Afstellen koplampen Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Afstellen koplampen Astra F

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Heb een vraag wat betreft afstellen van me nieuwe koplampen.
    Ga eerdaags de oude demonteren de Valeo, die vervang ik beide voor Carrello wat me aanbevolen werd door forum gebruikers en wat betere kwaliteit schijnt te zijn.

Ik heb koplampen met handbediening, mijn vraag is..als de koplampen gemonteerd zijn hoe kan ik dan als nood zelf de lampen afstellen want ik neem aan dat de lichtbundel niet goed zal staan.

Ga zodra ik tijd hebt naar de garage om dit af te laten stellen met zo’n apparaat er voor op een vlakke vloer, dus ik wil dat ik dan voorlopig kan rijden zonder iemand te hinderen dat het verblind.

Graag een uitleg hoe ik dat op straat kan doen als nood oplossing.

als je een stok voor de lampen zet en dan een streepje zet waar bundel schijnt
    dan ga je 1 meter va nde auto af staan dan moet de bundel 1 cm onder het andere streepje staan
    elke meter is 1 cm ongeveer
    zo vertelde mijn keurmeester het mij tenmiste :)

mvg Lenny

OK thx Lenny zal het uitproberen al is het maar voor nood.

garage deur of andere auto wil ook wel.
    als je op een andere auto schijnt kun je ook zien wanneer je te hoog zit ;)
    neem aan dat je wel weet hoe je ze afstelt?
    zitten 2 “schroeven” op de koplamp.
    als je daar aan draait draai je ze naar binnen/buiten en de andere op/neer.

Zit 1 zwarte draai stelmoer aan de achterkant verder niks op de Carrello…misschien bij Valeo anders die ik nu hebt en nee ik heb geen flauw benul hoe je dat afstelt

@Har Astra wrote:

Zit 1 zwarte draai stelmoer aan de achterkant verder niks op de Carrello…misschien bij Valeo anders die ik nu hebt en nee ik heb geen flauw benul hoe je dat afstelt

Sorry keek net nog is goed zit ook een kruis kopschroef bovenop en dan die zwarte draaiknop aan de achterkant, staan ongetwijfeld verkeerd nu zeker………..

Even langs de garage rijden met de vraag of ze hem afstellen? ;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.