Afscheid van de Astra Coupé…

Forumindex Forums Modellen Astra Afscheid van de Astra Coupé…

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur

Even langs de vod voor een speciaal stuk gereedschap voor het demonteren van sturen.
    Heb ik met mn F ook gedaan, effe buurten bij de vod en kreeg zelfs dat ding mee naar huis om te fixen.
    Later weer netjes teruggegeven !!

Rik :)

Helaas….de Coupé is al weg….erg pijnlijk om te zien dat ze een haak om de A-stijl doen aan iedere kant en met een flink zwaai de Coupé op de remschijven/bodem laten landen op de vrachtwagen. Gelukkig kwam er geen auto bovenop, de auto was dusdagig zeldzaam voor de sloop dat ze ‘m heel wilden houden.
    Heb heel wat foto’s gemaakt, zal er morgen eentje posten…. :(
    Heb het geld van de sloop in een mooie motorhelm gestoken, dan weet ik wat er voor terugkrijg.
    De rest van het geld van de onderdelen gaat voorlopig in de spaarpot, over een paar jaar eens gaan kijken naar een leuke Opel oldtimer.

Die heb je vlot gestript! Bevalt het als Seatrijder door het leven te gaan?
    Heb je misschien ook de Bertone logootjes er afgehaald? daar heb ik anders wel interesse in.

Het is inderdaad klote om te zien hoe hij achterop de vrachtwagen weg rijdt..
    Heb er enorm veel moeite mee gehad met mn 1e auto..

Ben benieuwd naar de foto.

Dat gevoel hadden we ook met deze hoor, Was een Keiharde en zeker nette Vectra-B1 V6 Caravan van 1998, maar gesloopt omdat het zonder of met kapotte motor simpelweg niks opleverd.

Helaas hebben we slechts 43km kunnen rijden met deze auto, toen liepen de drijfstanglagers eruit..

Willem

Oja, deze ging echt met Pijn in het hart weg..

Willem

wat was er met je oude astra wim?

Carroserie gewoon Superslecht..

zelfs roest bij de dakspanten, en rond de bevestiging van het Schuifkanteldak:

rot bij de tankklep en wielranden onderaan.

De auto is de laatste 4 levensjaren niet in mijn bezit geweest, ik had m verkocht aan een gezin die m door mij alleen technisch liet onderhouden..

Kilometerstand met Slopen: 300.000km
    Staat motor en Bak: Zeer goed
    Carroserie: Erg slecht

Willem

@midnight black wrote:

Heb je misschien ook de Bertone logootjes er afgehaald? daar heb ik anders wel interesse in.

Hey, ja, een paar avonden flink doorgewerkt en dan gaat het hard.
    Seat….tja, het is een comfortabele wagen, erg luxe en zeer vlot, maar het doet me gewoon niet zo veel, het is echt een vervoersmiddel terwijl de Astra Coupé echt uitstraling had en meer een hobby was.

Bertone-logo’s, die heb ik inderdaad en daar word ik over plat gebeld, maar ik doe ze niet weg, sorry.

Zal later vanmiddag ff een fotootje te posten dat ze haar weghalen…
    Heb het geld van de sloop direct maar in een mooie helm en een paar fijne motorhandschoenen gestoken, dan weet ik waar het naar toe gaat. De rest van de onderdelen vind ik niet zo erg als dat op zou gaan aan dagelijkse kosten.

Bij deze de foto’s:

Zo stond ze het laatste uurtje erbij (achter op m’n assteunen, voor op blokjes hout)

Toen de vrachtwagen op:

En de straat uit (de laatste scherpe foto genomen, degene hierna is niet helemaal top). En toen nog even nagezwaaid…

Daarna traantje weggepinkt en mooie motorhelm gekocht van het geld….zal daar ook nog wel eens een foto van posten.

@RISL wrote:

Bij deze de foto’s:

Zo stond ze het laatste uurtje erbij (achter op m’n assteunen, voor op blokjes hout)

Toen de vrachtwagen op:

En de straat uit (de laatste scherpe foto genomen, degene hierna is niet helemaal top). En toen nog even nagezwaaid…

Daarna traantje weggepinkt en mooie motorhelm gekocht van het geld….zal daar ook nog wel eens een foto van posten.

Jammer om ‘m zo weg te zien gaan. het bleef een mooi en vrolijk kleurtje… :( Jammer dat ie je technisch in de steek liet….

Behoud je trouwens je onderschrift nu?

@RISL wrote:

@midnight black wrote:

Hey, ja, een paar avonden flink doorgewerkt en dan gaat het hard.
    Seat….tja, het is een comfortabele wagen, erg luxe en zeer vlot, maar het doet me gewoon niet zo veel, het is echt een vervoersmiddel terwijl de Astra Coupé echt uitstraling had en meer een hobby was.

Bertone-logo’s, die heb ik inderdaad en daar word ik over plat gebeld, maar ik doe ze niet weg, sorry.

Zal later vanmiddag ff een fotootje te posten dat ze haar weghalen…
    Heb het geld van de sloop direct maar in een mooie helm en een paar fijne motorhandschoenen gestoken, dan weet ik waar het naar toe gaat. De rest van de onderdelen vind ik niet zo erg als dat op zou gaan aan dagelijkse kosten.

wat willen mensen met die bertone logo’s dan?

ik ben ze liever kwijt dan rijk..

Sommige mensen sparen die logo’s…

M’n blog behoud ik wel ja, denk dat ik me wat meer ga toespitsen op het maken van mooie, onderscheidende foto’s van met name auto’s ipv het dagelijks leven van m’n Astra. Onderschrift moet ik nog wijzigen.

En dan over een paar jaar maar eens kijken naar een leuke oldtimer Opel, een C-Dett sedannetje ofzo :)

dat ziet er inderdaad wel erg triest uit :cry vooral omdat er dagelijks zo’n zelfde coupe voor de deur staat bij ons van mijn broer

Zonde zeg.

Deuren, spatborden, motorkap, achterklep, veren, remmerij, dashboard, had je toch ook kunnen los verkopen

Skirts, antenne(voet), rubbers….. ach, je kan hem wel helemaal kaal halen als je zin hebt!

Maar even voor de goede orde; de coupé is dus weg omdat het blok stuk was? Echt zonde, mooie wagen in een mooie kleur

Volgens mij zie ik een bekend achterhoofd op de foto :D toevallig ricardo?
    je zal er wel goed ziek van zijn geweest dat ie weer naar zn grootje is
    sterkte er mee…

Sterkte jordi, zonde dat je hem zo hebt moeten zien. :(

met alle respect maar dit topic
    viewtopic.php?f=5&t=158575

was dus zoiezo veel te hoog gegrepen voor jou?????

een andere motor inbouwen is een appeltje eitje als je een rwd ombouw had kunnen doen

val mij wat tegen
    maar goed is niet de eerste x het bij een plan blijft

beetje zonde van de coupe
    had best nog wat leuks meegedaan kunnen worden ;)

succes met je nieuwe hobby :thumbup

@ louwe, beetje lullige reactie, vind je zelf niet?? Je roept al wat voordat je hele verhaal kent. Maar goed, bij deze antwoord op je vraag:

Nee, dat was niet te hoog gegrepen. Een blok inbouwen draai ik m’n hand niet voor om en heb ik al meerdere malen gedaan (ook bij deze wagen).
    Daarnaast heb ik jarenlang Kevertjes omgebouwd tot Buggy, wat onder andere inhoud dat de bodemplaat wordt ingekort. Daarnaast bouwden we onze motoren zelf op voor die wagens.

Het probleem nu was echter (als je het andere topic van me had gevolgd) dat ik geen sleutelruimte meer heb. Even een ander blok er in hangen had ik dan moeten laten doen en dat was me te prijzig. Daarnaast was een nieuw blok sowieso erg prijzig. Reviseren van dit blok ging niet nog een keer.
    Ik had ‘m willen stallen, maar dan de wagen de komende jaren bij een maat van me in de tuin gestaan en daar kun je ook moeilijk iedere dag aanbellen om wat te sleutelen hè?

Overigens is het plan in het topic dat je noemt nog niet van de baan. Over een jaar of 2, 3 jaar gaan we kijken voor een koophuis met garage. Dan komt er of een Astra Coupé terug om bovenstaand plan uit te voeren of een leuke oldtimer. In de tussentijd ga ik me orientiëren op oldtimers en mijn RWD-conversie verder uit zoeken.

@ de rest: dank je wel, was inderdaad rot om het zo te zien. Mario, volgens mij heette die kerel inderdaad iets van Richard of Ricardo ofzo.

jaa….zonde man..heb nog wel even zitten twijfelen,zal ik hem overnemen…maar topic beetje uit het oog veloren…vond het een mooie auto… :wub

@RISL wrote:

@ louwe, beetje lullige reactie, vind je zelf niet?? Je roept al wat voordat je hele verhaal kent. Maar goed, bij deze antwoord op je vraag:

tjah ik reageer op wat ik me uit dat andere topic kon herrineren
    en wat ik in dit topic heb gelezen
    wel las ik wel 4 x iets over een helm
    dus dat zal de nieuwe hobby wel zijn denk ik???

een engine swap is een dag werk
    zou je vast wel ergens een ruimte voor kunnen vinden / huren
    voor een dag
    omdaar een auto om weg te doen??????

anyway ik bemoei me er al niet meer mee ;)
    enkel is het ook wel wat lullig als je ergens info over post
    waar uiteindelijk niets meegedaan wordt

ga ik ook maar niet weer doen denk ik ;)

back on topic maar weer

Nee, dat was niet te hoog gegrepen. Een blok inbouwen draai ik m’n hand niet voor om en heb ik al meerdere malen gedaan (ook bij deze wagen).
    Daarnaast heb ik jarenlang Kevertjes omgebouwd tot Buggy, wat onder andere inhoud dat de bodemplaat wordt ingekort. Daarnaast bouwden we onze motoren zelf op voor die wagens.

Het probleem nu was echter (als je het andere topic van me had gevolgd) dat ik geen sleutelruimte meer heb. Even een ander blok er in hangen had ik dan moeten laten doen en dat was me te prijzig. Daarnaast was een nieuw blok sowieso erg prijzig. Reviseren van dit blok ging niet nog een keer.
    Ik had ‘m willen stallen, maar dan de wagen de komende jaren bij een maat van me in de tuin gestaan en daar kun je ook moeilijk iedere dag aanbellen om wat te sleutelen hè?

Overigens is het plan in het topic dat je noemt nog niet van de baan. Over een jaar of 2, 3 jaar gaan we kijken voor een koophuis met garage. Dan komt er of een Astra Coupé terug om bovenstaand plan uit te voeren of een leuke oldtimer. In de tussentijd ga ik me orientiëren op oldtimers en mijn RWD-conversie verder uit zoeken.

@ de rest: dank je wel, was inderdaad rot om het zo te zien. Mario, volgens mij heette die kerel inderdaad iets van Richard of Ricardo ofzo.

@louwe, er word zo vaak advies gegeven waar niets mee gedaan word
    kun je net zo goed helemaal niet meer op het forum komen

@jordi
    , die jongen zweeft hier ook wel eens rond ken hem nog van de sita en werkt nu bij vd ven

@trashmetal wrote:

@louwe, er word zo vaak advies gegeven waar niets mee gedaan word
    kun je net zo goed helemaal niet meer op het forum komen

denk inderdaad dat dit wel de oorzaak is
    waarom er veel oud gedienden met verstand van zaken steeds minder reageren hiero
    ook verdwijnen er leuke restauratie / verbouwings topics
    al met al daalt het niveau wat :cry
    wat ik erg jammer vind
    maar om nu tussen de regels te moeten lezen dat ik ook maar beter weg kan blijven op t forum????????????? :???:

@jordi
    , die jongen zweeft hier ook wel eens rond ken hem nog van de sita en werkt nu bij vd ven

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.