bedankt

    ontsteking moet inderdaad vervangen worden
    want je computer krijgt geen gegevens meer
    en is dus onbruikbaar geworden
    voor gebruik met je webers

    je kunt de ontsteking gebruiken van een
    d kadett gte
    ascona 1.8i
    die past rechtstreeks
    ok de originele plek
    waar standaard ook de ontsteking zit
    dan kun je op de “nieuwe” onsteking
    een verdelerkap van een peugeot 205 1.9 gti
    zetten
    die is binnenwerks gelijk aan de originele
    maar buitenwerks is die haaks dus compacter

    dan zit je dus nog wel met je bougie kabels
    die hebben aan de verdelerkant een andere aansluiting
    dan origineel
    maar daar kun je zelf wel andere tonnetjes opknijpen;)

    ook kun je de ontsteking naar de andere kant(voorkant) van de motor brengen
    en dan moet je die van een manta 1.8 gebruiken
    is meer werk en in mijn ogen de minder mooi oplossing
    maar wel n mogelijkheid
    en bespaart uiteraard ruimte aan de “achterkant” van de motor

    en inderdaad een andere brandstof pomp met
    lagere druk;)

    #17310251

    origineel gepost door rabbitopc

    origineel gepost door The_Undertaker

    origineel gepost door rabbitopc
    kan iemand mij vertellen wat ik nog meer nodig heb als ik een setje webers met inlaatspruitstuk koop voor mun c20xe

    iig de brandstofpomp moet begrensd of vervangen worden.

    en de ontsteking wat moet je daarmee ? vervangen door een andere ?

    zijn er nog andere dingen waar je aan moet denken ?

    gr.arno en alvast bedankt

    Als je dat dan ook ff in het c20xe deel plaatst:P

    dat mag je dan zelf wel ff verplaatsen als je t daar nog n x wilt lezen:jerry;)

    daarom vraag ik het hier maar want daar staat idd niks hierover. :P

    #17310252

    wat van dubbele carbs kan ik allemaal ope een a manta 1.9 plaatsen.
    ben mometeel aan het zoeken naar wat leuks voor de manta.
    maar kom van alles tegen.
    en die spruitstukken waar kan je die vinden.
    zie door de bomen het bos niet meer.

    #17310253

    webers 40dcoe,staan div setjes op mp compleet.
    utlaat spruitstuk van een 20E pakken meen ik.
    gt/w heeft ook nog mengstukken dacht ik

    #17310254

    Vraagje: hoe zit het met de vaciuum aansluiting van de vaciuum vervroeging van de ontsteking? Gewoon ergens in het spruitstuk boren?

    #17310255

    Dat kan op een paar manieren, boren in een dik stuk is een optie, maar de gemakelijkste manier is tussen de vaccumslang voor je bekrachtiger even een tussenstuk te zetten met daarop een aansluiting voor de vacuumvervroeger.

    #17310256

    Ik heb een licht getunede 2.0CIH opgebouwd met dubbele 40DCOE webers. Zou het nodig zijn een andere brandstofpomp toe te passen ipv de originele brandstofpomp? Zo ja, welke kunnen jullie mij wellicht aanbevelen?

    #17310257

    In veel gevallen is de mechanisische brandstof pomp welke op de “S” en “N” motoren zit voldoende.

    Heb je de originele electrische brandstofpomp van een “E” type, dan moet je een drukregelaar gebruiken om de druk niet hoger te krijgen dan 0,45 bar.

    Wil je een electrische brandstofpomp gebruiken zonder al te veel poespas, kun je voor het “normale” gebruik (A-B + wat ragwerk) de pompjes van Hardi wel gebruiken, kosten niet zoveel en is hier goed genoeg voor.

    Wil je alleen maar trappen en het gaat weer wat ruig aan toe, kun je beter overstappen naar Facet, die zijn iets bedrijfszekerder als de Hardi pompen, zo’n beetje het topmodel van hun, “de red-top”, wordt veel gebruikt in de rallysport.

    #17310258

    origineel gepost door henk 400rr
    In veel gevallen is de mechanisische brandstof pomp welke op de “S” en “N” motoren zit voldoende.

    Heb je de originele electrische brandstofpomp van een “E” type, dan moet je een drukregelaar gebruiken om de druk niet hoger te krijgen dan 0,45 bar.

    Wil je een electrische brandstofpomp gebruiken zonder al te veel poespas, kun je voor het “normale” gebruik (A-B + wat ragwerk) de pompjes van Hardi wel gebruiken, kosten niet zoveel en is hier goed genoeg voor.

    Wil je alleen maar trappen en het gaat weer wat ruig aan toe, kun je beter overstappen naar Facet, die zijn iets bedrijfszekerder als de Hardi pompen, zo’n beetje het topmodel van hun, “de red-top”, wordt veel gebruikt in de rallysport.

    Bedankt voor het snelle en zeer bruikbare antwoord! Ik zelf heb een S blok, en ben geen al te gekke dingen van plan. Dus we gaan het gewoon met de originele brandstofpomp proberen.

    #17310259

    Ik heb dubbele solex c40’s op een 2.2e blok gezet, stationaire draait dit goed, alleen af en toe een kleine knal uit de uitlaat.

    Maar zodra ik gas geef gaat het fout, uitlaat knallen en ook uit de inlaat van de carbs…

    Wat kan dit zijn ?

    #17310260

    ik zal de komende ook bezig zijn met een 2.4 ombouw naar carbu.

    vandaag de nodige spulletjes gaan halen

    -2 x weber 45
    -2 x inlaatstuk
    -2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)

    en dan nog wat niet carbu related stuff
    -2.0 carter
    -thermostaat
    -pakkingen allerhande

    het wordt mijn eerste carbu-bouw.. dus ben benieuwd !

    #17310261

    Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .

    http://www.youtube.com/watch?v=0TwqRU4dMSM

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 130)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.