Afgebroken nokkenas Opel Astra 2006

Forumindex Forums Modellen Astra Afgebroken nokkenas Opel Astra 2006

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Bij mijn Opel Astra, type H uit 2006 is spontaan de nokkenas afgebroken….Hoe kan dit en wie heeft hier ook ervaring mee en heeft goede suggesties/adressen voor het vervangen hier van. De Opel garage in Groningen vraagt 2000euro hier voor…is het nog wel waard om dit aan de auto uit te geven…

welk type blok is het?

en neem aan dat het een nokkenas is?

Ik zou de dealer links laten liggen, dat kan goedkoper!
    Beter is bij verschillende unbiversele garages even een offerte te laten maken
    Misschien een goed idee gelijk een setje sportnokkenassen er in te laten moppen??

Waarschijnlijk heb jij een 1.4 met de holle nokkenassen ?

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

type H uit 2006 met een gebroken nokken as :???: dat is niet echt goed nieuws :vertag en 2000 euro voor dit te vervangen is natuurlijk :ass

iemand een goede en minder dure oplossing voor het vervangen van een nokkenas van mijn Opel Astra 2006, in de buurt van Groningen…?

het is misschien wel handig als je vermeld wat voor motor er in zit.
    verder is het uur tarief van een universeel garage bedrijf wat aangenamer als dat van een dealer.
    en een ruilmotor is meestal voordeliger of anders 1 uit een schade auto

hallo mensen , je weet zeker dat puur en alleen de nokkenas stuk is? voor de rest helemaal niks? lijkt me stug zullen vast wel wat andere delen beschadigd zijn

@johanhummer9 wrote:

hallo mensen , je weet zeker dat puur en alleen de nokkenas stuk is? voor de rest helemaal niks? lijkt me stug zullen vast wel wat andere delen beschadigd zijn

beetje lastig beoordelen als je niet weet om welke motor het gaat

@theunm wrote:

@johanhummer9 wrote:

beetje lastig beoordelen als je niet weet om welke motor het gaat

ook , maar ik vind 2000 euro een beetje veel om een nokkenas te laten vervangen of het nou een 8v of een 16v is , zo veel verschilt dat niet , en zo veel werk is dat volgens mij ook niet , vandaar mijn vraag

ik zag in zijn vorige berichten dat het ging om een z16xep

@Bertram2510 wrote:

ik zag in zijn vorige berichten dat het ging om een z16xep

zelfde model blok als een z12xe ed toch? hoeft het kettinghuis deksel er niet af als ik het goed heb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.