Airco werkt niet op stand 3 en 4

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airco werkt niet op stand 3 en 4

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Ik heb een vectra 2002, benzine zonder climate controle. Nu is het zo dat als ik de airco op stand 3 en 4 zet, dat er geen koude lucht van de airco uit komt. Op stand 1 en 2 werkt het wel normaal, maar omdat auto’s tegenwoordig zo goed geisoleerd zijn heb ik het echt wel nodig dat deze op 3 of 4 draait als er meer mensen in de auto zitten. Kent iemand dit probleem en hoe op te lossen?

Lijkt mij een slecht werkende airco die de lucht niet meer koel krijgt bij stand 3 en 4.
    Heb je de airco recent nog gecontroleerd of gevuld? (denk t niet)

@Kano wrote:

Lijkt mij een slecht werkende airco die de lucht niet meer koel krijgt bij stand 3 en 4.
    Heb je de airco recent nog gecontroleerd of gevuld? (denk t niet)

Nog niet gecontroleerd, wel van plan bij te laten vullen in decmeber pas tijdens de apk keuring en onderhoud. Vreemde is dat bij stand 1 en 2 wel koud lucht uit komt, betekent dus weer dat er nog airco aanwezig is.

Op stand 1 & 2 word er weinig lucht langs de condensor geblazen. En op stand 3 & 4 word er veel lucht langs geblazen. En als er niet voldoende koudemiddel meer aanwezig is dan kan het systeem niet meer voldoende koelen op de hogere standen

@Helmer opelfan wrote:

Op stand 1 & 2 word er weinig lucht langs de condensor geblazen. En op stand 3 & 4 word er veel lucht langs geblazen. En als er niet voldoende koudemiddel meer aanwezig is dan kan het systeem niet meer voldoende koelen op de hogere standen

Dan is het airco bijvullen. weet ik genoeg. thanxx :-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.