Airco vullig hoeveel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airco vullig hoeveel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210498

    ik heb mijn Airco laatst (verledenmaand laten testen en vullen ) onder garrantie maar bij het vullen kwam men er niet uit hoeveel moet er in het systeem er zij ?? 2 mogelijk heden volgen hun 1e 750 gram 2 e 950 gram dat werd ook de keuze ik heb een b vectra x16xel 98 ik heb het vermoeden te veel er in hij drukt het er uit ?? op de pomp aan de onder zijde zit een plaatje met een zege ringetje en daar tussen door drukt hij het weg

    dus hoeveel hoort in dit systeem ga er maandag even mee terug .overigens doet de airco het opperbest lijkt wel vrieskist .

    bert

    #17497589

    Als het goed is zit er voor aan onder de motorap een stikker daar staat in hoeveel gas er in mag.
    Ik heb zelf een station met een 1.6 16v (Z1.6XE) 2002.
    Bij mij gaat er 900 gram in (staat op de sticker) en bij een 2.0 of 2.2 liter motor 750 gram.

    Groet Arnold

    #17497590

    Hoe kom je erachter dat je airco het niet meer goed doet. Kan je dit testen ofzo. Of is het in 1 keer afgelopen met de koude verspreiding ?

    #17497591

    Het takelt meestal langzaam af, is te herkennen aan weinig/geen koude lucht of ‘rare’ geluiden vanonder de kap. (tikken, ratelen als je de airco aanzet)

    #17497592

    bij mij hoor er 750 gr. in. En idd een plakker in de motorruimte met deze hoeveelheid erop.

    #17497593

    hangt af van wat voor verdamper, condensor en compressor je hebt hoeveel er in moet.wat ik zou doen in dit geval, is vullen tot 750 gram. de installatie even laten lopen,. en te tempraturen en drukken meten. ook even meten op de leiding die de compressor in gaat, of deze voldoende koeling aan de compressor kant brengt.

    een overvulling zal resulteren in een veel te hoge persdruk en dan zal de installatie in een fout schieten en zichzelf beveiligen. het is niet zo dat bij een overvulling het eruit gedrukt word. eerst worden de drukken enorm hoog. en dan gaat het geheel pas lekken. maar zoiets zal je echt niet meemaken met een 200 gram overvullen. dat gaat pas gebeuren bij een dubbele overvulling. dus 1.5 kg in de wagen gaat echt problemen opleveren. !

    #17497594

    origineel gepost door Myszek
    bij mij hoor er 750 gr. in. En idd een plakker in de motorruimte met deze hoeveelheid erop.

    Klopt jij hebt ook een 2 liter motor zie ik staan.

    #17497595

    origineel gepost door Stender
    Het takelt meestal langzaam af, is te herkennen aan weinig/geen koude lucht of ‘rare’ geluiden vanonder de kap. (tikken, ratelen als je de airco aanzet)

    Ook hoor je vaak bij te weining gas het sissen in de auto als je de airco net aanzet.
    En inderdaad bij hoge temp. moet hij hard werken om het koud te krijgen. Normaal voel je binnen een minuut al wel dat de lucht kouder wordt die de auto in komt.
    Is dit niet het geval even naar de aircoboer apparaat er aan.
    Dan zien zij al aan de druk als er wat is. Vaak trekken ze hm even leeg dan zien ze hoeveel gram er uit komt.
    En druk testen met stikstof voor een lek zo niet vacumeren vullenafpersen eventueel fluor er in en wat olie en klaar is het weer. Oh ja als hij toch leeg is vervang dan je droger ook even is zo klaar en kost maar een paar tientjes.
    HEb je een groot plezier van.
    Ju kunt er zo van onderen bij.

    #17497596

    origineel gepost door Myszek
    bij mij hoor er 750 gr. in. En idd een plakker in de motorruimte met deze hoeveelheid erop.

    Hier het zelfde…

    #17497597

    als de heren nog even roepen of ze een climate control hebben of handbediende airco dan weten we waar 900 gram in zit en waar 750 gram :D

    ik gok dat in de ECC 900 gram gaat.

    #17497598

    En wat betekent het als je een klein beetje soort van ammoniakgeur ruikt als de airco aan staat?

    #17497599

    origineel gepost door sw_reijnders
    als de heren nog even roepen of ze een climate control hebben of handbediende airco dan weten we waar 900 gram in zit en waar 750 gram :D

    ik gok dat in de ECC 900 gram gaat.

    De mijne is inderdaad ECC en heeft dus 900 gram.
    Misschien heeft het ook te maken met het model auto?
    Station meer ruimte heeft bijvoorbeeld.

    Nou ja zoals ik al zei als het goed is zit er een sticker bij de accu of op het kunstof tegen het schurbord aan.En daar staat op hoeveel R134a er in mag.
    Als je dat aanhoud zit je goed lijkt me.

    #17497600

    het heeft te maken met de samenhang van compressor. verdamper. droger en condensor wat het hoeveelheid hfc bepaald. dus ik weet niet of het iets met ECC of zo te maken heb. maar ik denk eerder welk model radiateur en leidingen er gebruikt word …

    #17497601

    origineel gepost door alcapone
    En wat betekent het als je een klein beetje soort van ammoniakgeur ruikt als de airco aan staat?

    Kans dat je verdamper smerig is even schoonmaken.

    #17497602

    Tja, hand bediende airco. Bij mij staat dacht ik onder de kap 850 gram.

    Willem

    #17497603

    ik heb climate control hoe vaak vul je dat by dan 1 keer per jaar ofzo
    dit is de eerste auto waar we dit by hebben
    vandaar is wel lekker met dit warme weer hoor :P

    #17497604

    Om de 2 jaar een controle op het systeem is voldoende.
    Maar welk elke week 10 minuten laten draaien ook in de winter als het kan.

    #17497605

    Let op he, als je een andere condensor monteerd (en dat gebeurt nog wel is!!) dan zit er soms een sticker bij waarop staat hoeveel dr in gaat.
    Dit soort dingen laat ik over aan een bedrijf in Dronten. Altijd goed.

    #17497606

    origineel gepost door sw_reijnders
    als de heren nog even roepen of ze een climate control hebben of handbediende airco dan weten we waar 900 gram in zit en waar 750 gram :D

    ik gok dat in de ECC 900 gram gaat.

    ECC bij mij.

    Helaas Bas, je gaat niet door voor de magnetron :P

    #17497607

    eej het zou kunnen he :)
    aangezien die systemen toch compleet anders zijn, zou ik het niet onlogisch vinden.

    #17497608

    Hoi mannen ik ben er inmiddels achter waar mijn Airco lekt zweet zo als de Airco boer het noemt tussen de montage helften van de compressor , hij houd vol aan de 3 maanden garrantie dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken hij doet het gewoon de hele zomer zonde om de vloeistof nu er uit te doen en straks weer te vullen .
    ik heb een topic gemaakt met me verhaaltje en het zoeken naar een goede compressor via opel vrienden (kopen he ) en of een goed reparatie adres voor compressoren . ben al stukje op weg heb div aanbiedingen via onderdelen lijn .nou die kunnen of durven ook e 150 zonder garrantie .ik heb lekker de tijd doe het van de winter op mijn verdrag zet zelf de boel over met alle nieuwe afdichtingen en laat hem dan voor de helft van de prijs (afspraak airco boer) weer afpersen en vullen ,

    denk geen verkeerde afspraak

    bert b1

    #17497609

    succes bert

    oh en bij mij staat unda da hood . . . Klima anlage (dus ECC) 900 gram . . . met uitzondering van de 2.0 dth en 2.2 dtr

    #17497610

    origineel gepost door sw_reijnders
    succes bert

    oh en bij mij staat unda da hood . . . Klima anlage (dus ECC) 900 gram . . . met uitzondering van de 2.0 dth en 2.2 dtr

    Ja, maar jij woont in het zuiden. Daar is het warmer he…

    :jerry:jerry:jerry

    #17497611

    Clima anlage betekend niks meer als airco.

    dus dat hoeft nog geen ECC te zijn.

    ik zou persoonlijk ook niet direct weten waar het verschil in zit.

    Willem

    #17497612

    origineel gepost door wim-v6
    Clima anlage betekend niks meer als airco.

    dus dat hoeft nog geen ECC te zijn.

    ik zou persoonlijk ook niet direct weten waar het verschil in zit.

    Willem

    dat zou weleens kunnen zijn ja :hmmz.
    anders zou het klimatronic heten toch :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.