Afstandsbediening sleutel defect

Forumindex Forums Modellen Astra Afstandsbediening sleutel defect

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Goedendag,

Mijn broer heeft ook na een aantal auto’s nu een metallic groene Astra Station Njoy gekocht.
    Foto’s plaats ik nog wel, misschien wel bekend hier.

De afstandsbediening sleutel is defect.
    Nu zag ik dat de puntjes van het batterij houdertje van de printplaatje los zijn geraakt.
    Deze ga ik even solderen en dan kijken wat hij doet.

Iemand nog tips over het onderhoud van de Astra?

Het is niet echt makkelijk te solderen maar het is te doen, ik heb het in het verleden al eens gedaan voor een zafira bestuurder en die heeft dezelfde sleutel als een astra g.

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

Dit is een veelvoorkomend probleem. Ook ik heb er last van. Om dit een beetje provisorisch op te lossen, heb ik een klein stukje karton op maat gesneden en heb ik deze in de sleutel geplaatst. Dit stukje houdt de batterijhouder tegen de printplaat gedrukt. En als ’t ding het af en toe even niet doet, dan zet ik het kartonnen stukje weer goed en kan ik weer een aantal maanden vooruit.

Er zat ook een opgevouwen papiertje in.
    Toch apart aangezien het ledje wel ging branden.
    Ik heb hem gesoldeerd, doormiddel van de gaatjes door te prikken, dan het batterijhoudertje erin gezet en vanaf de onderkant dicht gesoldeerd.
    Beetje aan de bovenkant, alleen de binnenste was erg moeilijk, doordat je ook andere dingen kunt raken, dus een dunne soldeerstift is wel handig.
    Afwachten, omdat ik de auto hier niet heb om te testen.

Moet ik hem nog resetten? als ik beide knopje tegelijk indruk dan knippert het ledje ook.

Makko

Ik zou ‘m wel resetten. Dat kan me geen kwaad, lijkt me.

Hoe doe ik dat precies? heb zelf een Ascona waar dat allemaal niet op zit. :agent

sleutel in het contact . Contact aan en dan op een van de knopjes op de sleutel drukken

@testdrive wrote:

sleutel in het contact . Contact aan en dan op een van de knopjes op de sleutel drukken

Precies. En de knop(jes) indrukken tot de deuren vergrendelen en weer ontgrendelen.

Opgelost, ff gesoldeerd nog wel het papiertje erbij in, gereset en werkt weer goed.

Nog een kleine vraag, als ik de auto afsluit op de knop en daarna nog een keer druk op sluiten gaan de knipperlichten en hoor ik de sloten nog een keer.
    Wat is dat?

1x op sluiten drukken gaat hij gewoon opslot, 2de keer gaat het safelock erop. (als je het pinnetje dan omhoog doet in de deur kan de deur nog niet open)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.