Afstellen actuator c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Afstellen actuator c20let

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218009

    Afstellen (versterkte)actuator c20let

    kan het zo niet vinden in de vraagbaak/autodata.

    iemand die me hier info voor kan geven?:thumbup:thumbup

    #17622055

    Borgclipje los en de linkse schroef in stappen hele kleine beetjes naar links draaien voor strakker en naar rechts voor losser?

    #17622056

    volgens mij zelde als orineel 3mm terug dus na links

    #17622057

    Volgens mij is dat 12mm hoor, Hennie weet dat wel.

    #17622058

    had hennie al u2utje gestuurd, dus verwacht daar wel een reactie op!

    weet t liever zeker van iemand die t vaker heeft gedaan ;)

    #17622059

    en weet je het al ? moet deze namelijk ook zelf gaan afstellen :hmmz

    #17622060

    origineel gepost door Robke1974
    en weet je het al ? moet deze namelijk ook zelf gaan afstellen :hmmz

    Hennie gaf me per telefoon de manier van mijn eerdere bericht in dit topic om de waste gate strakker te zetten. Actuator zelf afstellen kan voor zover ik weet niet (corrigeer me als ik het fout heb)?

    #17622061

    moet je dit niet gewoon trial and error uitproberen?

    aan de hand van een tubodrukmeter?

    #17622062

    ik ben ook bezig geweest met de afstelling van m’n wastegate.
    heb het volgende gedaan.
    men pakt een:
    – fiets pomp
    -Tstukje
    -mano meter
    -fiets ventiel (werkt als terugslagklep)
    -en stuk slang

    rechts tussen de de slang en aansluiting pomp zit het ventiel.
    ik heb het linkse stuk slang na de mano meter op de waste gate gezet.
    en ben zachtjes gaan pompen.
    er kwam beweging in de wastegate bij 0,6 bar.
    en hij was voledig geopend bij 1,4/1,5 bar.

    #17622063

    ik zit alleen nog met een vraag.
    hoe stel je maximale over boost in?
    is dit bij:
    -wanneer de klep begind te openen.
    -of wanneer de klep volledig geopend is?

    #17622064

    Vanaf begin schroefdraad dus aan de uiterst rechterkant op de wastegate tot de moer 12 a13mm aanhouden en er dan van afblijven.Ik heb hem zelf op 13mm rijd super.Bij te strak had ik geen over boost.
    Bij minder dan 12 veel koppel in de ondertoeren en boven niets(rijd dan als een C20xe) Ook de ECU moet hieraan wennen dus FF de Turbo goed gebruiken.De waste gate moet wel vers zijn voor deze afstelling.

    #17622065

    je kan ook de rechterschroef los draaien de klep me de hand dichtdrukken de linker schroef 3mmterug zetten van het hendeltje en dan de rechter aan draaien tot die vast zit en dat is volgens mij orineel

    #17622066

    origineel gepost door jason
    ik zit alleen nog met een vraag.
    hoe stel je maximale over boost in?
    is dit bij:
    -wanneer de klep begind te openen.
    -of wanneer de klep volledig geopend is?

    zou ik ook willen weten.
    niemand een antwoord hierop:hmmz

    #17622067

    Niet spelen met deze afstelling want de Turbo gaat er aan.
    Mijn idee is dat als ie te strak staat de carterdruk te hoog wordt met als gevolg blauwe rook dus lekkage langs de Turbo as afdichtingen.Bij met is door dit geexperimenteer een Turbo geploft.

    #17622068

    origineel gepost door armando
    Niet spelen met deze afstelling want de Turbo gaat er aan.
    Mijn idee is dat als ie te strak staat de carterdruk te hoog wordt met als gevolg blauwe rook dus lekkage langs de Turbo as afdichtingen.Bij met is door dit geexperimenteer een Turbo geploft.

    bij mij gaat het om een gt28rs.
    ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
    ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerry

    #17622069

    Originally posted by noc
    bij mij gaat het om een gt28rs.
    ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
    ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerry

    Waarom niet?
    Een goed gebouwde motor kan dat hebben, die van mij gaat ook gelijk goed afgestelt worden als hij eindelijk klaar is :vertag

    #17622070

    origineel gepost door Corsa_GSi

    Originally posted by noc
    bij mij gaat het om een gt28rs.
    ik kan toch moeilijk een motor gaat inrijden op volle druk.
    ontploft de turbo dan ontploft deze maar,dan is het tijd voor een upgrade :jerry :jerry

    Waarom niet?
    Een goed gebouwde motor kan dat hebben, die van mij gaat ook gelijk goed afgestelt worden als hij eindelijk klaar is :vertag

    ik zou graag de motor inrijden met 0.5 bar druk.
    te hoge druk zou deze kunnen te arm lopen.
    te hoge druk ben ik niet bang voor(heeft hij al gehad).

    #17622071

    Inrijden is een ander verhaal dan afstellen, maar goed ben en blijf van mening dat een goed gebouwde motor gelijk op een fatsoenlijke druk afgesteld moet en kan worden.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.