Aircopomp testen

Forumindex Forums Modellen Astra Aircopomp testen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374508

    Hallo,

    Mijn Astra heeft een handbediende airco maar het systeem is leeg.

    De onderste lamellen van de condensor zijn weg dus ik kan er wel van uit gaan dat die lek is.

    Nu weet ik alleen niet of de pomp het nog wel doet (bij mij heeft de airco nog nooit gewerkt)

    Is het mogelijk om de pomp te testen terwijl het systeem leeg is???

    BV door doorverbinden of bv de druksensor te bedriegen??

    Nu weet ik alleen niet of het een plus of massa gestuurde pomp is.

    Het gaat om een astra H sport station uit 2005 met een 1800 motor en 280.000 op de teller.

    Een condensor vervangen is nog wel te doen qua geld (55 euries plus vullen)

    Maar als daar ook nog een pomp van 250 euro bijkomt vindt het eigenlijk het niet meer waard.

    Wie kan mij meer vertellen????

     

    Gr Pimo

    #18374650

    Helaas geen reactie’s hier

    Gelukkig ben ik er al uit

    Is massa gestuurd en maar 2 aderig

    dus door verbinden en magneet werkt

    pomp doet het dus nu nog de condensor vervangen en klaar :happy02: :applause01: :cheers:

    #18374651

    Dat je pomp draait wil nog niet zeggen dat die ook echt pompt. Hij kan ook intern versleten/stuk zijn. Let daar wel op.

    #18374667

    Helmaal mee eens maar het is niet vaak de pomp die stuk is.

    Meestal de Condensor of de spoel

    en de magneet werkt dus de spoel is goed.

    Dus nu maar hopen dat hij ook pompt :applause02:

    #18374972

    En ja hoor condensor heb ik vervangen en de airco doet het en werkt werkelijk perfect.

    Was alleen achteraf overbodig want ik heb een nieuwe auto bestelt (Opel Astra)

    Een half tot een jaar levertijd

    ff geduld dus

    #18375112

    een half jaar tot een jaar????

    dan had ik een bijna nieuwe tweedehandse gekocht.

     

    #18375121

    Nee ben nu overgestapt naar een ander merk

    Renault kan nl uit voorraad leveren en is ook een hele leuke auto.

    en als je nieuw rijdt maakt merk tegen woordig toch niet meer uit.

    Allemaal 3 cylinders en 1.0 of 1.2 met een turbo en tussen de 100 tot 130 PK

    en wat ik nu ga doen is niet kopen maar leasen private.

    Voor pak en beet 300 euro per mnd rij je nieuw en ik hoef niet meer op de straat te liggen bij elke APK.

    Het enige wat nu niet meer gaat is  BV 5 cylinders met 170 PK  , dan praat je over niet haalbare prijzen.

    Uiteraard blijf ik gek van de benzine dampen als aftershave en word ik nog steeds enthousiast als een 5.2 liter Hemi voorbij hoor komen

    maar het sleutelen zal wel minder worden denk ik.

     

     

     

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.