Afstelling achterklep Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Afstelling achterklep Corsa B

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

De achterklep van mijn Corsa B 5-deurs (bouwjaar 2000) sluit niet goed. Je moet de klep (te) hard dicht doen of aandrukken.

Hoe kan je de sluiting van de klep aanpassen zodat de achterklep makkelijker in het slot valt? Het liefst een uitleg met foto.

Hm, volgens mij ligt dit aan de binnenste bekleding van je achterklep die tegen je hoedeplank aankomt. Ik heb hier ook last van, maar volgens mij hebben ze dit expres zo gedaan zodat de achterklep goed aansluit op de hoedeplank, dat wanneer je een hobbel o.i.d. raakt, dat je hoedeplank op z’n plek blijft en niet omhoog schiet.
    Er moet idd wat kracht achter zo’n smijt zitten, wil je die achterklep dichtkrijgen. Of is dit verhaal niet het geval?

Er zitten links en rechts 2 rubber stoppen op de achterklep. Aan de binnenkant, bij de achterlichten uitsparing

Die kun je een beetje indraaien, zodat ie wat minder strak sluit.

Controleer ook direct even het rubber. Soms moet je die gewoon weer even goed op z’n plek drukken.

Rubber stoppen indraaien helpt niet en het rubber zit op z’n plek.

Andere suggesties zijn welkom, bijvoorbeeld het slot zelf afstellen? Zo ja, hoe?

Zou het in je slot zelf gaan zoeken. Heb je centrale deurvergrendeling?

Destijds wou bij mij m’n achterklep niet meer uit het slot of bleef hangen. Ik heb toen m’n slot ”gemodificeerd”, dat wil zeggen een lipje verwijderd welke bedoeld is ter extra beveiliging dat je klep op slot blijft. Het gaat hier om een L- vormig kunststof deeltje, welke normaal op spanning word gehouden door een veertje. Let op, het gaat hier om het slot mechanisme achter je cilinderslot, dus niet het slot gedeelte wat je onder aan de achterklep ziet zitten.

Heb helaas geen foto’s, hoop dat je het begrijpt ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.