Advies/ervaringen winterbanden gevraagd

Forumindex Forums Modellen Insignia Advies/ervaringen winterbanden gevraagd

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Ja ik weet het is nog wat vroeg maar…

Ik heb 18 inch velgen voor de Insignia en zie in het boekje dat ik hier 245/45/r18 of 235/45/r18 op mag zetten.

Ik vind 235 nog te breed voor winterbanden. Heeft er iemand hier 18 inch met smallere banden?

En zo ja welke maat?

Ik heb al verschillende omrekeningtabellen geprobeerd maar hier komen bandenmaten uit die nergens te krijgen zijn.

Alvast bedankt

ik heb 235 en dat bevalt super. voor 235 heb je ook sneeuwkettingen, voor de 245 niet namelijk…

Ik heb afgelopen winter op 235/45 – R18 Hankook winterbanden gereden (Alfa 159). Deze zijn een aanrader.

Nog steeds goede wegligging, ook met nat weer. Dat is het meestal natuurlijk in Nederland. In de sneeuw ook uitstekend!

Deze gaan van de winter op mijn zojuist aangeschafte Insignia…

Is het niet goedkoper om een setje 17″ aan te schaffen? Komt soms incl velgen goedkoper uit dan 18″ winterbanden zonder velg. En zo blijven je zomervelgen netjes.
    Ik heb vorig jaar een 2de hands setje gekocht, 17″ alu velgen met hankook winterbanden met nog 7mm profiel voor 550€, de maten weet ik zo niet meer van buiten.

ik heb op mijn insignia . een setje 17″ structuur velgen van opel met semperit speedgrip winter banden . gekocht

de kleinste en smalste maat toegelaten op mijn wagen .

hoe smaller hoe beter .voor mij 225/50r17 98hxl zomer 245/35/r20

en zoals opeloco zegt . een extrasetje houdt de zomer wielen ook wat beter proper . en na tijd als je de kosten op en af leggen moet betalen . heb je zoveel betaalt als je een 2set bij te kope .

mijn advies 2de set kopen en de smalste toegelaten maat nemen op je wagen functioneert het beste .

Smaller is beter, zeker met een lichte auto. Een Insignia weegt al gauw meer dan 1.500 kg. Van die centimeter meer zul je niet snel wat merken
    denk ik. Het gaat vooral om de band zelf. Een complete set voor de winter is nooit weg, makkelijk met wisselen ook.

Als ik jullie reacties lees is de 235 een goede keus.

Ps de 18 inch is het tweede setje.

Ik heb een setje 17″ met 225 en dit gaat prima voor de winter. In de zomer dan mijn 20″.

Hey Nicocorsa,

Ik heb dezelfde maten banden en velgen als jou, ik heb in de winter een grote afwijking (140 =127) op te teller. Heb jij dat ook?

Gr. Hans

@nicocorsa wrote:

ik heb op mijn insignia . een setje 17″ structuur velgen van opel met semperit speedgrip winter banden . gekocht

de kleinste en smalste maat toegelaten op mijn wagen .

hoe smaller hoe beter .voor mij 225/50r17 98hxl zomer 245/35/r20

en zoals opeloco zegt . een extrasetje houdt de zomer wielen ook wat beter proper . en na tijd als je de kosten op en af leggen moet betalen . heb je zoveel betaalt als je een 2set bij te kope .

mijn advies 2de set kopen en de smalste toegelaten maat nemen op je wagen functioneert het beste .

hey heb ook wel een snelheids afwijking . maar in de winter vind ik dat geen probleem .

http://www.online-velgen.nl/zoeken/opel-velgen/insignia/17-inch/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    misschien heb je hier iets aan
    heb ze zelf ook met roadstone win sport perfecte band voor weinig geld

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.