Airco probleem Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Airco probleem Corsa B

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Een paar dagen geleden heeft mijn vriendin een corsa gekocht…
    helemaal kaal dus geen electr ramen of spiegels of cv, maarrr wel airco…..

de beste man die hem verkocht zei dat de airco ff bijgevuld moest worden en dat die het dan weer zou doen

dus ik ben ff naar de kwikfit gereden voor een airco check en hij bleek dus lek en helemaal leeg te zijn…

na de airco check begon mij ook op te vallen dat er iets rechts voor lekt en het is iig geen olie

nu is dus mijn vraag of iemand een idee heeft van wat er lek zou kunnen zijn bv de radiator of condensor ofzo

ben zelf best handig dus zou het dan zelf wel kunnen vervangen, maar heb nu even niet de mogelijkheid om de auto
    uitelkaar te slingeren en te kijken waar het precies zit.

dus vandaar dat ik even vraag naar welke richting ik het beste kan kijken!!

alvast bedankt!!!!

Auto komt wel goed op temperatuur ?

Komt mooi geleidelijk op temperatuur en koelt ook normaal af zonder tikken ofzo

Het is trouwens een 1.2 16v

Normaal gesproken persen ze de airco af, en bij een lek vullen ze hem dan met een fluoricerend goedje.
    Daarna kijken ze met een ultraviolette lamp waar het lek zit.
    Waar de vloeistof lekt licht het fel op.
    Dan hoef je niet te gokken, het gemak dient de mensch :-)
    Geen idee of de kwikfit dat gedaan heeft, zo niet zoek dan even een betere garage op.

wat rfbroek zegt.
    Waarschijnlijk resten van het fluoriserende goedje wat ze in de airco spuiten om te checken waar hij lekt.

Dikke kans dat de condensor (radiator) en/of droger (ronde pot) lek is. Is redelijk goedkoop zelf te vervangen. Bij de dealer is het een duur geintje, want het is een tijdrovend klusje.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.