Afremmen op de motor.

Forumindex Forums Modellen Kadett Afremmen op de motor.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233847

    Beste mensen,

    Ik reed laatst een parkeergarage uit, en ik dacht: “Laat ik is proberen om op de motor af te remmen…” Toen ik dit deed (in de 1e versnelling) remde de motor eigenlijk helemaal niet af…
    Als ik dit deed in de Suzuki Alto van me ma (echter wel 1000cc blokkie) remde die netjes af op de motor…

    Is dit normaal bij een Opel Kadett? Of kan er dan iets kapot zijn? (Ik las iets van een remcilinder? Of is dit weer juist dat gedeelte waar je remschijf doorheen draait?) :hmmz

    Groet,
    Kevin

    #17831234

    als jij gaat afremmen op de motor en je remmen niet gebruikt kan het nooit aan je remmerij liggen, je afremmen op je motor doe je op je motor.

    wat klinkt dat toch simpel haha afremmen op de motor doe je op de motor :jerry

    #17831235

    afremmen op de motor

    is niets anderd dan terug schakelen naar een lagere versnelling en dan zonder gas te geven
    heeft met remcilinders,klauwen schijven niets te maken

    ik deed dit in t verleden wel zo extreem dat de achterwielen
    even blokeerden:o

    mooie daarvan was als je dat net aan t begin van een bocht deed en dan meteen vol op t gas

    dan gleed je der mooi dwars doorheen;):thumbup
    (door die bocht dan he)

    #17831236

    Zat je toen hoog of laag in de toeren ?

    Is heel normaal volgens mij, een sukke…….eh…. Suzuki is natuurlijk een heel andere auto dan een Opel. Is niet met elkaar te vergelijken :D

    Rik :D

    #17831237

    [rquote=1885779&tid=144095&author=KadAstra-EF]Zat je toen hoog of laag in de toeren ?

    Is heel normaal volgens mij, een sukke…….eh…. Suzuki is natuurlijk een heel andere auto dan een Opel. Is niet met elkaar te vergelijken :D

    Rik :D[/rquote]

    onzin :oeen auto is een auto
    enkel is de kwaliteit en prestaties wel eens verschillend;)

    #17831238

    miss reed je al te langzaam, de manier waar het op ze suziki gaat moet het ook in de opel doen

    #17831239

    Allright! Bedankt voor de informatie allemaal! :thumpup:

    #17831240

    rij maar eens 4000 toeren in zn 1 en laat dan je gas maar eens los… als ie dan niet afremt.. :P

    #17831241

    tip: rij 100 in z’n 5

    knal hem in z’n 1 en laat je koppeling los. wedden dat ie afremt op de motor:D

    #17831242

    nog een tip, doe dit niet te vaak hahaha, kan je bak en motor kosten:angel

    #17831243

    afremmen op de motor gaat niet.
    Je remt in theorie af, op je versnellingsbak.
    Rijd maar eens 30 in je 1e versnelling, en laat dan het gas eens los.
    Ga dan eens 30 tijden, en zet hem dan eens een versnelling hoger.
    Wat doet je wagen dan.

    Groeten.

    #17831244

    Wil je het dan toch helemaal goed doen dan bouw je er maar een RETARDER onder kun je fijn remmen met een hendel aan het stuur geen slijtage aan motor, bak of remmen:D:D:D

    gr. Dennis

    #17831245

    Een brandstofmotor wil nou eenmaal niet een duwtje in de rug, dan stribbelt hij tegen en de bak, die zit daar alleen maar tussen om de verhouding van de snelheid van motor en auto te regelen. Als dit verschil door de versnelling waar die in staat relatief groot is is de remmende werking het grootst.

    Hoe sterk een motor afremt hangt af van het aantal cyinders en de compressieverhouding, want je drukt immers tegen de compressie aan.

    Dit alles geldt voor als de koppeling op is. Als hij ingetrapt is en het relatieve snelheids verschil negatief groot is dan rem je namelijk in eerste instantie af op de koppelingsplaten.

    #17831246

    [rquote=1887421&tid=144095&author=kadett4x4]afremmen op de motor gaat niet.
    Je remt in theorie af, op je versnellingsbak.
    Rijd maar eens 30 in je 1e versnelling, en laat dan het gas eens los.
    Ga dan eens 30 tijden, en zet hem dan eens een versnelling hoger.
    Wat doet je wagen dan.

    Groeten.[/rquote]

    deels mee eens
    maar doe dat eens met ingetrapte koppeling
    dus in feite losgekoppelde motor
    rem je dan af;);)

    #17831247

    In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn…die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.

    Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen….en geen gas bij.

    Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.

    #17831248

    afremmen op de motor moet je ook zo vroeg mogenlijk mee beginnen en zolang mogenlijk laten rollen.

    dan bespaar je echt brandstof, zolang je afremt op de motor en je toerental zit boven de 1500 toeren is de brandstof toevoer volledig gestopt namelijk.

    Willem

    #17831249

    [rquote=1887699&tid=144095&author=wim-v6]
    dan bespaar je echt brandstof, zolang je afremt op de motor en je toerental zit boven de 1500 toeren is de brandstof toevoer volledig gestopt namelijk.

    Willem[/rquote]

    Dat geldt niet voor alle motoren volgens mij…?

    #17831250

    ouwe carburateur motoren (met uitzondering van de E18NVR en de diesels zonder computer geld dit niet inderdaad.

    Willem

    #17831251

    En wat denk je van de remblokken….Je bent nauwelijks geen rem nodig.

    Als je sommige ziet remmen voor de stoplichten! die zijn zo aan nieuwe blokken toe:P

    #17831252

    Ik ken mensen die trappen in 20.000km een set remblokken weg.

    ik heb ook ieder jaar nieuwe voorremblokken op de truck, (30 a 40.000km) maar dan echt ALLEEEN maar stadswerk, probeer wel zoveel mogenlijk te remmen op de motor, maar in de ”mindere wijken” waar veel medelanders rijden moet je vaak op de remmen omdat deze mensen met minder goede rijkapasiteiten te stellen hebben.

    Willem

    #17831253

    Heb een paar keer afkeur gehad wegens roest op mijn schijven. Niet een dun laagje vliegroest, maar echt pitten…. Ik rem echt nauwelijks :P

    Dus wiel er af, en op de krik in de versnelling, koppeling op en schuurblokje eindeloos lang op de schijf en toen had ik goedkeur…. Remwerking was prima!

    Kom je er achter dat zo’n schijf nog best slijtvast is!!:vertag

    #17831254

    Dat doe ik ook altijd. Geeft ook zo’n lekker geluidje, als ie terugloopt in de toeren…

    En idd terugschakelen voor de bocht, net zoals op de motor.
    Ik zie zoveel mensen keihard remmen voor een bocht, dan pas terugschakelen in de bocht, en dan doorrijden, zooo traaag ga je dan door de bocht heen….

    [rquote=1887590&tid=144095&author=Fearless]In zn 1 afremmen op een motor is niet fijn…die 1 gebruik je eigenlijk alleen maar om weg te rijden.

    Echt afremmen op de motor is gewoon heel simpel terug schakelen….en geen gas bij.

    Zo rij ik altijd op stoplichten af. Dan heb je je rem bijna niet nodig.[/rquote]

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.