airco werkt niet meer na wissel distributieriem

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) airco werkt niet meer na wissel distributieriem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277217

    Hierbij stel ik mijn even voor ik ben michel en rij een zafira b 1.8 uit 2006, heerlijke auto lekker veel ruimte.Ik heb het volgende probleem mijn airco werkt niet meer sinds de distributieriem is vervangen, nu geeft het display bij de tellers aan ecn 059761.
    Wat zou dit zijn? was bij de garage geweest maar de werkplaats medewerker had geen tijd om dit tebekijken helaas moet effe een afspraak maken zei hij.

    mvg michel

    #18322210

    Das niet netjes van die garage

    Zij hadden ook de ditributie vervangen?

    Die.code heb ik geen idee van
    Neem aan dat de multiriem wel weer over de ac pomp loopt?

    #18322211

    http://www.opcclub.co.za/forum/showthread.php?tid=11672″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Waterpomp loopt ook mee met de multiriem, dus neem aan dat die er wel opzit :hmmz

    #18322212

    Er zijn twee soorten multiriem in een zafira A……een met en een zonder airco…..hebben ze de korte er per vergissing opgelegd?

    Kijk eens of je de aircopomp kunt vinden, en of er wel een riem loopt

    (dwz bij Zafira A is dat zo. Zafira B ken ik niet zo goed, maar lijkt er veel op)

    (ps: bij wisseling van distributieriem wordt meestal ook de multi-riem gewisseld)

    #18322213

    Ja de riem zit er gewoon op. Weet iemand of er spanning op de stekker hoort testaan die op de aircopomp zit misschien krijgt hij geen spanning, kan ik daar in meten?

    #18322214

    De magneet spoel van de airco compressor heeft een stekker waar spanning op moet staan om de spoel te laten klemmen.. Zit die goed vast??

    #18322215

    Er zal geen spanning zijn bij zaken als
    – airo bediening staat uit
    – zekering doorgebrand
    – motor loopt niet
    – kabelbreuk door bv marterschade
    – ecu probleem
    – airco gas weggelekt en druk te laag

    Druk even op ventieltje om te zien of er wat gasdruk is

    Meet ook eens of de magneetspoel geen draadbreukheeft

    #18322216

    Ja de stekker zit er goed op die had ik al gecontroleerd dus als de motor draaiden airco staat aan dan moet daar spanning op staan. Dan zal ik dat eens gaan meten, want de zekering had ik al bekeken en die is goed.


    @rinus

    Waar kan ik het ventiel vinden om tekijken of er druk op staat? En hoe kan ik dat testen dan?

    #18322217

    Op de condensor zit een plastic dopje van circa 20 mm dat je er van af kunt schroeven. Daaronder zit net zo een pinnetje als in een venties. Als je er zachtjes op drukt met een schroevendraaier hoort het te gaan sissen.

    Als je een lek hebt is waarschijnlijk alle druk weg.

    Als je enkele jaren niet bijgevuld hebt zit je op lage druk en wordt een beveiliging aktief en zal de pomp niet aanslaan

    #18322218

    @rinus747 wrote:

    Op de condensor zit een plastic dopje van circa 20 mm dat je er van af kunt schroeven. Daaronder zit net zo een pinnetje als in een venties. Als je er zachtjes op drukt met een schroevendraaier hoort het te gaan sissen.

    Als je een lek hebt is waarschijnlijk alle druk weg.

    Als je enkele jaren niet bijgevuld hebt zit je op lage druk en wordt een beveiliging aktief en zal de pomp niet aanslaan

    weet je zeker dat je dit wel zomaar wil zeggen??
    niet lullig bedoeld maar ga er al begin vanuit dat de meeste geen skillz hebben qua autos.. en een airco zit gas in waar je longen niet blij van worden..
    niet om te zeiken ofzo.. maar ik denk ook ff mee over de gezondheid.. mocht het niet goed gaan…

    #18322219

    Misschien gewoon terug gaan naar de garage waar de reparatie is gedaan en daar je verhaal doen,een beetje garage kijkt er gewoon naar omdat ze er zelf aan gewerkt hebben.

    #18322220

    @DirtyDutchman wrote:

    Misschien gewoon terug gaan naar de garage waar de reparatie is gedaan en daar je verhaal doen,een beetje garage kijkt er gewoon naar omdat ze er zelf aan gewerkt hebben.

    dat is idd een betere optie.. tevens heb je garantie op je reparatie..

    #18322221

    Ik heb even gemeten op de stekker en er staan als de airco aan staat 14.4v op dus dat is goed, nu kan ik dus eigenlijk zeker zijn dat de magneetkoppeling stuk is, is dit klusje goed zelf te doen ik ben heel handig dat scheelt, en wat zou het kosten als de garage zoiets vervangt?

    #18322222

    is verschillend bij de garage/dealer.. sommige prijzen je een nieuwe compressor aan ( deze bedoel ik dus niet) andere kunnen wel de koppeling vervangen maar ook dat is de vraag of je voor het geld een originele hebt of niet..

    je zou zelf een koppeling kunnen bestellen en dan bij iemand van het forum met een werkplaats en kennis de koppeling kunnen laten vervangen…
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/magneetspoel-compressor-opel-astra-h-zafira-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false; dit is de link voor een originele koppeling dus dan zou je zelf of als je het nog nooit zelf gedaan hebt door een ander van het forum kunnen laten doen…

    #18322223

    De Zafira is bij de garage geweest en ze hebben vast gesteld dat het de magneetkoppeling is en dat deze stuk is had niks te maken met de distributie wissel, maar het geintje gaat ongeveer 350 euro kosten :fy1 om de koppeling te vervangen, er werd ook verteld dat als ze de poeli niet los krijgen dan moeten ze de hele pomp vervangen nou zit ik daar niet op te wachten. Ik heb besloten en veel filmpjes op YouTube gezien hoe dat moet om het zelf maar te doen scheelt me 250 euro. Dit ga ik pas doen als ik terug ben van vakantie ga morgen weg vandaar, als het gedaan is maak ik ook gelijk een howto is wel zo makkelijk voor een ander.

    #18322224

    je kan ook contact opnemen met carloastra of wim-v6 of iemand anders die tijd en zin heeft om je koppeling te vervangen…
    hoef je het niet zelf te doen…en is goedkoper… en sneller

    ps… en bullshit dat ze die koppeling er niet afkrijgen.. als ze los verkrijgbaar zijn zijn ze ook los te krijgen van de compressor… was dus een van de vele garages die je een nieuwe compressor aan wilde smeren… of een 2e handse voor die prijs want nieuw zijn die compressors veel duurder..

    #18322225

    Voor dat geld heb je een nieuwe(niet originele) pomp.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.