afstellingen en vervanging distributieriem

Forumindex Forums Modellen Tigra afstellingen en vervanging distributieriem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233514

    hallo, nadat men distributie riem is overgevloge , ga ik toch eens probere deze weer te late werke ,

    daarom zou ik paar vrage wille stelle ,
    1
    ik heb de bovenste helft kap eraf , maar de onderste helft moet daarvoor de poulie van de nokkenas af waar de buitenste riem op doorloopt , deze kap wil er namelijk niet zo vanaf ,
    2
    en voor de afstelling van de zuigers/kleppe/nokkenas, staan er zo aanduidingen/streepjes op de bovenste rollen waar deze gelijk bij moete staan , maar heb al geleze dat deze ook naar elkaar kunne staan ?? of alle 2 verticaal naar bove ??
    sorry voor de verwarrende uitleg
    mvg inafwachting

    #17826761

    uuh….

    je kleppen zijn krom! want je riem is er afgevlogen dus dat kan ik je met 100% zekerheid te vertellen.
    Dus de riem erop zetten heeft totaal GEEN nut…
    Alleen kop eraf of een nieuw motorblok

    #17826762

    de motor heeft geen lawaai gemaakt ,gewoon stilgevalle ,en heb binne de 2 sec koppelingspedaal ingedrukt , dus ben nog niet zo zeker dat ze krom zijn

    #17826763

    [rquote=1880534&tid=143667&author=OpelTigra96]de motor heeft geen lawaai gemaakt ,gewoon stilgevalle ,en heb binne de 2 sec koppelingspedaal ingedrukt , dus ben nog niet zo zeker dat ze krom zijn [/rquote]

    dan nog steeds zijn je kleppen krom ;)

    Of je moet chef mazzelaar van de eeuw zijn :wub Het maakt ook geen geluid wat ze ‘verbuigen’ dus er breekt niets kapot bij het knappen van een riem.

    http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=92051
    zie 3 minuut 45

    De nokkenassen laten de kleppen werken in een bepaald ritme, knapt de riem draaién de nokkenassen ongecontroleerd tegen over de cilinderkoppen en worden er een paar/bijna alle kleppen stuk gedrukt tegen de cilinderkoppen

    #17826764

    ik zei t toch… dat ik t 100% zeker weet dat je kleppen krom zijn..

    En als je je koppelingspedaal indrukt draait je motor gewoon door en komen je kleppen alsnog tegen je zuigers…

    neem mijn advies nou maar aan en ga geen riem monteren want hij gaat het niet doen :hmmz

    #17826765

    ok bedankt voor de reactie’s

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.